Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Pti » wo 15 jul 2020, 18:40

Goed bezig beiden. Vond je het niet vreselijk om voor espresso te malen met de hand? Ik vond dat zo'n klus pfffff

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Tekork » wo 15 jul 2020, 19:32

Ja was leuk! Die conische handmaler is echt een gaaf ding, alleen de verstelling moet nog iets fijner maar dat maakt voor het malen niet uit. Bij de supermarkt bonen ging het allemaal nog prima, en toen kwamen de Ethiopiërs uit de kast :-)
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » do 16 jul 2020, 08:14

Gisteren 1 kilo Colombia El Paraiso besteld bij Fascino, eens kijken wat daar de resultaten van zijn, ben benieuwd.

Het malen ging met de Ethiopiërs inderdaad een stuk lastiger, komt ook omdat ik nog geen rubber voetjes onder de maler heb, dus je kunt hem niet lekker vast drukken op het aanrechtblad.
Het malen zelf gaat behoorlijk goed door de lange handel.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » za 18 jul 2020, 15:54

Het eerste resultaat uit de nieuwe bonen.
2020-07-18_test-01.jpg
Bonen gemalen met de Macap MXA (Via HanR verkregen)
16g in
33g uit
25 sec doorloop vanaf de eerste druppel (eerste drup na ±7 sec)
Druk 9 bar
Temp van de doorgelopen espresso in een voorverwarmd kopje is 67° C

Smaak vind ik wat lastig te beoordelen omdat ik eerst wat meer goede tot perfecte espresso's moet drinken om een goed vergelijk te kunnen maken, maar wat is goed...

Voor zover ik er wat zinnigs over kan zeggen, de smaak is licht zurig maar niet teveel, goed te drinken, maar ik denk dat het nog wel iets beter kan.
Het is in ieder geval zover dat ik deze aan mijn collega's durf te schenken, als die ook tevreden zijn dan komen de klanten aan de beurt.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » ma 27 jul 2020, 13:14

Accessoire van de maand!
trechter-01.jpg
Het vullen en roeren was tot nu toe altijd een geknoei, even een ontwerpje gemaakt en 3D geprint, wat een genot!

Het roerstaafje is tijdelijk, hier moet ik nog wat moois voor maken.... :mrgreen:
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Tekork » ma 27 jul 2020, 13:31

Keurig hoor, zijn je collega’s al tevreden over je brouwsels?
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » di 28 jul 2020, 08:07

Mijn collega vind het steeds beter te worden, de verse bonen zijn een groot verschil.
Daarnaast merk ik ook dat door het roeren en gelijkmatiger tampen de uitloop veel gelijkmatiger en mooi gecentreerd is, of dat veel doet voor de smaak weet ik niet, maar het ziet er wel beter uit.
Mijn ander koffiedrinkende collega is net terug van vakantie, die zal ik ook eens aan het testpanel toevoegen.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
DimitriVde
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 jan 2021, 15:02
Locatie: Leuven, België

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor DimitriVde » di 05 jan 2021, 11:10

Hoi iedereen!

Ik kom net alle posts hier te lezen en kan enkel zeggen: knap werk!
De collega’s zijn verwend met zulke kwaliteitsvolle koffie. :)

Ik heb vorige maand een gelijkaardig toestel aangeschaft: Nuova Simonelli Personal 1

Behoudens vergissing zou die qua opbouw hetzelfde zijn als het toestel hier omschreven.


Het toestel werkt netjes maar we slagen er niet in om het in programmeer modus te krijgen.

Alle drukknoppen werken nochtans maar op de toetscombinatie - zoals vermeld in de handleiding - reageert het toestel niet.

https://simonelliusa.com/images/Mac2000 ... 1group.pdf

Heeft iemand een idee of er een andere combinatie is? Of eventueel een combinatie om een (hard) reset te doen?

Alvast erg bedankt.
Dimitri

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Tekork » di 05 jan 2021, 12:45

Hallo Dimitri, welkom op het forum. Er is een topic om je voor te stellen, vinden wij als kp’ers leuk :-).

Zoals het in de handleiding staat zou het moeten werken. Stop knop indrukken en ingedrukt houden en die links ernaast ook precies hezelfde. Daarna gaan de lampjes knipperen en kun je volumes instellen.

Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
DimitriVde
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04 jan 2021, 15:02
Locatie: Leuven, België

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor DimitriVde » di 05 jan 2021, 16:27

Hoi, dank voor de snelle reactie. Dat is erg fijn.
We hebben de toetsencombinatie getest: beide knoppen ingedrukt en braaf tot 10 of 15 geteld. Niets! De lampjes gaan niet knipperen.
De toetsen werken echter allen wel. Maar de water output is te onregelmatig om goeie espresso's te zetten. Jammer.

Ik zal vanavond het paneel en connectors eens los maken en reinigen. Al vrees ik dat we dieper zullen moeten graven.


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron