La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor fransg » wo 02 dec 2020, 15:44

Mooi gereedschap!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor bobbee » wo 02 dec 2020, 19:07

Ja. Maar dit is geweldig mooi gedaan met die cirkelsnijder!
Balen van het peilglas. Heb je er 2 besteld? En nog extra groepring en rubber voor de boilerdop en setje zuiger ringen? Heel handig om op voorraad te hebben. Heb ik ook. Pressostaatje is ook handig om te hebben.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » do 03 dec 2020, 11:44

Het meeste had ik al op voorraad, maar dit net weer niet.
Ik hoop dat het peilglas de eerstkomende jaren niet meerm kapot gaat. :P

Ik zat nog wel te denken het overdrukventiel te vervangen door een vacuum/overdruk ventiel.
Maar volgens de technische dienst van Van Pommeren is 1 op 1 uitwisselen van het kogeltje (€11) niet mogelijk en moet het hele ventiel (€45) vervangen worden.

Daar ben ik dan wel weer net te knieperig voor. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » ma 07 dec 2020, 21:24

Eindelijk staat’ie weer te shinen; de post deed er erg lang over.... :x
Maar hij is weer up-and-running! :!:

En Bas, toch ook maar gegaan voor de ééngats stoomtip en chromen driptray cover.
Die laatste wordt in huis nog niet met veel enthousiasme ontvangen; teveel blingbling. :mrgreen:

Samen met de verhoogde druk, vanwege de Bong isolator is het nu best een potent stomertje geworden. :idea:
De groepstemperatuur is met de koelring erg stabiel te houden, ik moet alleen de juiste temperatuur weer vinden.

2AE60078-140B-4BDF-9C55-15E2D95E9A94.jpeg
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor bvds » ma 07 dec 2020, 22:09

Goed bezig ;)

Tsja smaak is persoonlijk. Ik vind een RVS rooster bij een zwarte base juist fraai. Wat ik niet mooi vind is die koelring. Maar goed, die is op een premillenium wel weer functioneel.

Als we dan toch babbelen over de looks: dat plastik pijlglas kan je vervangen door een RVS pijlglas cover...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor Keyser » ma 07 dec 2020, 23:15

Bij die ring weet ik ook nooit wat ik ervan moet vinden. Ergens spreekt hij mij wel aan en anderzijds past het niet bij de Pavoni. Ik krijg er wel de associatie bij dat de ring wacht op blikseminslag, waarna je uit volle borst mag roepen: "It's alive!!!!!!!".

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor bobbee » di 08 dec 2020, 10:02

Omgebogen koelribben. Tsja, ik wil hem er niet op hebben. Die is niet meer nodig toch als je de isolator van bong gebruikt?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » di 08 dec 2020, 12:07

Omgebogen koelribben. Tsja, ik wil hem er niet op hebben. Die is niet meer nodig toch als je de isolator van bong gebruikt?

Omgebogen koelrib idd. :idea:
Kostte €7,50 en een avondje knutselen.
Ik heb hem ook nooit mooi gevonden, maar na zoveel tijd hoort hij er wel bij... :lol:
Of die nog toegevoegde waarde heeft wil ik even bekijken.

M'n indruk is dat de koelring mee helpt de groep behoorlijk constant te houden, maar het opwarmen behoorlijk tegen werkt.
Ik moet een stuk meer flushen om de groep op temperatuur te krijgen, maar dan komt hij ook niet snel boven de 90 graden.
Ook daar moet ik nog ff aan wennen, de fruittonen lijken nu meer naar boven te komen in de Herfstmix van Het Hoofdkwartier.

Nog wat spelen dus. :geek:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor bobbee » di 08 dec 2020, 12:50

Dat komt door de isolator.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » zo 13 dec 2020, 12:52

Ik merk dat met de Bong isolator, de extractie van m'n espresso veel meer naar de voorkant van de puck plaats vind.
Vermoedelijk doordat de groep wat meer door buigt dan zonderde isolator.....!?
Herkennen jullie dit?

IMG_6528.JPG
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron