Vraag over reparatie/verkoop La Cimbali M29 en M30

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Marije.
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 11:28

Vraag over reparatie/verkoop La Cimbali M29 en M30

Berichtdoor Marije. » di 12 jun 2018, 11:48

Hi!

Na een zoektochtje over informatie over La Cimbali apparaten kwam ik hier terecht en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wij (beginnende stichting) hebben 2 apparaten van La Cimbali in ons bezit, de M29 en de M30, beide werken niet naar behoren.
De M29 doet het maar is erg onbetrouwbaar (we zijn op locatie uren bezig om het ding aan de praat te krijgen; hij lekt water, verliest druk, loopt te snel door, weigert soms en maakt een raar brom/piepgeluid)

De M30 staat al een tijdje niks te doen en niemand weet wat er precies mis mee is (handig :))

We weten niet wat wijsheid is; apparaten defect verkopen, apparaten laten nakijken/repareren en dan verkopen (rendabel?).
De apparaten staan op dit moment in Dordrecht.

Mijn vragen aan jullie;
1) is er een goede reparateur/hobbyist of een goed bedrijf in de omgeving Dordrecht die hier naar zou kunnen kijken?
2) wat zouden deze apparaten (al dan niet met defecten) ongeveer kunnen opbrengen? En zou het de moeite lonen om ze te laten repareren?

Ik snap dat die laatste vraag nogal vaag is, aangezien ik geen foto's of duidelijkere probleemomschrijving heb. Maar ik heb echt nul kennis van koffie en toebehoren, dus álle beetjes helpen!

Alvast bedankt,
Groet, Marije

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Vraag over reparatie/verkoop La Cimbali M29 en M30

Berichtdoor Pti » di 12 jun 2018, 13:19

Deze machines klinken als afgeschreven.

Voor de verkoop de reparaties door een professional laten uitvoeren zijn vanwege arbeidsloon vrijwel zeker niet rendabel. En zelfs als je het door een hobbyist láát doen zit de gebruikelijke verkoopprijs van een 13in een dozijn horeca bakbeest vaak ergens tussen de 100 tot 500€ afhankelijk van staat/merk/type.

De waarde van de defecte machines zijn naar schatting zo'n €100 p/stuk voor sloop of onderdelen als je er een gek voor vind.

Als jullie zelf een espressomachine nodig hebben is laten repareren natuurlijk een optie maar laat je dan goed (en hopelijk eerlijk) informeren of het rendabel en verstandig is om geld in het nodige onderhoud en reparatie te investeren. Soms tref je een bodemloze put, soms tref je een machine die met kleine reparaties nog jaren door pruttelt.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vraag over reparatie/verkoop La Cimbali M29 en M30

Berichtdoor HanR » di 12 jun 2018, 16:50

Helemaal eens. Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen. Ik kom regelmatig in de buurt van Dordrecht en heb al aangeboden tegen een symbolische vergoeding even te kijken hoe ernstig het is.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Vraag over reparatie/verkoop La Cimbali M29 en M30

Berichtdoor Pti » di 12 jun 2018, 19:49

Ik kom regelmatig in de buurt van Dordrecht en heb al aangeboden tegen een symbolische vergoeding even te kijken hoe ernstig het is.
Hulde

Marije.
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 11:28

Re: Vraag over reparatie/verkoop La Cimbali M29 en M30

Berichtdoor Marije. » wo 13 jun 2018, 10:27

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik ga je bellen Han, thanks!


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron