Re: Problemen met bialetti cafetière

4
Lavazza zal wel espressomaling zijn? Ik meen dat je voor de cafetière liever een grovere maling wil, in de orde van grove filtermaling.

Het kan ook aanleiding zijn om een maler te kopen en zelf je bonen te gaan malen. Moet je eens proeven hoeveel lekkerder dat wordt, vooral met versgebrande boontjes.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Problemen met bialetti cafetière

5
Ssanny schreef:Klinkt logisch dank voor je reactie.

Ik zou wel eens een setje met allemaal verschillende koffie willen kopen om dat te testen, weet iemand waar je dat kan kopen? Bij de winkels waar ik ben geweest moet ik minimaal 200 gram nemen.
eigenlijk worden er bijna nooit kleinere hoeveelheden dan 250gr verkocht. Je zou is kunnen kijken bij Fascino onder de proefpakketten (http://www.fascino-coffee.net/).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Problemen met bialetti cafetière

8
Ik heb de tips bekeken maar met de verzendkosten (4,95) erbij werd het me toch iets te prijzig.
Ik heb eindelijke bij de brandmeesters in Utrecht 3 zakjes gekocht (rond de 6 euro, kreeg er zelfs 1 gratis), daar verkopen ze ook kleinere hoeveelheden (100 gram en volgens mij zelfs minder).

Het is nog even experimenteren met de maling, de koffie lijkt nog niet grof genoeg gemalen te zijn nu dus de volgende keer vraag ik ze het grover te malen.