Moccamaster vraag

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Moccamaster vraag

Berichtdoor RoosW » di 13 apr 2021, 20:43

Hallo,

Ik heb sinds kort een 2e hands Moccamaster op de kop getikt, met de nodige gebruiksschade, een gebroken water reservoir deksel, een kapotte filterhouder (de insteller voor vol open, half open en dicht was afgebroken (hoe je dat voor elkaar krijgt??) jaren lang niet ontkalkt, slecht schoon gehouden in het algemeen, en een waterreservoir dat gelig toont ipv helder plastic.

Ik heb een nieuw deksel, een nieuwe filterhouder, en met veel geduld de zaak schoongepoetst (leve de backflush spul pot) tot haast blinkende nieuwstaat.
Het enige dat nu nog groezelig is is het reservoir, met veel krassen op het plastic ook nog eens.
Ook bij van Pommeren te koop, net als de andere spullen, iets van 25,- (dat brengt het totaal dan op 75,- voor het apparaat en de nieuwe onderdelen) mijn vraag nu:
Is deze makkelijk vervangbaar? Ik bedoel, hoeveel gepriegel is het? Heeft iemand hier ervaring mee?

Als het veel gedoe en risico is, laat ik het zoals het is, het oogt minder, maar het functioneert na een grondige schoonmaak en ontkalk beurt weer als nieuw nu..

RigolleM
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 17:05

Re: Moccamaster vraag

Berichtdoor RigolleM » wo 14 apr 2021, 09:40

Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Moccamaster vraag

Berichtdoor RoosW » wo 14 apr 2021, 10:59

Top, heel instructief, ik laat het voorlopig nog maar even zo, gelig plastic is niet voldoende aanleiding met zulke kleine frutsels te moeten stoeien, dat gaat me uren kosten als ik die gegarandeerd uit mijn tril handen laat vallen :D
Het is duidelijk te doen, ik denk dat ik met de zomer een reservoir bestel, met langer warm droog weer beweegt alles bij mij ook weer makkelijker, en als iedereen gevaccineerd is kan ik mijn zwager vragen zijn handige handen in te zetten ;)

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Moccamaster vraag

Berichtdoor Tekork » wo 14 apr 2021, 15:52

Mijn boiler is een tijdje terug overleden en heb een andere KGBT op marktplaats gescoord. Nu heb ik onderdelen over en verwacht niet dat ik de waterbak ooit moet vervangen. Weet alleen niet of hij past en ook al niet te “geel” voor je is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Moccamaster vraag

Berichtdoor RoosW » wo 14 apr 2021, 16:22

Ziet er stukken beter uit als die van mij, die zit o.a. onder de krassen, alsof iemand er met een bos sleutels in heeft staan roeren.

Ik heb hem gisteren weer ontkalkt, dit keer geen prut in de pot na doorlopen (en nog 2 liter schoon water er doorheen gejast) dus vanavond voor het eerst een pot ermee zetten :)


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron