Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

verbasterd
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 10:05

Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor verbasterd » wo 12 mei 2021, 22:52

Stel je gaat drie weken op een camping zitten.... wat voor spullen neem je mee voor je kopje koffie?

Met de Bianca en Niche thuis schiet het virus (misschien wat) door richting vakantie (met de tent). Dus ik was benieuwd wat jullie qua spullen op de camping gebruiken om een goed kopje koffie te zetten. En dan neig ik zelf meer naar filter koffie dan espresso dit keer.

Ik schiet zelf momenteel van een plastic Hario V60 naar een Aeropress.
Maar voor beide komt dan een (simpele) maler en een weegschaaltje ook snel om de hoek kijken.
Al weer aardig wat spullen om (extra) aan te schaffen en mee te nemen.

Dus voordat ik een keuze maak, was ik benieuwd wat jullie voor ervaring hebben.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor bobbee » wo 12 mei 2021, 23:01

Ik neem mee....

- aeropress en/of Delter
- goede koffie
- Comandante maler
- weegschaal
- telefoon met stopwatch functie
- waterkoker oid

Voordeel van aeropress is dat je geen ketel nodig hebt met schenktuit. De Gabi drip master A kan ook maar neemt weer meer plek in + de filters moeten in een extra volume innemend bakje omdat ze niet plat gedrukt mogen worden.

Dus vandaar Delter of Aeropress. Delter is fijn omdat water niet direct op de koffie komt en daarom met standaard waterkoker (100c) kan worden gebruikt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Keyser » wo 12 mei 2021, 23:09

Hetzelfde als Bob, mocht ik voor de espresso gaan, dan de Kinu Phoenix als molen.

verbasterd
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 10:05

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor verbasterd » wo 12 mei 2021, 23:29

Dank!

Valt op dat jullie beste high end malers meenemen op vakantie! Ik zat al te twijfelen of ik de acaia weegschaal mee zou nemen :D

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor we tigers » do 13 mei 2021, 07:58

EA411DAA-0193-4B62-8742-10EBC3BD192F.jpeg
Ik sjouw deze spulletjes mee, maar ik zit niet in een tentje. Op dit moment staat dit op het aanrecht in een hutje aan zee en als we gaan kamperen is dat met onze ouwe Eriba en dan vind ik wel wat plek voor mijn koffiespulletjes.
De “moet dat allemaal mee?”-geluiden verstommen na de eerste slok op de eerste ochtend. ;)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Frup » do 13 mei 2021, 19:29

Op de camping ga ik voor simpel en gemakkelijk. Ik heb dan ook vakantie 8-) .
De Nespresso Essenza Mini gaat mee. En een voorraad Nicaragua capsules.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

verbasterd
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 10:05

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor verbasterd » do 13 mei 2021, 19:37

@we tigers haha ja die ervaring heb ik ook gehad met de thuis opzet :D.

Dank voor de input allen!

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor Pti » do 13 mei 2021, 21:38

Een Aeropress+filters, een Mokapotje en een Wilfa Svart. Als ik het echt grondig aan wil pakken ook een grammen weegschaal.

Vroeger sleepte ik nog de Aplimont mini gaggia en een handmaler (Kinu) mee, maar daar begin ik niet meer aan, ik bewaar espresso nu om naar uit te kijken bij thuiskomst.

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor manduca » vr 14 mei 2021, 10:00

- Aeropress
- Acaia weegschaal (nu de lunar, eerst de pearl)
- Commandante

Voor warm water gebruik ik gewoon een pannetje op de brander. Ik ben meer van het natuurcamperen/kleine campings en hebben dan zelden stroom. En als het er wel is, gebruiken we het eigenlijk niet.

Overigens zit ik ook zelden lang op één camping. Meestal trekken we op vakantie van camping naar camping en blijven we vaak maar 1 nacht en als het echt een toffe plek is soms drie. Nu met de kinderen wordt het wel iets lastiger, maar 1 week is toch wel de max.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Stel je gaat drie weken op een camping zitten....

Berichtdoor bobbee » vr 14 mei 2021, 19:52

- Aeropress
- Acaia weegschaal (nu de lunar, eerst de pearl)
- Commandante

Voor warm water gebruik ik gewoon een pannetje op de brander. Ik ben meer van het natuurcamperen/kleine campings en hebben dan zelden stroom. En als het er wel is, gebruiken we het eigenlijk niet.

Overigens zit ik ook zelden lang op één camping. Meestal trekken we op vakantie van camping naar camping en blijven we vaak maar 1 nacht en als het echt een toffe plek is soms drie. Nu met de kinderen wordt het wel iets lastiger, maar 1 week is toch wel de max.
Dat is de beste manier van kamperen. Soms kom je op een camping in zuid Frankrijk en zie je caravans staan met een stal ervoor volledig ingericht met koelkast en keuken, die staan daar dan al minimaal 2 a 3 weken. De saaiheid straalt er vanaf.

Lekker doortrekken van camping naar camping.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron