Asobu pour over po300

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Asobu pour over po300

Berichtdoor RoosW » zo 05 jun 2022, 11:00

Afbeelding

Tja, mijn laatste aanschaf, gebruikt, iemand die er twee had??
Vanochtend (gisteren eerst even helemaal schoongemaakt met wat Cafiza poeder, heet water en 'elbow grease') voor het eerst in gebruik genomen, mijn work flow heeft nog wat bijschaven nodig, weegschaal al op 0 zetten VOOR ik de koffie in het (metalen) filter gemikt (45gr voor 750gr water) had was niet echt een vlaag van briljantie, althans, het starten met opgieten zonder het nogmaals te doen.. Mijn verhoudingen kunnen dus best een beetje 'out of whack' zijn geweest, maar het was een prima bakkie, of beter drie bakkies voor mij en twee voor mijn echtgenote. gezien het koffie gewicht en wat ik er in gemikt had aan heet water om de 'bloom' te starten heb ik dus maar 100gr van het geheel afgetrokken en er verder nog 650gr water ingemikt. En natuurlijk de timer vergeten te starten, want: onwennig.
Ach, het was geen super bakkie, de bonen waren dan ook geen filter maar espresso branding, ik heb op dit moment geen specifieke filter gebrande bonen in huis.
Maar, de koffie bleef goed heet, smaakte ook bij het laatste kopje nog prima.
Een nadeel van dat metalen filter, je moet de laatste slok van het laatste kopje niet willen drinken, best veel heel fijn gruis, ik vraag me af of papieren filters in dit ding passen en of ik dan winst haal ten opzichte van wat ik nu doe?

Iemand tips waar het best te starten met filter gebrande koffie bonen?

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Asobu pour over po300

Berichtdoor GuidovW » zo 05 jun 2022, 16:33

Is het een soort thermos-imitatie-Chemex?

Dan misschien licht tot medium gebrande boontjes, iets grover dan filtermaling.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Asobu pour over po300

Berichtdoor GuidovW » zo 05 jun 2022, 16:34

Is het een soort thermos-imitatie-Chemex?

Dan misschien licht tot medium gebrande boontjes, iets grover dan filtermaling.
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Asobu pour over po300

Berichtdoor RoosW » zo 14 aug 2022, 16:16

Is het een soort thermos-imitatie-Chemex?

Dan misschien licht tot medium gebrande boontjes, iets grover dan filtermaling.
Zoiets, metalen thermoskan, met afschroefbaar Chemex achtig filter gedeelte, of een dop als je hem als thermoskan gebruikt of voor na het zetten, V60 filterjes maat 2 gaan er prima in, geen gruis meer, wel langere doorlooptijd.
Nog steeds geen filter branding in gebruik, vind de smaak wel lekker zo, ik gebruik hem nu vaak zondagsochtend als ik ontbijt op bed maak voor mijn echtgenote, niet hoeven lopen voor extra bakjes koffie is wel prettig op zo een luie zondag ;)
Op reis (waarvoor ik hem oorspronkelijk aangeschaft had) gaat hem niet worden met die glazen Chemex achtige tuit er boven op, veel te kwetsbaar.
Ik heb een kickstarter project gesteund voor een metalen opklapbare V60 filter constructie, en die gaat de volgende vakantie wel mee, met de metalen thermos.

Sorry voor de late respons, ik had hem niet gemarkeerd voor email waarschuwingen bij posts.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Asobu pour over po300

Berichtdoor GuidovW » di 16 aug 2022, 14:54


Sorry voor de late respons, ik had hem niet gemarkeerd voor email waarschuwingen bij posts.

;) :mrgreen:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron