filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor Spironski » ma 15 nov 2010, 11:52

Ja maar deze mensen doen ook een warmhoudplaat bij hun koffiemachine, wat weten zij nou over koffie!! :evil:

Waar zijn de verkopers gebleven die hun eigen producten pushten, hehe, het moet allemaal zo eerlijk tegenwoordig :lol:
Van mijn tijd dat ik nog in een winkel werkte weet ik wel dat fabrikanten en vertegenwoordigers lang niet altijd de deskundigen waren op het gebied van hun eigen producten. Het ligt er bovendien vaak maar net aan wie je spreekt: de klantenmanager of de vent in het lab, b.v.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

klootwyk
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 okt 2009, 07:29

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor klootwyk » ma 15 nov 2010, 13:58

Het is niet voor mezelf en heeft met WAF te maken ;)
Max 2 apparaten. Staan nu klein filterapparaat en groot filterapparaat.
Moet een espressoapparaat komen, maar dan moet er dus een universeel filterapparaat zijn zodat het aantal apparaten tot 2 beperkt blijft... (OK, de molen is inmiddels geaccepteerd ;))

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6473
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor cremalover » ma 15 nov 2010, 14:19

Het is niet voor mezelf en heeft met WAF te maken ;)
Max 2 apparaten. Staan nu klein filterapparaat en groot filterapparaat.
Moet een espressoapparaat komen, maar dan moet er dus een universeel filterapparaat zijn zodat het aantal apparaten tot 2 beperkt blijft... (OK, de molen is inmiddels geaccepteerd ;))
WAF factor zijn oplossingen voor.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... CCsQ9QEwAw" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor Hoenen » ma 15 nov 2010, 14:27

Het is niet voor mezelf en heeft met WAF te maken ;)
Max 2 apparaten. Staan nu klein filterapparaat en groot filterapparaat.
Moet een espressoapparaat komen, maar dan moet er dus een universeel filterapparaat zijn zodat het aantal apparaten tot 2 beperkt blijft... (OK, de molen is inmiddels geaccepteerd ;))
Wat is WAF? :P

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor Spironski » ma 15 nov 2010, 15:01

WAF factor zijn oplossingen voor.
OOHHH! :shock: Foute man! :o
Wat is WAF? :P
Wife Acceptance Factor, m.a.w.: "de vrouw wil het niet hebben".
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor Hoenen » ma 15 nov 2010, 15:16

ah ja, natuurlijk :P

Ken zelf vooral de GAS (gadget acquisition syndrome, dat je maar dingen moet blijven kopen voor je koffiehobbie). :P

In dat geval nog steeds:

Ik geloof dat er geen speciale 2kops filtermachines zijn die zich kunnen meten aan de technivorms (al dan in de rebranded DE merk) - qua temperatuur, bouw... en de TV heeft maar 2 knopjes: Aan, en Extra Warme Warmteplaat (die sowieso uit laten) - dus je hebt maar 1 knopje ;)

Wat voor 'grote' filtermachine heb je? De TV kan in mijn opinie beide goed: tot 12 kopjes (en in die range is dus een van de beste ter wereld) en met de speciale filterhouder op 'half-open' ook voor 2-3 kopjes (er blijft een laagje water op de gemalen koffie, dus lijkt me niet dat het te snel doorloopt).

klootwyk
Berichten: 125
Lid geworden op: di 27 okt 2009, 07:29

Re: filterkoffieapparaat voor zowel weinig als meedere kopjes?

Berichtdoor klootwyk » ma 15 nov 2010, 16:37

zal het eens voorleggen. Zoals gezegd, is niet voor mij, ik kom alleen in beeld bij dit project omdat ze een goede espresso/cappu bij mij krijgen geserveerd ;) en dat nu dus overwegen. Als de WAF er niet was, was de machine er al waarschijnlijk :)


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten