Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor fuel » ma 24 jun 2019, 19:07

Ik heb een analoge Stagg. Morgen komt de Felicita binnen. 600 cc beschouw ik voor mijn gebruik als een voordeel. Qua vermogen met 1200 watt identiek. Of de Felicita net zo goed en precies schenkt kan ik nog niet zeggen. De Stagg is wat dat betreft in ieder geval top!
Ok dank en ja voor mij is 600 ook voldoende. Van de EKG zie ik wel verhalen dat de kwaliteit/afwerking niet altijd goed is. Over de Felicita kan ik niet echt een review vinden.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor bobbee » ma 24 jun 2019, 19:36

De stagg is prima en ook echt mooi afgewerkt naast het geweldige design.
Enige wat ik mis bij de stagg is een piepje als het water de gewenste temperature heeft bereikt.
Ik ben ook zeker benieuwd naar de felicita! Zal sterk overwegen om die te kopen en de stagg van de hand te doen als die goed schenkt en een geluidssignaal heeft.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor fuel » ma 24 jun 2019, 19:54

Nou de EKG is besteld :D

En binnen naast mijn nieuwe Hario V60 in kleur! Morgen komt mijn nieuwe Comandante C40 binnen en
dan ben ik helemaal klaar voor het filter werk :D

Display had wel wat feller gemogen.

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor tohenk2 » ma 01 jul 2019, 10:13

Tot mijn niet geringe verbazing vond mijn betere helft het prima - de Stagg komt morgen. De enige voorwaarde was dat de huidige (glazen) waterkoker van het aanrecht af gaat. Bedankt voor de link en het meedenken!

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor tohenk2 » di 02 jul 2019, 18:14

Hij is binnen. Eerst schoongemaakt - en toen nog eens want er dreven na de eerste keer verwarmen zwarte materiaalresten in het water. ?
Schenkt prima, ziet er goed uit verwarmt lekker snel (en ik ben blij dat het ding niet piept, al was een extra keuzeknop net als die voor C/F en “hold” mogelijk wel handig geweest.)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor bobbee » di 02 jul 2019, 19:38

Hij is binnen. Eerst schoongemaakt - en toen nog eens want er dreven na de eerste keer verwarmen zwarte materiaalresten in het water. ?
Schenkt prima, ziet er goed uit verwarmt lekker snel (en ik ben blij dat het ding niet piept, al was een extra keuzeknop net als die voor C/F en “hold” mogelijk wel handig geweest.)
Die vuiligheid is nu weg? Ik had dat niet, wel een luchtje vanaf de base. Plastic lucht, is nog niet weg. Hopelijk ooit wel een keer. Ruik het niet als ik er niet boven hang dus kan ermee leven. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor tohenk2 » wo 03 jul 2019, 14:26

Hij is binnen. Eerst schoongemaakt - en toen nog eens want er dreven na de eerste keer verwarmen zwarte materiaalresten in het water. ?
Schenkt prima, ziet er goed uit verwarmt lekker snel (en ik ben blij dat het ding niet piept, al was een extra keuzeknop net als die voor C/F en “hold” mogelijk wel handig geweest.)
Die vuiligheid is nu weg? Ik had dat niet, wel een luchtje vanaf de base. Plastic lucht, is nog niet weg. Hopelijk ooit wel een keer. Ruik het niet als ik er niet boven hang dus kan ermee leven. Afbeelding
De vuiligheid is weg. Maar dat verhit-plastic-luchtje heb ik ook, al rook ik het vaag bij de ketel. (Ik denk dat het de knop is, die is tenslotte van plastic en zit recht boven het water dat verhit wordt. De upgrade optie van plastic naar houten knop en handvat zijn in de EU niet beschikbaar, jammer. Misschien dat ik zelf eens moet kijken.) De lucht zit in ieder geval niet aan/in het water en is inderdaad niet echt prominent aanwezig.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor tohenk2 » wo 03 jul 2019, 16:29

De handgreep zit met 1 schroef vast. Eerst de rubberen plug voorzichtig uit het gat halen natuurlijk.
ECA7B371-6674-4B30-9560-2C1CCA871331.jpeg
De dop van het deksel kan er zo af geschoefd - en bleek hetzelfde schroefdraad te hebben als de greepjes van mijn keukenkastjes. Lekker makkelijk, de maat is bijna perfect voor mij. En ik wilde er toch al eiken op gaan zetten.
😃
5BEBBEC3-A3C9-4E1D-B96D-9CD9BBD54986.jpeg

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor Fisherman » wo 03 jul 2019, 18:44

De handgreep zit met 1 schroef vast. Eerst de rubberen plug voorzichtig uit het gat halen natuurlijk.
ECA7B371-6674-4B30-9560-2C1CCA871331.jpeg
De dop van het deksel kan er zo af geschoefd - en bleek hetzelfde schroefdraad te hebben als de greepjes van mijn keukenkastjes. Lekker makkelijk, de maat is bijna perfect voor mij. En ik wilde er toch al eiken op gaan zetten.
Afbeelding
5BEBBEC3-A3C9-4E1D-B96D-9CD9BBD54986.jpeg
Kicken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Finally! De STAGG KETTLE EKG komt eindelijk uit in de EU!

Berichtdoor fuel » wo 03 jul 2019, 18:58

Goed gedaan Henk :lol:

Ik moet zeggen dat de EKG me goed bevalt. Alleen wat ik al zei had het display wat feller gemogen.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron