Koffiepraat 2008

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Koffiepraat 2008

Berichtdoor Martijn » za 27 sep 2008, 14:18

Beste koffiepraters, het is al vaker onderwerp van gesprek geweest maar nu is het dan zover. We gaan op zondag 2 november van 13:00 uur tot 16:30 uur een leuk, interessant en ongedwongen bijeenkomst organiseren. Deze bijeenkomst zal gehouden worden bij Espressobar Gutenberg in Utrecht. De precieze indeling van de dag zal binnenkort bekend gemaakt worden... wordt vervolgd dus!

Ben jij van de partij??
Wat wij wel graag aan jullie zouden willen vragen is om in dit topic even aan te geven of je van de partij zult zijn... een simpel ja of nee is al voldoende. Bij voorbaat dank!

Het programma
zoals belooft middels deze weg een aantal toegezegde items voor Koffiepraat 2008 - The Afternoon Edition :D We zijn erg blij dat Nicole ons evenement wil huisvesten in Espressobar Gutenberg te Utrecht. Koffiepraat 2008 begint om 13.00 en zal om 16.30 afgelopen zijn.

Ons doel met deze middag is het organiseren van een laagdrempelig eventement waar het gaat om praten met elkaar over koffie en op deze manier kennis uit te wisselen. Dus Koffiepraat, maar zeker ook koffie doen! Tevens natuurlijk de uitgesproken gelegenheid om de gezichten te zien bij exotische namen als BeanMeUp, Spironski en FaemaFreak. Wat kun je verwachten?

Zelf doen...
De Kees van der Westen machine van Gutenberg staat ter beschikking voor de liefhebbers. Je kunt spelen met de Handpresso en proeven met de Aeropress. Voor de Aeropress is de door The Golden Coffeebox ter beschikking gestelde Esmeralda "Geisha" uit Panama geregeld! Zowel de Aeropress als de Esmeralda Geisha zullen op deze dag te koop zijn.

Vibiemme Domobar Super Dual Boiler PID!
We zijn blij te kunnen melden dat de importeur Vibiemme Domobar Nederland ook aanwezig is de 2e en... hij neemt de Domobar Super Dual Boiler PID mee!!! Uiteraard mag je hier mee experimenteren deze middag!!

Liesbeth Sleijster
Liesbeth Sleijster zal op Koffiepraat 2008 van 13.30 tot 14.00 uur een met beeld ondersteund verslag doen over haar avontuur in Kopenhagen, de voorbereidingen en alles wat er komt kijken bij een deelname aan een dergelijk kampioenschap.

Nicaragua "Cooperativa Zacarias Padilla"
Als espressokoffie is deze dag aanwezig de door The Golden Coffeebox ter beschikking gestelde Nicaragua "Cooperativa Zacarias Padilla", als 10e geëindigd in de Cup of Excellence 2008. Voor alle info, zie hier >> Deze topper is op Koffiepraat ook te koop in zakjes van 250 gram voor € 8,25 en nog niet in Nederland verkrijgbaar, dus lekker exclusief!!!

Lavazza Gran Riserva
Lavazza stelt voor deze dag de "Gran Riserva" ter beschikking, ook een koffie die nog niet in Nederland te krijgen is, maar wél als espresso te drinken op Koffiepraat 2008! Op internet omschreven alsvolgt: "LavAzza Gran Riserva espresso beans are a premium blend with a high percentage of Arabica coffee from the finest Brazilian plantations, combined with aromatic milds from the high plains in Central America. Gran Riserva offers a rich and round flavor with an intense and long-lasting aftertaste that is desirable with espresso and coffee brewing methods."

Stichting Dutch Coffee Promotion
De Stichting Dutch Coffee Promotion zal op deze middag een korte uiteenzetting geven van hun werkzaamheden.

Lavazza Espresso & Bulli's Koffiekaviaar
Van Lavazza is tevens op Koffiepraat 2008 de veelbesproken Espesso te proeven evenals El Bulli's koffiekaviaar!

Kun je wat bakken of brouwen?
We kunnen ons voorstellen dat iedereen wel een lekkernij prefereert bij zijn/haar koffiedrank. We vragen jullie om met name eigen brouwsels en baksels mee te brengen, zodat dit voor mede koffiegekken te proeven is. We hebben een leuke prijs beschikbaar voor de meest gewaardeerde lekkernij namelijk een echte koffieplant in gouden pot.

Heb jij met je koffiegerelateerde bedrijf nog wat leuks voor op het programma, aarzel dan niet en stuur ons een PB met je voorstel.

Wat ons betreft is bovenstaande een leuk en interessant aanbod om deze middag tot een succes te maken. Om een kleine inschatting te kunnen maken van wie er komen wordt het erg op prijs gesteld als je in dit topic aangeeft of je er bij zult zijn.

Laat ik afsluiten met iedereen op te roepen om te komen en er samen een topmiddag van te maken. Het zou leuk zijn als er wat profs/semiprofs rondlopen (Liesbeth, Onno, Sander, Arno? ;) ) die hun kennis graag delen met de aanwezigen.

Het adres is Heidelberglaan 3, groot zwart glazen gebouw met planten-print, door de draaideuren naar binnen en niet de trap op, maar ervoor naar links!

Buslijnen 11 & 12 rijden op zondag om de 10 minuten richting Uithof/UMC, uitstappen op de Heidelberglaan.

Met de auto:

Tomtommen op de Cambridgelaan, hetzelfde grote zwarte glazen gebouw met plantenprint vinden, de ingang van de parkeergarage wordt ontsierd met een grote rode "P", daar dus naar binnen, aan de tegenovergestelde kant van de ingang het pand weer uit naar links, draaideuren...etc...!

Parkeren is gratis, overigens. En de koffie ook.

Tot 2 november!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
youneedstyle
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 18 jul 2008, 12:12
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Koffiepraat bijeenkomst

Berichtdoor youneedstyle » za 27 sep 2008, 21:13

Natuurlijk is het fantastisch om eens 'live' met iedereen te spreken..maar wellicht is het goed als er een doelstelling of thema van de dag is.
Gaan we samen koffie drinken, of zelf onze kunsten vertonen? Bonen uitwisselen? Komen er experts praten....

lok ons met een goed programma zou ik zeggen,

Bart
I had some dreams, they were clouds in my coffee. Carly Simon
Live on stage: Vibiemme Domobar + Racillio Rocky

Gebruikersavatar
arno
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 09:48
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiepraat bijeenkomst

Berichtdoor arno » ma 29 sep 2008, 18:12

Dat programma wordt zeker leuk, van wat ik er tot nu toe van heb gehoord ;) Dus JA, ik ben van de partij.
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

Onno van Zanten
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 feb 2008, 21:09

Re: Koffiepraat bijeenkomst

Berichtdoor Onno van Zanten » di 30 sep 2008, 15:55

Wat wordt het programma precies dan???
La Marzocco Linea, Mahlkonig K30 Twin

http://www.twitter.com/onnovanzanten" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: Koffiepraat bijeenkomst

Berichtdoor Driek » di 30 sep 2008, 21:28

Laat de forumleden anders met voorstellen komen, er zijn genoeg "professionals" op dit fantastische forum die hun steentje bij kunnen dragen aan zo'n forumdag. Bijv. koffie beschikbaar stellen voor proeverij of informatie leveren voor een presentatie.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

LEO
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 okt 2008, 12:06

Re: Koffiepraat bijeenkomst

Berichtdoor LEO » vr 10 okt 2008, 14:46

De week erna heb ik wel tentamens, maar als mijn studiestress het enigzins toelaat ben ik graag van de partij! Ga natuurlijk wel stiekem oefenen...

Gebruikersavatar
arno
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 09:48
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koffiepraat bijeenkomst

Berichtdoor arno » vr 10 okt 2008, 17:07

Met zoveel leuks ben ik natuurlijk van de partij :D :D :D :D :D
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008

Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio

Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Update Koffiepraat 2008

Berichtdoor Jeroen » vr 10 okt 2008, 17:34

Vers van de pers!! Liesbeth Sleijster zal op Koffiepraat 2008 van 13.30 tot 14.00 uur een met beeld ondersteund verslag doen over haar avontuur in Kopenhagen, de voorbereidingen en alles wat er komt kijken bij een deelname aan een dergelijk kampioenschap.

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Update Koffiepraat 2008

Berichtdoor Martijn » vr 10 okt 2008, 20:56

Vers van de pers!! Liesbeth Sleijster...
Ok, dan kom ik ook ;)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Onno van Zanten
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 feb 2008, 21:09

Re: Koffiepraat 2008

Berichtdoor Onno van Zanten » za 11 okt 2008, 00:00

Leuk!! Ben benieuwd hoe het geweest is in Kopenhagen, Liesbeth! ;-)

haha.. ik ben van de partij! als ik iets doen moet.. dan hoor ik het! Wat dan ook!
La Marzocco Linea, Mahlkonig K30 Twin



http://www.twitter.com/onnovanzanten" onclick="window.open(this.href);return false;


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron