Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor GuidovW » zo 10 mar 2019, 10:50

Willen jullie nu eens testen of het forum weer goed doorkomt?

Gisteravond (9 maart) om ongeveer 20:30 uur kon het forum niet eens geladen worden.
Nu werkt het prima, maar ik moest wel weer inloggen.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor fransg » zo 10 mar 2019, 11:38

het is bar alsmede boos
koffiepraat2.png
koffiepraat.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor goosman » zo 10 mar 2019, 12:08

Wisselend, soms gaat het goed, vaker laad de website niet
Quickmill 2820 / Carimali M1

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor GuidovW » zo 10 mar 2019, 19:22

Yup, vanmiddag weer.
Ik moest zojuist weer opnieuw inloggen. :x
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor Pti » zo 10 mar 2019, 19:30

Helaas,..
Screenshot_20190310-163713.png

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor Martijn » di 12 mar 2019, 09:38

De problemen met de performance blijken wat hardnekkiger dan verwacht. De oorzaak heeft enerzijds te maken met het overzetten van de server naar een nieuw platform waardoor sommige acties vanuit veiligheidsinstellingen worden geblokkeerd. Met name de manier waarop de database benaderd wordt is hierdoor gewijzigd en lijkt hier het probleem te zijn. Samen met mijn provider ben ik bezig om te kijken of we bepaalde zaken kunnen omzeilen.

Een ander punt van aandacht (en dat zat er wel al aan te komen) is dat de database nogal uit zijn jasje begon te groeien (meer dan 6 miljoen records). Om te zorgen dat de database behapbaar en backup-baar blijft, ben ik ondertussen ook begonnen met het opschonen van in-actieve onderwerpen in de verschillende forums.

Ik hoop dat we hiermee de problemen kunnen verhelpen zodat Koffiepraat weer als vanouds werkt.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

-delight
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 jun 2018, 21:29

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor -delight » di 12 mar 2019, 16:09

Een ander punt van aandacht (en dat zat er wel al aan te komen) is dat de database nogal uit zijn jasje begon te groeien (meer dan 6 miljoen records). Om te zorgen dat de database behapbaar en backup-baar blijft, ben ik ondertussen ook begonnen met het opschonen van in-actieve onderwerpen in de verschillende forums.
Betekent dit dat er topics verwijderd worden, of gelockt, of worden deze verplaatst naar een (mogelijk) trager geheugen o.i.d.? Hoewel een forum natuurlijk leeft op (recente) activiteit, denk ik dat er over de jaren heen flink wat kennis in de vorm van tips, guides en algemene informatie is geplaatst hier waar starters/geïnteresseerden flink wat aan kunnen hebben. Dit, ook al is er op deze onderwerpen recent niet gereageerd.

Diverse malen ben ik weer iets nieuws tegen gekomen met machine/maler/boon waarvoor ik naar google greep en uiteindelijk in een (oude) forumdraad hier belande en een oplossing of verklaring vond. Voor zover mogelijk zou bewaren in enigerlei vorm denk ik dan ook zeer aan te bevelen zijn!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor fransg » wo 13 mar 2019, 00:13

Ik vind opfrissen en 'vergeten' ook wel prettig.

In de loop van de tijd zijn we verder gekomen en wat 8 jaar geleden de trend was, of de wijsheid van destijds kan nu minder algemeen gelden.

Mooi gedocumenteerde restauratieprojecten van lang geleden kunnen nog steeds prachtig zijn, maar wat je soms ziet is dat de bron van de bijgeleverde plaatjes al niet meer bestaat en dat het er dan krakkemikkig uitziet.

We vinden het prettig dat het forum niet wordt verkwanseld aan sponsoren die in ruil voor poen de discussie willen domineren met hun handeltjes, dus zal de eigenaar, gesteld voor de keuze om hardware bij te kopen, liever de boel snoeien en zo wat bezuinigen, vermoed ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor GuidovW » do 14 mar 2019, 21:38

De problemen met de performance blijken wat hardnekkiger dan verwacht. De oorzaak heeft enerzijds te maken met het overzetten van de server naar een nieuw platform waardoor sommige acties vanuit veiligheidsinstellingen worden geblokkeerd. Met name de manier waarop de database benaderd wordt is hierdoor gewijzigd en lijkt hier het probleem te zijn. Samen met mijn provider ben ik bezig om te kijken of we bepaalde zaken kunnen omzeilen.

Een ander punt van aandacht (en dat zat er wel al aan te komen) is dat de database nogal uit zijn jasje begon te groeien (meer dan 6 miljoen records). Om te zorgen dat de database behapbaar en backup-baar blijft, ben ik ondertussen ook begonnen met het opschonen van in-actieve onderwerpen in de verschillende forums.

Ik hoop dat we hiermee de problemen kunnen verhelpen zodat Koffiepraat weer als vanouds werkt.

Dank voor de update.
Dat zal een flinke klus zijn, denk ik.
En lastig om waardevolle info er uit te filteren en op het forum bereikbaar te laten blijven.

Hopelijk wordt de bereikbaarheid beter door deze actie! :D
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffiepraat de laatste tijd slecht bereikbaar?

Berichtdoor bobbee » do 14 mar 2019, 21:51

Ik heb vandaag geen probleem met gehad met de website.Ik moest alleen tapatalk resetten door cache te legen en opnieuw aan te melden en daarna alles prima.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron