Re: Wat drink je nu?

4211
En dat allemaal in de vroege ochtend[emoji6]. Ergo: geen delicate boon, of de brandmeneer/mevrouw brildrager is is nog onbekend, maar hard, klein, kleurverschil en lightroast, waarbij de vraag gesteld kan worden in hoeverre er nu sprake van roast is. Met enige moeite ietwat geschikt voor filter. Gelet op de meet-resultaten van Herr dr. Franzl, waarvoor nog eens dank, de beste koffie die ik ooit gekocht heb[emoji6].

[emoji477]️



Re: Wat drink je nu?

4212

fransg schreef:
Mijn eigen boontjes gingen daarna gelukkig weer prima -- ik herinnerde mij hoe de maakschijven van de HG1 stuk waren gegaan van het malen van veels te harde Lupine zaadjes die ik eens experimenteel had gebrand. Dis ik vreesde even de Honne te hebben verkloot ;-)
Dat dacht ik ook met de Etzmax. Maar de boel bekeken en alles doet het perfect. 🫣



[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4216

fransg schreef:espresso was redelijk mild en vlak van smaak, wat droge nasmaak, beetje Senseo stijl:
IMG_6331.JPG
Roman zal ik de boontjes bij jou brengen zodat jij het als espresso en als filter kan testen?
Hi Frans, ik ben nu op motorreis en daarna ga alweer meteen weg. Ik bel je begin oktober om af te spreken en wat lekkers te drinken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Re: Wat drink je nu?

4217
namor schreef: wo 06 sep 2023, 18:29
fransg schreef:espresso was redelijk mild en vlak van smaak, wat droge nasmaak, beetje Senseo stijl:

IMG_6331.JPG

Roman zal ik de boontjes bij jou brengen zodat jij het als espresso en als filter kan testen?
Hi Frans, ik ben nu op motorreis en daarna ga alweer meteen weg. Ik bel je begin oktober om af te spreken en wat lekkers te drinken.
Okee!

Misschien zijn de zeer lichte boontjes tegen die tijd zo uitgerijpt dat ze lekker zijn!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino