Re: Wat drink je nu?

4371
fransg schreef: za 04 nov 2023, 11:44
Aldorean schreef: za 04 nov 2023, 11:34
In Amsterdam kom ik alleen maar van die meer commerciële dingen tegen steeds
Hoe bedoel je?

Winkels zijn er vaak om van te leven dus dat is commerce :-)

Een kringloopwinkel is niet commercieel maar daar is de keuze aan espressomachines vaak beperkt.

Ben je in Amsterdam al bij Duikelman geweesr?
Ik bedoel meer de grote partijen niet de kleine ondernemers die ik liever support

Re: Wat drink je nu?

4372
In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label en qua grote partij met wat mindere kwaliteit Bocca. Voldoende te proeven en testen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

4373
Aldorean schreef:Ik ontdek nu pas dit topic super leuk.

Ik woon in Assendelft, dat is in de Zaanstreek bij Amsterdam.
Nu zitten er hier voor mijn idee maar bitter weinig goede specialiteiten zaken omtrent koffie en barista tools en machines etc.
Kunnen jullie wellicht een adres waar je in Nederland ( liefst natuurlijk Noord Holland ) een dagdeel kan rondhangen als liefhebber ?

Dus machines kijken/voelen, malers etc en ook bonen kan kopen ?

Ik vind hier in de buurt vooral kleine zaakjes die maar heel beperkt kunnen zeggen wat ze hebben of ubehaupt me schaapachtig aan stonden te kijken toen ik vroeg naar een niet fruitige / chocolade achtige koffie voor filter.
bonnen en machines/malers zijn twee helemaal verschillende taken van sport :)
Als je bonen wilt kopen/proeven dan heeft Erik een paar goede/moderne zaken genoemd in Amsterdam. Bij meeste hebben ze ook tafeltjes staan waar je hun koffie kan drinken.
Maar Hoofdkwartier van Pti is zeker zeer gode optie, ze hebben geen tafeltjes en geen bedienmeisjes maar Pri kan alvast een lekker proefpakket voor je samenstellen. Ook heeft hij verschillende Lelit''s espresso machines staan en bijpassende malers, en je krijgt erover alle infos.

Als je echt naar hardware opzoek bent en weet zelf nog niet precies wat je wilt dan van Pommeren in Utrecht is een uitstekende start, ze hebben alles, maar bonen zou ik daar niet kopen :)

Esw in Den Haag uiteraard een top harware bedrijf maar meer op bedrijven gericht, ze verkopen vooral 4000+ euro machines en 2500+ malers

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Re: Wat drink je nu?

4374
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 16:33 In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label ...
Zo af en toe kom ik eens naar de stad waar ik geboren en getogen ben. Is Amsterdam nu nu ook al zó internationaal geworden dat de genoemde branders blijkbaar, hun website bekijkende, alléén in het Engels met hun klanten wensen te communiceren?
Jammer ... Ik weiger om in mijn eigen land in winkels en horeca een andere taal dan m'n moerstaal te spreken. :(

Momenteel drink ik Caffé Diemme Prestigio. Niet verkeerd, maar niet heel erg vers.
Binnenkort bij Baum Kaffeerösterei in Leer langs om in te slaan. Daar spreken ze tenminste 'gewoon' Duits.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Wat drink je nu?

4375
Ik was laatst bij Cafecito in Amsterdam. Zij worden best veel gehyped op social media dus wou daar ook wel een keer wat proberen. Een medium Brazilië boon geblend met Peru. Ik vond hem aangenaam en heb een zakje bonen voor thuis meegenomen
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Wat drink je nu?

4376

Frup schreef:
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 16:33 In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label ...
Jammer ... Ik weiger om in mijn eigen land in winkels en horeca een andere taal dan m'n moerstaal te spreken. :(

Momenteel drink ik Caffé Diemme Prestigio. Niet verkeerd, maar niet heel erg vers.
Binnenkort bij Baum Kaffeerösterei in Leer langs om in te slaan. Daar spreken ze tenminste 'gewoon' Duits.
Volledig mee eens, heb een keer meegemaakt dat bij de bestelling van een lunch in Rotterdam een Nederlands meisje in het Engels een bestelling kwam opnemen. Globalisering leidt zo tot vreemd geconditioneerd gedrag. Zo had ik ook in het verleden een collega, die overigens weer vlug vertrokken was, die bij Vliegveld Zestienhoven gewerkt had. Zo vroeg ik hem hoe het was om medewerker op een vliegveld te zijn geweest. Hij keek mij met vreemde blik in zijn ogen aan en reageerde dat hij werkzaam was geweest in de aviation.

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4378
Frup schreef: za 04 nov 2023, 19:59
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 16:33 In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label ...
Zo af en toe kom ik eens naar de stad waar ik geboren en getogen ben. Is Amsterdam nu nu ook al zó internationaal geworden dat de genoemde branders blijkbaar, hun website bekijkende, alléén in het Engels met hun klanten wensen te communiceren?
Jammer ... Ik weiger om in mijn eigen land in winkels en horeca een andere taal dan m'n moerstaal te spreken. :(
Lot 61 is van niet-nederlanders dus dat klopt. Als je niet besteld bij websites die in het Engels zijn dan vermijd je dus meteen de beste branders. Reden dat het in het Engels op de website staat is omdat ze goed zijn en wereldwijd verkopen zoals bijvoorbeeld Friedhats en Manhattan.

En met alle migranten in ons land houden die de boel draaiende dus weigeren Engels te spreken in Amsterdam vind ik dan ook persoonlijk erg bekrompen en racistisch maar dat is mijn mening.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Wat drink je nu?

4379
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 21:14
Frup schreef: za 04 nov 2023, 19:59
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 16:33 In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label ...
Zo af en toe kom ik eens naar de stad waar ik geboren en getogen ben. Is Amsterdam nu nu ook al zó internationaal geworden dat de genoemde branders blijkbaar, hun website bekijkende, alléén in het Engels met hun klanten wensen te communiceren?
Jammer ... Ik weiger om in mijn eigen land in winkels en horeca een andere taal dan m'n moerstaal te spreken. :(
En met alle migranten in ons land houden die de boel draaiende dus weigeren Engels te spreken in Amsterdam vind ik dan ook persoonlijk erg bekrompen en racistisch maar dat is mijn mening.
Nou nou, rustig aan. Gaan we elkaar nu bekrompen en racistisch noemen?? Dan ben ik hier snel weg.
Maar je hebt gelijk als je stelt, dat ik soms graag chargeer :!:

Van de zomer werd ik ergens aan de Hollandsche kust in een winkel in het Duits aangesproken. Dan antwoord ik toch echt in het Nederlands.
Onlangs in een goed Thais restaurant in Groningen in het Engels aangesproken. De aardige jongen was pas een paar weken in Nederland. Ik heb hem in het Engels geantwoord en meteen een paar Nederlandse woordjes geleerd. Dat vond ie erg leuk.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: Wat drink je nu?

4380
Frup schreef: za 04 nov 2023, 19:59
Erik82 schreef: za 04 nov 2023, 16:33 In Amsterdam zitten juist heel veel goede branders zoals Friedhats, Caffenation, Lot61, White Label ...
Zo af en toe kom ik eens naar de stad waar ik geboren en getogen ben. Is Amsterdam nu nu ook al zó internationaal geworden dat de genoemde branders blijkbaar, hun website bekijkende, alléén in het Engels met hun klanten wensen te communiceren?
Jammer ... Ik weiger om in mijn eigen land in winkels en horeca een andere taal dan m'n moerstaal te spreken. :(

Momenteel drink ik Caffé Diemme Prestigio. Niet verkeerd, maar niet heel erg vers.
Binnenkort bij Baum Kaffeerösterei in Leer langs om in te slaan. Daar spreken ze tenminste 'gewoon' Duits.
Ik heb er ook zo'n pleurishekel aan, als je ergens binnen komt en dan éérst met Engels aangesproken wordt. Nog erger is wanneer mensen überhaupt geen Nederlands spreken dan ben ik er snel klaar mee.