Wat drink je nu?
Re: Wat drink je nu?
Berichtdoor Ollie » zo 12 nov 2023, 16:14
Voor het eerst eens een proefpakket bij Caffenation bestld op aanraden van een buurman. Werd snel geleverd, verpakkingen zien er tof uit en allemaal een brand datum van twee a drie dagen geleden. Nu de eerste van de vijf soorten in de maler zitten, een Ethiopia Yirgacheffe ADADO genaamd "Spro-Joe". Met 16gr erin en 40gr eruit heb je een heerlijke frisse, beetje stevige espresso! Ben benieuwd hoe de andere vier smaken!
Berichtdoor Erik82 » zo 12 nov 2023, 16:24
Ja Caffenation is een hele goede brander. De RoastEd mag je wat minder van verwachten en de Brazil Ian is gewoon een goede brasil. De rest is wel een klasse beter.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul
Berichtdoor we tigers » do 16 nov 2023, 10:20
Eindelijk kan ik weer mijn eigen gebrande boontjes drinken. Mijn Cormorant was een aantal maanden buiten gebruik (zal ik in het daarvoor bestemde topic binnenkort eens wat over schrijven) en is sinds vorige week weer up and running. Eindelijk weer wat koffie kunnen branden. Man, wat heb ik dat gemist. Ik drink nu een Costa Rica Terrazu La Pastora. Heerlijk.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600
Berichtdoor Pti » do 16 nov 2023, 18:38
Fijn dat 'ie het (eindelijk) weer doet!
Berichtdoor maurice1 » do 16 nov 2023, 21:20
Ik vind de Brazil Ian meestal zeker niet slecht. RoastED ook heel oke als je voor een blend gaat. Maar ik kom zelf altijd uit op de verschillende Spro Joes en Miss XX.Ja Caffenation is een hele goede brander. De RoastEd mag je wat minder van verwachten en de Brazil Ian is gewoon een goede brasil. De rest is wel een klasse beter.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
Berichtdoor Erik82 » vr 17 nov 2023, 14:16
Ah ja dat zal voor de Roast Ed met de 98HU inderdaad wel beter gaan. Met de ultra's bleef de uitloop vrij waterig en het geheel vlak. Ik ga hem nog wel een keer testen als ik de P64 en 64ES schijven heb. Het is een goede blend voor die prijs. Het is ook wel een beetje de prijsstelling van Caffenation tussen de SO's en de wat meer standaard koffies. Ik bestel er graag.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul
Berichtdoor Frup » za 18 nov 2023, 21:01
We drinken Monsooned India van Sama Stadsbranderij in Groningen (na een bezoek aan de Unzipped tentoonstelling)
Een kleine 2 weken geleden gebrand. Momenteel in een erg smakelijke cappuccino.
Alleen vind ik de bonen nogal vettig uitzien en aanvoelen. Is dat normaal met deze bonen?

Een kleine 2 weken geleden gebrand. Momenteel in een erg smakelijke cappuccino.
Alleen vind ik de bonen nogal vettig uitzien en aanvoelen. Is dat normaal met deze bonen?

La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Berichtdoor bobbee » za 18 nov 2023, 23:56
Dat ligt aan de branding, voornamelijk aan de temperatuur.
Malabar moet je echt rustig opbouwen qua temperatuur anders verbrand hij, wordt wel vaker wat donkerder gebrand voor de smaak.
Malabar moet je echt rustig opbouwen qua temperatuur anders verbrand hij, wordt wel vaker wat donkerder gebrand voor de smaak.
Knowledge is in the expertise of understanding what you are doing, not in how you are doing it.
Berichtdoor Nelus » ma 27 nov 2023, 16:24
Cappuccino gemaakt met koffie uit de bialetti.
Melk opgeschuimd met zo n metalen ding voor op je fornuis met een zeef erin die je op en neer beweegt, ik moet zeggen, super creamy en shiny .
De bialetti met 1/2 water dan “voorgeschreven” want wil er cappuccino van maken, dus geconcentreerd. Dan het met water gevulde deel opwarmen op het fornuis , tot het kookt. Koffie bakje erin, en bovendeel erop schroeven.
Smaakt echt hartstikke goed , leuke is, dat vond ik eerst niet vanwege die metaal smaak , maar gebruik hem nu af en toe en door die koffie aanslag coating smaakt het elke keer beter.
Kan de lambro af en toe eens uit blijven, beetje verandering van spijs doet eten zegmaar.
https://we.tl/t-CQoUYpGwV8
Melk opgeschuimd met zo n metalen ding voor op je fornuis met een zeef erin die je op en neer beweegt, ik moet zeggen, super creamy en shiny .
De bialetti met 1/2 water dan “voorgeschreven” want wil er cappuccino van maken, dus geconcentreerd. Dan het met water gevulde deel opwarmen op het fornuis , tot het kookt. Koffie bakje erin, en bovendeel erop schroeven.
Smaakt echt hartstikke goed , leuke is, dat vond ik eerst niet vanwege die metaal smaak , maar gebruik hem nu af en toe en door die koffie aanslag coating smaakt het elke keer beter.
Kan de lambro af en toe eens uit blijven, beetje verandering van spijs doet eten zegmaar.
https://we.tl/t-CQoUYpGwV8
Faema Lambro - Mazzer Major E
-
Berichtdoor Barre Koffie » di 28 nov 2023, 20:09
Bij wie bestel ik de lekkerste Malabar koffie?
Ik drink graag cappu en houdt van vol romig en donker,…
Ik drink graag cappu en houdt van vol romig en donker,…
Ga naar
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- Semi-automaten
- Hefboom- / lever apparaten
- Volautomaten
- Koffiemolens & malers
- Filter, French press, Mokkapot etc.
- Branders
- Machines voor servings, pads en cups
- Accessoires
- Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- Koffie(bonen)
- Servings, Pads en Cups
- Melk
- Techniek & know-how
- Varia
- Koffie technieken
- Koffie branden
- Theepraat
- Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- Te koop aangeboden
- Te koop gevraagd