Re: Wat drink je nu?

4183
namor schreef:Probeer misschien ook als filter of aeropress.
Dat is echt een geweldige filter boon

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Goed idee. Ik gooi straks een aantal grammen door de Commandante en dan de Moccamaster aan het werk. Kijken of er wat smakelijks van te maken is.

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4184
gilleko B. schreef:
Pti schreef:Een bekende sprak laatst met van: "Veel te licht gebrande hippe kutzooi." En die term zal ik niet snel vergeten :mrgreen:
Ja die natural van jullie was tongstrelende. De kleur, kleurschakering en hardheid deden mij het ergst vermoeden.

[emoji477]️
Het ergste vermoeden doelend op de spice kicks boon.

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4187
Jammer! Ik drink momenteel dezelfde koffie gebrand door Peter de Goede. Die heeft een vrij brede sweet spot en smaakt voortreffelijk. Veel zoet fruit i.c.m. frisse zuren. Peter zorgt bij zijn roast altijd voor voldoende ontwikkeling. Lijkt er op dat de jouw dan toch echt onvoldoende ontwikkeling gehad heeft.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Wat drink je nu?

4188
bvds schreef:Jammer! Ik drink momenteel dezelfde koffie gebrand door Peter de Goede. Die heeft een vrij brede sweet spot en smaakt voortreffelijk. Veel zoet fruit i.c.m. frisse zuren. Peter zorgt bij zijn roast altijd voor voldoende ontwikkeling. Lijkt er op dat de jouw dan toch echt onvoldoende ontwikkeling gehad heeft.
Ik heb een tijdje terug iemand op bezoek gehad die wilde de Etzmax zien en even proberen. Had aangeraden eigen boontjes mee te nemen omdat je die nu eenmaal beter kent. Rook de geur en herkende een natural. Bleek dat deze bij Peter de Goede vandaan kwam. Was een aangename en fijne koffie. De natural onlangs van het Hoofdkwartier en zeker de naturals van Björn Aarts van Dutch Barista zijn goed en heerlijk. Ik heb via de Olypmpus zodanig gekregen dat het een beetje op
voorgaande naturals begon te lijken. De bonen zijn knoeihard, het maalsel is, ik noem het maar vluchtig stuivend en droog. Viscositeit van de espresso dun. Etzmax niet te fijn want die kan ze niet aan(misschien andere cone er in voor light roast, maar heb daar geen zin in). Stuur vanmiddag een pondje naar Goddijn-san. Kijken in hoeverre ik ofwel een delicate koffie niet heb begrepen, ofwel de brander tijdens het branden zijn bril niet heeft opgehad.

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4189
Ik heb wat Gesha boontjes kunnen scoren en heb er nu ook wat voor mezelf gebrand. Net wat lichter dan normaal en op max pre-infusie druk komt er dan gelukkig een lekkere creamy espresso van die toch die 'gekke' smaakjes erbij heeft, op aangename wijze.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Wat drink je nu?

4190
fransg schreef:Ik heb wat Gesha boontjes kunnen scoren en heb er nu ook wat voor mezelf gebrand. Net wat lichter dan normaal en op max pre-infusie druk komt er dan gelukkig een lekkere creamy espresso van die toch die 'gekke' smaakjes erbij heeft, op aangename wijze.
IMG_6268.JPG
Zo heurt het.

[emoji477]️