Re: Wat drink je nu?

4291
Hebben jullie deze wel eens geprobeerd?
Gekocht bij Ekoplaza. Bonen zijn niet vers en komen uit Bolivia. De smaak viel me nog mee, de verwachtingen waren niet heel hoog. Wat aan de vlakke kant, maar toch ook nog een zoetje en wat kruidigheid.
Afbeelding
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Re: Wat drink je nu?

4293
Tekork schreef:Manhattan ga ik proberen, alleen nog iets vers

Afbeelding
Dag 8 na branding. Krijg espresso viani Colombia alleen op de sweetspot bij 20 seconden pre-infusie en daarna 18g in en 50g uit op 93 graden in 28 seconden. Maar dan gutst het wel uit het filterbakje. Traditionele ratio’s hebben gelijk meer zuur op de tong wat ik niet prefereer. Heb de Eureka Libra als maler gebruikt.

Afbeelding

30 roast vision = 108 Agtron

Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Re: Wat drink je nu?

4295
Tekork schreef:
Tekork schreef:Manhattan ga ik proberen, alleen nog iets vers

Afbeelding
Dag 8 na branding. Krijg espresso viani Colombia alleen op de sweetspot bij 20 seconden pre-infusie en daarna 18g in en 50g uit op 93 graden in 28 seconden. Maar dan gutst het wel uit het filterbakje. Traditionele ratio’s hebben gelijk meer zuur op de tong wat ik niet prefereer. Heb de Eureka Libra als maler gebruikt.

Afbeelding

30 roast vision = 108 Agtron

Afbeelding
Langer wachten is mijn ervaring, 14 dagen minimaal meestal wacht ik 4-6 weken. Beste resultaten heb ik als turbo, 18-25sec shots op 5-6bar.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

Re: Wat drink je nu?

4296
Ben vanavond ook even met de boontjes aan de gang gegaan. Uitgangspunt een beetje dat van [mention]bobbee [/mention] verwerkt in mijn standaad aeropress routine.

Boontjes ruiken ongemalen nogal muf en niksig.
Commandante op klik 25 gezet. 11gr er in. Meteen tijdens het malen (wat zwaarder dan anders) stroomt er een fruitig aroma uit. Niet eerder zo gehad.

200gr kokend water erop, 2:30 minuut laten trekken, ff schudden en nog 1 minuut wachten. En dan doordrukken. Dat gaat zwaarder dan anders.

Geur is niet echt fruitig, maar wat groen mossig of zo (ben niet zo goed in beschrijven)

Smaak is weer heel anders. Iets fruitig (geen aardbei of zo), ook een iets licht gefermenteerds (hou daar normaal niet van, maar dit is niet onprettig) en een licht kruidigheidje ergens.

Best wel funky eigenlijk. Zit nog wel meer in denk ik.
Bedankt [mention]fransg [/mention]voor dit avontuurtje!

Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Wat drink je nu?

4298
Net weer heerlijke frisse filterkoffie gezet met die koffie uit Rotterdam. Ik ga daar een keer een proefpakket bestellen! Zo kan ik niet branden voor filter koffie.

Wederom switch gebruikt. (topding)

20 gram op stand 25 comandante

Water net van de kook opgeschonken met switch open 60 gram, bij 30 sec tot 120 gram. Bij 1:20 switch dicht en water van 75c opgeschonken tot 290 gram. Bij 1:45 switch open en laten doorlopen.
Hele zoete filterkoffie!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4300
Joste schreef: vr 29 sep 2023, 13:03 Hebben jullie deze wel eens geprobeerd?
Gekocht bij Ekoplaza. Bonen zijn niet vers en komen uit Bolivia. De smaak viel me nog mee, de verwachtingen waren niet heel hoog. Wat aan de vlakke kant, maar toch ook nog een zoetje en wat kruidigheid.
Afbeelding

Weleens gehad als ESE serving
Ben ze in Italië weleens tegengekomen ook als merk van een restaurantje
Faema Lambro - Mazzer Major E