Re: Wat drink je nu?

4642
Warheart schreef:Dan gaat je collega naar Jamaica en neemt hij vanuit daar een zakje bonen mee. Waar ik meestal niet zo van dit soort goedbedoelde giften ben, was deze toch wel echt bijzonder attent.

Herkenbare smaak van P.N.G. er in en bij wat googlen, blijkt het ook wat in hetzelfde straatje te zitten.

Had hier graag meer mee willen experimenteren, maar helaas een erg klein zakje en niet kakelvers te krijgen. Als ik ze online probeer te vinden, geven ze een levertijd van 3 tot 4 weken in Europa op. Dat wordt hem niet ivm de relatief dure prijs.

Maar toch, een leuke ervaring en vooral als Chemex erg plezant
Had ik maar zo'n collega[emoji6]

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4643
Van t weekend bij Anderhalf Bar een bakkie gedronken. Een plek in Ede waar je mountainbikes kan huren maar ook een heel prima bakje koffie kan drinken onderweg, ik was zelf aan het mountainbiken daar. Ook aparte limo's daar en tostis.

Eigenaar is super enthousiast en heeft echt geinvesteerd in een goede machine en bonen...leuk om te zien en te proeven.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Re: Wat drink je nu?

4646
Van Maalwerk heb ik een jaar of twee geleden "Puur Goud" bonen gehad. Vond ik erg lekker voor een basic klassieke espresso.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Re: Wat drink je nu?

4647
Had weer eens sinds een tijdje geleden koffie van Fascino.
Waar ik voorheen opzoek was naar iets meer chocolade tonen om het zuur te onderdrukken vind ik dit nu echt niet meer te drinken. Net als Brandzaak veel te donker.

Ik had een ethiopie en een brazil. De brazil was als ik hem in 18.5 in 37 uit in 21sec doe nog wel te doen want dan zoek je chocola.
Maar de rest was echt niet lekker veel te donker.

Vandaag krijg ik nieuwe koffietjes van Manhatten. Ben benieuwd.

Brooklyn - Espresso
Shoondhisa - Espresso
Viani - Espresso

ben benieuwd.

Re: Wat drink je nu?

4649
gilleko B. schreef:Deze bij de Tunnel sous La Manche
Afbeelding


[emoji477]️
Als je in het verleden koffie bestelde in UK kon je bijna niet proeven of het nu thee of koffie was. Er is daar dus wel wat verbeterd?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Re: Wat drink je nu?

4650
Joste schreef:
gilleko B. schreef:Deze bij de Tunnel sous La Manche
Afbeelding


[emoji477]️
Als je in het verleden koffie bestelde in UK kon je bijna niet proeven of het nu thee of koffie was. Er is daar dus wel wat verbeterd?
Ja met je eens, maar ook daar is er een opwaartse lijn tot zelfs locationeel erg goed hoorde ik. Al sinds lange tijd een opmars van die specialityshops, maar die ben ik niet tegengekomen(ook niet naar gezocht). Oh ja Engelse champagne(ja mag je niet zo noemen, maar even voor het gemaak) gedronken van Hattingley, verrassende mooie aciditeit met toast ondertonen.

[emoji477]️