Re: Wat drink je nu?

4651
gilleko B. schreef:
Joste schreef:
gilleko B. schreef:Deze bij de Tunnel sous La Manche
Afbeelding


[emoji477]️
Als je in het verleden koffie bestelde in UK kon je bijna niet proeven of het nu thee of koffie was. Er is daar dus wel wat verbeterd?
Ja met je eens, maar ook daar is er een opwaartse lijn tot zelfs locationeel erg goed hoorde ik. Al sinds lange tijd een opmars van die specialityshops, maar die ben ik niet tegengekomen(ook niet naar gezocht). Oh ja Engelse champagne(ja mag je niet zo noemen, maar even voor het gemaak) gedronken van Hattingley, verrassende mooie aciditeit met toast ondertonen.

[emoji477]️
Gelukkig maar. Klinkt goed! Goede reis!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Re: Wat drink je nu?

4654
Rosanne schreef: vr 07 jun 2024, 09:39 Ik denk dat ik Blommers koffie toch wel heeeeel erg lekker vind [emoji2960]
Ik ook. De zakjes Bombe Ethiopia zijn helaas op, vond ik heerlijk licht en fruitig als V60. Ik heb nog een beetje Eulogia Carillo Peru, die ik vooral lekker vind uit de Aeropress omdat die wat meer body kan gebruiken. Ik gebruik hiervoor het metalen filter in plaats van papier.
Laatst gewijzigd door fob op wo 12 jun 2024, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Re: Wat drink je nu?

4655
Voor de eerste keer bij Friedhats besteld, een paar potten Peru Quiquira Filter en Colombia Eliseo Blanco. Ik had een lichtere branding verwacht, omdat ik dacht dat ze zich daarin onderscheiden. Wel heel lekker, maar vergelijkbaar met de andere branders waar ik momenteel meestal filterkoffie haal (Blommers, Manhattan, Single Estate). Ze onderscheiden zich wel door de potten met vrolijk gekleurde etiketten. Die kan ik mooi hergebruiken voor mijn zelfgebrande koffie.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Re: Wat drink je nu?

4656
Heb voor het eerst espresso gedronken bij harvest cafe and Bakery in Rotterdam. Ik kreeg de Ripsnorter - Colombia anibal plazas voorgeschoteld. Een heerlijke espresso!

Had graag een ‘pint’ naar huis meegenomen, maar deze variëteit was helaas niet voorradig. Nu een busje ripsnorter - Rwanda meegenomen.

De verpakking spreekt mij overigens erg aan:). Weer eens wat anders dan een zak of pot.
Bijlagen

Re: Wat drink je nu?

4657
Moreno schreef:Heb voor het eerst espresso gedronken bij harvest cafe and Bakery in Rotterdam. Ik kreeg de Ripsnorter - Colombia anibal plazas voorgeschoteld. Een heerlijke espresso!

Had graag een ‘pint’ naar huis meegenomen, maar deze variëteit was helaas niet voorradig. Nu een busje ripsnorter - Rwanda meegenomen.

De verpakking spreekt mij overigens erg aan:). Weer eens wat anders dan een zak of pot.
Hmmmm ken ik nog niet, zal even kijken waar die zit!

[emoji477]️

Re: Wat drink je nu?

4660
gilleko B. schreef: za 15 jun 2024, 11:52 Gevonden, okee hippe zaak en allemaal hippe youngsters,staat een rij voor, ga dat niet ik niet en nooit doen voor een espresso.Ga wel een keer door de weeks.
Afbeelding


[emoji477]️
Logisch! Dat zou ik ook niet doen. Ik was er op een doordeweekse dag. Toen stond er iig geen rij.

De Rwanda bevalt overigens goed. Komt overeen met de tastenotes (full bodied, fruit bomb).

Heb jij toevallig al ervaringen met shokunin koffie (dune café in Rotterdam)? Schijnt volgens mijn collega’s ook een aanrader te zijn.