Supermarkt koffie...

Gebruikersavatar
Timo1979
Berichten: 34
Lid geworden op: di 05 nov 2019, 10:36

Supermarkt koffie...

Berichtdoor Timo1979 » di 12 nov 2019, 10:37

Zondag was het redelijk paniek in de tent...je kent het wel...koffiebonen op!
Branderij waar ik haal was natuurlijk dicht...amen...dus ik naar de Appie. Als de paniek toeslaat, dan heb ik tijd nog een boon waarvan ik denk...daar kan ik op terug vallen. Ik had een zak Australian Dark Roast en was nog redelijk te drinken na een panicattack. Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar wat zijn voor jullie redelijke terugvalbonen in case of emergency?

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Pti » di 12 nov 2019, 10:48

Ik kan Illy medium (de rode) aanbevelen, het is wat saai/vlak en behoorlijk duur. Maar niet smerig en schijnbaar vers wanneer je het blik net open maakt.

Ook heb ik in het verleden wel goede resultaten gehad met café intencion ecologico van (is) de Dekamarkt, zeker als het is voor cappuccino.

Je moet even wat overdoseren, fijner malen en niet te veel PI gebruiken, je temperatuur omlaag wil nog wel eens helpen wanneer de bonen donkerder zijn dan wat je normaal drinkt. Maar bij bovenstaande twee zal dat niet nodig zijn.

Er zijn gelukkig steeds meer supermarkten die enkele schappen vullen met wat streekgebonden / lokale producten. Jan Linders heb ik hier wel eens voorbij horen komen ook bij andere supermarkten KUN je verse koffie aantreffen. Wij leveren aan één supermarkt in het zuiden (Brakel) en hameren daar op lage voorraad en zo veel mogelijk versbeleving voor de eindgebruiker.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Marcje » di 12 nov 2019, 10:57

Hier ook de rode Illy.
Wel snel opmaken, want de smaak is erg snel weg...
dus...

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor mutsje » di 12 nov 2019, 19:03

De Australian drink ik ook erg vaak. Ook de fairtrade special mix ook, onlangs kilo 3A van de branderij weg gedronken maar die was mij te zuur :) nu weer australian. En tja vloeken in de kerk? iedere gek zijn gebrek zal ik maar zeggen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Keyser » di 12 nov 2019, 20:20

Rode Illy dronk ik voor ik verse bonen dronk. Maar ben toch wel blij dat ik telkens op tijd verse bonen bestel. Ik vind oude koffie tegenwoordig echt smerig. Ik had dat van tevoren niet verwacht.

De 3AF vond ik ook te zuur. Kon er mijn smaak niet mee bereiken. Was ook anders dan ik had verwacht wanneer ik de smaken op de website las.
Zojuist een kilo Yellow Bourbon besteld. Was de eerste boon die ik wilde bestellen, maar 4 kilo andere bonen verder ben ik zover . Stiekem bestel ik het natuurlijk voor de lollie.

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Nelus » di 12 nov 2019, 22:52

Jan Linders. “Trots op de branding” beviel mij uitstekend!
Faema Lambro - Mazzer Major E

ArjenM
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 jul 2020, 09:15

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor ArjenM » za 18 jul 2020, 11:11

Bedankt voor deze thread. Heb op basis van de info hierin bijvoorbeeld Lavazza Rossa geprobeerd. Vond ik goed maar de Espresso Italiano Classico van Lavazza puur arabica en zeer licht gebrand is beter. Mild maar soms wel wat zurig. Wat mij echter tegenvalt aan Lavazza is dat de koffiestraal uit de machine zo waterig is. Van andere koffie ben ik een volle honingachtige stroom gewend en dat hebben de Lavazza koffiesoorten die ik heb geprobeerd, niet. ik vraag me af of dat met de versheid te maken heeft.

Tot mijn verbazing ben ik nu een Italiaanse koffie in de supermarkt tegengekomen die die vette stroom wel heeft en dat is de Segafredo Selezione Crema. Ook een milde smaakm, prima alternatief voor als door je koffie van de branderij heen bent. Dat is dus mijn tip.
Bijlagen
segafredo-selezione-espresso-bonen-1-kg-vanaf-850.jpg

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor Pti » za 18 jul 2020, 12:41

Ik heb tegenwoordig voor crisis gewoon een half kilootje koffie in de vriezer, ik denk dat mijn hart hierdoor een paar jaar langer mee gaat. Wat een rust :ugeek:

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor bvds » zo 19 jul 2020, 10:31

Illy rood goed te doen.

Jan Linders idem. Komt van koffiebranderij Beans uit Ittervoort. Als je beetje op de branddatumet let lukt het altijd wel om een zak te scoren binnen 3 mnd na roast.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Supermarkt koffie...

Berichtdoor fransg » zo 19 jul 2020, 10:42

Ik heb tegenwoordig voor crisis gewoon een half kilootje koffie in de vriezer, ik denk dat mijn hart hierdoor een paar jaar langer mee gaat. Wat een rust :ugeek:
Heel verstandig! Nooit meer zwetend wakker worden uit een soort 'examendroom' van 'de bonen zijn op!' -- en het voorkomt ook dat men bij je uitvaart alle aanwezigen vraagt een handje bonen in de kist te gooien 'want dat zou hij hebben gewild' zonder dat je kunt roepen "NEE! Dat had ik NIET gewild gek!" en daar ga je dan met je goeie pyjama onder de bonen, onder de zoden. Dan geneer je je gewoon, je denkt nog "ik kan wel door de grond zakken" en beseft ineens dat ze dat ook met je willen gaan doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron