Decafe

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Decafe

Berichtdoor martinierius » za 15 feb 2020, 08:10

Vorige week ook de Decaf van Hoofdkwartier hier binnengekomen. Echt prima voor cappuccino of als espresso. Filter nog niet geprobeerd.

Valt me op dat ik wel echt veel fijner moet malen met de Niche tov de standaard Yellow Bourbon en Indo koffie van de maand. Merk dat ik het nog eens vergeet en zit dan met 34 gram in een seconde of 10-15Afbeelding

Gelukkig is het met de Niche zeer makkelijk aan te passen.
Decaf moet in het algemeen fijner gemalen worden wat klopt met je bevinding.

Gelukkig wordt decafeine koffie meer serieus genomen en kun je er tegenwoordig wel lekkere vinden die niet gemaakt zijn met minderwaardige bonen of restjes (om niet te zeggen de afval) van de oogst. Misschien moet ik toch eens wat koffie van hoofdkwartier importeren naar België ;-)
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Decafe

Berichtdoor gilleko B. » za 15 feb 2020, 12:08

@AartVV komt zeker goed!

@Gilleko.B De alcoholvrije variant van Erdinger hefe weizen komt bij mij wel door de smaak test. Wijn heb ik nooit geprobeerd.

@Bobbee maar natuurlijk! Misschien zijn er wel meer mensen die het eens willen proberen gebrand of ongebrand en is dat een mooi eerste moment om het ook in de webshop eens te proberen.
Ik drink 3 halve liters per dag .Begint in mei en eindigt in oktober.
Alcoholvrij uiteraard.
Altijd Duits bier.
Ook liefhebber van Duits witbier.
Maar een Erdinger alcoholfrei komt niet in de buurt van een echte met alcohol.
Zoals met alle bier.
Ik beschouw ook Budvar en Urquell als Duits bier. Wat ook leuk is zijn kleine brouwerijen on de USA en Ierland. Van die laatste heb ik ongefilterde bieren gedronken met een prachtig zuur erin. Tis ff wennen maar op enig moment valt het kwartje. Ook Belgische ongefilterde Geuze / Lambic, idem dito. Alle alcoholloze en -vrije bieren die ik tot nu toe heb gedronken vond en vind ik niet lekker. Cremalover, als je ooit tegen dezd aanloopt, hoewel niet Duits, zou ze toch eens proberen.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Janar
Berichten: 32
Lid geworden op: za 18 apr 2020, 20:07

Re: Decafe

Berichtdoor Janar » do 07 mei 2020, 19:56

Goed om te lezen!

Ik heb vorige week decaf koffie van de Brandzaak gekocht om te proberen! Ik drink momenteel ook 2 bakjes met mijn zwangere vrouw mee en dat is heel goed te doen. Ik ben bijna sceptisch dat het decaf is.

Maar ik ben benieuwd naar het Hoofdkwartier decaf.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten

cron