Favoriete koffie bonen?

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor Youssef » za 28 mar 2020, 10:55

Wat zijn jouw (bijv top 3) koffie bonen (land/brander/boon)? :D
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor fransg » za 28 mar 2020, 11:20

Afgezien van een enkele boon waar ik niks mee kon vind ik vrijwel elke boon, mits goed gebrand, interessant en avontuurlijk. Dan hoeft het niet steeds een geëxalteerde 'god shot' boon te zijn met een knalvuurwerk aan smaken.

Een makker die weleens de techniek doet bij grote evenementen vertelde me van zo'n groots zangspektakel waarbij een keur aan 'topartiesten' in sneltreinvaart een aaneenschakeling van hun grootste successen het stadion in knalt. Buitengewoon knap, vooral wat techniek betreft. Ik zou het wel een beetje vermoeiend vinden en in de espresso hoeft dat evenmin.

Ik stel me de goede leerkracht voor die, zijn klas overziend, iedereen speciaal vindt. Dus niet alleen kijkt naar het beeldschone meisje, een vrouw al eigenlijk, die prachtig kan zingen, succesvol vlogt en goed is in wiskunde maar ook de stille knul achterin die met moeite alles bijhoudt maar een enkele keer iets zegt waar je nog lang over nadenkt. En de anderen daartussenin.

Ik heb soms een boon die erg lastig is, te lomp en rokerig lijkt maar die dan na een weekje bijtrekt en in de goede dosering een bonbon in het kopje wordt.

Allemaal mooi.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor bobbee » za 28 mar 2020, 16:05

Potverredikkeme Frans.
Misschien wel 1 van jouw mooiste teksten, ooit geschreven.
Ik pink nog even een traantje van ontroering weg.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor fransg » za 28 mar 2020, 16:18

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor surging » di 31 mar 2020, 23:03

Geen specifieke volgorde:

- Anaerobic fermented Costa Rica van Or koffie. Ga zeker nog zakjes met die verwerkingsmethode aanschaffen voor de kaneel smaken als ik ze nog tegenkom! (Al is het soms ook controversieel gezien sommige boeren kaneel mee in de vaten schijnen te stoppen)

- Shokunin Keramo natural. Ethiopian, niet thuis maar gedronken in Breda. Nog nooit zoveel uitgesproken fruit in 1 kopje geproefd. Misschien had de EK43 en Kees van der Westen machine er mee te maken, maar als hij weer in stock is wil ik hem thuis ook graag eens testen.

- Lucifer koffie huisblend. Vooral vanwege de nostalgische waarde, is mijn eerste ervaring met deftige koffie. Dus altijd wel een beetje blijven hangen. Is verder niks speciaal denk ik, lekker zacht van smaak.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor gilleko B. » za 04 apr 2020, 18:27

Heer Goddijn is on fire. Voor mij het epistel inzake COVID -19 en het vreemdgaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Favoriete koffie bonen?

Berichtdoor fransg » za 04 apr 2020, 18:51

;-) dankje!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron