Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Ellen!
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 jul 2020, 14:23

Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor Ellen! » vr 03 jul 2020, 02:00

Ik ben op zoek naar een koffieboon met een zachte en zoetige smaak. Niet de bittere. Ben ook een totale leek in dit gebeuren.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor fransg » vr 03 jul 2020, 08:05

Ik ben op zoek naar een koffieboon met een zachte en zoetige smaak. Niet de bittere. Ben ook een totale leek in dit gebeuren.
Hangt ook af van je maler, machine en vaardigheid.
Nivona gaat het waarschijnlijk worden, 700 of 800 serie, ben ik nog niet uit. Jura niet, ik vind een vaste zetgroep, die ik niet kan reinigen gewoon geen fijn idee.
Een volautomaat dus. Dan zou ik gaan voor een goede blend van wat mooie traditionele branding. Mogelijk dat je de huisblend van Hoofdkwartier lekker zult vinden

https://www.hoofdkwartier-koffiebrander ... o-melange/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor Pti » vr 03 jul 2020, 08:15

Vintage heeft wat pit, een van de twee klassiekers (Brazilië of Colombia) is misschien een betere keuze!

VerseKoffieboon
Berichten: 4
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 14:50

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor VerseKoffieboon » do 09 jul 2020, 09:52

Ik snap de zoektocht naar een zachte zoete boon volledig. Een beetje bitter kan op zijn tijd heel lekker zijn, maar over het algemeen hou ik ook meer van een rijke zachte smaak. Mijn ouders hebben ook een volautomaat en ik vond de koffie hier ook wat bitter smaken. Met het aanpassen van de maler werd het iets beter.
Laatst heb ik ze getrakteerd op een zak versgebrande "Brute Bonen".
Mooiste reactie kwam van mijn vader die normaal 3 zoetjes in zijn espresso doet. "Laat die zoetjes maar zitten, ik vind dit zo al heerlijk".

Mijn tip, ga voor versgebrande bonen en zet je maler bij volautomaten zo fijn mogelijk!
Laatst gewijzigd door VerseKoffieboon op zo 12 jul 2020, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor fransg » do 09 jul 2020, 10:32

Laatst heb ik ze getrakteerd op een zak versgebrande "XXX
Mooiste reactie kwam van mijn vader die normaal 3 zoetjes in zijn espresso doet. "Laat die zoetjes maar zitten, ik vind dit zo al heerlijk".
in een eerste bericht reclame maken -- is dat spam of echt enthousiasme?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 11:04

En de naam erbij. Ik wordt hier soms wel een beetje moe van.

Beste verseboon, als je de koffie wilt promoten die je aankaart zeg dat dan eerlijk en plaats een bericht in het speciaal daarvoor geselecteerde gedeelte op het forum.

Grt Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

VerseKoffieboon
Berichten: 4
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 14:50

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor VerseKoffieboon » do 09 jul 2020, 16:40

Beste allen,

Kennelijk maak ik hier een valse start, zo was het zeker niet bedoeld.
Mijn naam Verse koffieboon heb ik gekozen omdat ik pas recent echt aan het experimenteren ben gegaan met verschillende koffies en machines.

De post over dit onderwerp was inderdaad uit enthousiasme. Ik zal me in de toekomst beter proberen te houden aan de mores die op dit forum.

Groeten Verse koffieboon die kennelijk nog veel moet leren

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 17:01

We krijgen vaak berichten van personen die doen of ze een particulier zijn en uiteindelijk bij de webshop horen die ze promoten.
Op de 1 of andere manier lijkt ze dat een goed idee terwijl ze beter zichzelf eerlijk kunnen voorstellen op het forum. Dan creëer je veel meer de gun factor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor Keyser » do 09 jul 2020, 17:35

.
Laatst gewijzigd door Keyser op do 09 jul 2020, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Zoek een koffieboon met zachte zoete smaak

Berichtdoor Dirk Jan » do 09 jul 2020, 18:05

tot ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten

cron