Decaf Bonen

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor RoosW » di 01 feb 2022, 20:27

Als je graag (meer) koffie wilt drinken met een laag cafeïne zonder chemische behandeling van de bonen, kijk dan eens naar Laurina en Aramosa bonen. 2 variëteiten die op natuurlijke basis al tot de helft minder cafeïne bevatten dan reguliere Arabica bonen. Deze variëteiten groeien op grotere hoogte en hebben om die reden minder cafeïne nodig om zich te beschermen tegen insecten.
Interessant! Ik zal eens op jacht gaan 👍🏻

MdB
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 17:59

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor MdB » wo 02 mar 2022, 16:15

Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens dat proefpakket van Fascino ga proberen. Heb nu een halve kg van brandhuys (Colombia Caldas decaf) (sugarcane methode) maar ik vind het eerlijk gezegd niet te drinken. Het water gutst door de koffie heen tenzij ik het zo fijn maal dat het ook direct ontzettend wrang en zout gaat smaken. De zoektocht naar een lekkere decaf gaat nog even door. Die van Hoofdkwartier staat ook nog op het lijstje, zal onthouden om die wat minder heet te zetten.

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor RoosW » wo 02 mar 2022, 17:52

Tot nog toe was voor mij die van t hoofdkwartier de enigste met enigszins redelijk smaak. Ik ben naar weer met caffeine gaan drinken.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor cremalover » zo 27 mar 2022, 15:31

Tot nog toe was voor mij die van t hoofdkwartier de enigste met enigszins redelijk smaak. Ik ben naar weer met caffeine gaan drinken.
Ik heb een demente hond die er elke nacht om drie uur,vier uur,vijf uur en 6 uur yit moet.Slaap al een jaar niet meer.Je kunt best zonder.
Voordeel is dat je rustig om 12 uur snachts een dubbele espresso kunt doen.
Nadeel is dat je 14 jaar eerder dood gaat.

ArjenT5R
Berichten: 349
Lid geworden op: za 16 okt 2021, 00:25

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor ArjenT5R » zo 27 mar 2022, 20:09

Hoe kun je dat weten als je nog leeft :mrgreen:

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor ErikW » ma 28 mar 2022, 19:55

Waar zijn deze cafeïne milde bonen te koop?
Zijn er nog andere soorten bekend die ook weinig cafeïne bezitten?
Het lijkt me eigenlijk wel een goed markt te kunnen worden als het lekker is en redelijk betaalbaar.

Eventueel ook groene bonen dan ga ik ze zelf wel wat donkerder maken.
Zwart maken durf ik eigenlijk niet meer te zeggen! ;)

Net als bij mijn bier, wijn, whisky, armagnac, sherry waar ik de alcohol niet perse hoef, moet ik altijd cafeïne in mijn espresso!

PS: Ik ben dus niet op zoek naar decaf bonen.

Als je graag (meer) koffie wilt drinken met een laag cafeïne zonder chemische behandeling van de bonen, kijk dan eens naar Laurina en Aramosa bonen. 2 variëteiten die op natuurlijke basis al tot de helft minder cafeïne bevatten dan reguliere Arabica bonen. Deze variëteiten groeien op grotere hoogte en hebben om die reden minder cafeïne nodig om zich te beschermen tegen insecten.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor Pti » ma 28 mar 2022, 22:37

Tsja, tis eigenlijk zo simpel als de hoogstgekweekte soorten uitkiezen, Ethiopië en Costa Rica zijn een van de eerste twee die mij te binnen schieten.

Rosanne
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor Rosanne » di 29 mar 2022, 01:36

Ik heb nu decaf koffie van de Brandzaak. Ik vind hem erg lekker. Maak er altijd een cappuccino mee :)

https://www.brandzaak.nl/decaf-colombia-huila
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Warheart
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 14:53

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor Warheart » di 29 mar 2022, 11:32

Tot nog toe was voor mij die van t hoofdkwartier de enigste met enigszins redelijk smaak. Ik ben naar weer met caffeine gaan drinken.
En ik hier maar hopen dat je die van Zwarte Roes ook zou proberen uit het lijstje :mrgreen: .

Dan zal ik hem toch zelf een keer in de lijst moeten gooien (ja, caffeïne eist hier heel soms ook even te veel slaap 's nachts :evil: )
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Decaf Bonen

Berichtdoor Pti » di 29 mar 2022, 14:45

Tot nog toe was voor mij die van t hoofdkwartier de enigste met enigszins redelijk smaak. Ik ben naar weer met caffeine gaan drinken.
En ik hier maar hopen dat je die van Zwarte Roes ook zou proberen uit het lijstje :mrgreen: .

Dan zal ik hem toch zelf een keer in de lijst moeten gooien (ja, caffeïne eist hier heel soms ook even te veel slaap 's nachts :evil: )
Funfact: Die van Marvin is dezelfde als ik heb, gebrand op dezelfde brander zelfs! Maar zijn brandstijl is ongetwijfeld anders.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron