Maalstand?

Gebruikersavatar
Warheart
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 14:53

Maalstand?

Berichtdoor Warheart » wo 09 mar 2022, 12:47

Even weer een snelle vraag, puur voor mijn gemoedsrust:

Kan het ooit zo zijn dat je de maling van een espressoboon gigantisch tussen de een en de ander aan moet passen?

Ik heb de afgelopen paar weken een Dark-Roast achtige boon gedronken en eigenlijk nagenoeg de maalgraad op Eureka SD hetzelfde gehad. Nu gooi ik er vandaag een andere boon in, met eigenlijk de zelfde brand datum, maar een wat fruitiger soort ( en krijg ik er simpelweg geen druppel uitgeperst. Inmiddels (voor de Eureka gebruikers) mijn afstel-wieltje zo onderhand een complete ronde moeten draaien en nu begint het langzamerhand weer wat door te lopen.

Dit heb ik nog niet eerder zo extreem gezien en vraag me af of ik iets raars doe, of dat dit een meer voorkomend iets kan zijn.
Werk de laatste weken met een WDT, een leveller en een Palm tamper en geloof dat ik daar wel aardig consistentie in heb (zeker gezien de afgelopen 3 bonen allemaal zo'n beetje hetzelfde deden bij dezelfde maalgraad)

Misschien is 1 ronde op het draaiwiel helemaal niet extreem, en zit ik me "druk" te maken om niks trouwens hoor! De Maler is tenslotte nog relatief nieuw voor me :oops:
Bijlagen
20220309_103146.jpg
Ziet er als heel grof uit en toch loopt ie amper door
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Maalstand?

Berichtdoor cremalover » wo 09 mar 2022, 16:45

Normaal.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron