Ameland

Ruben-
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 27 jun 2022, 10:12

Re: Ameland

Berichtdoor Ruben- » do 29 sep 2022, 13:28

30-80 cent voor de ingredienten?
Das veel overhead dan.Gaat toch nergens over.
Dat klopt, maar je kunt koffie zetten met een tweede hands Bravilor waarop in een heel grote pot de gehele dag koffie staat te pruttelen, of je hebt een driegroeps Lamarzocco Modbar, met diverse molens van Mahlkönig, Versalab, allen door Titus getweaked, diverse acaia weegschalen etc. Dat restaurant bestaat in Rotterdam en ik ga er eind oktober eten. Ben benieuwd naar de koffie. Sluitpost dus.


Afbeelding
FG Foodlabs toch? Wil er ook nog eens heen.
Laat maar weten hoe het was :-)
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ameland

Berichtdoor gilleko B. » do 29 sep 2022, 15:48

30-80 cent voor de ingredienten?
Das veel overhead dan.Gaat toch nergens over.
Dat klopt, maar je kunt koffie zetten met een tweede hands Bravilor waarop in een heel grote pot de gehele dag koffie staat te pruttelen, of je hebt een driegroeps Lamarzocco Modbar, met diverse molens van Mahlkönig, Versalab, allen door Titus getweaked, diverse acaia weegschalen etc. Dat restaurant bestaat in Rotterdam en ik ga er eind oktober eten. Ben benieuwd naar de koffie. Sluitpost dus.


Afbeelding
FG Foodlabs toch? Wil er ook nog eens heen.
Laat maar weten hoe het was :-)
Haha, inderdaad. François Geurds heeft 2 restaurants, Foodlabs (*)en FG restaurant (**). Die laatste heeft die machines, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Henk Langkemper daar los gegaan,.ik denk met die Modbar. Maar even gespaard en gaan met die banaan. En dit is de laatste van dit type restaurants dat ik in Rotterdam nog niet heb bezocht. Doe nog verslag van de koffie als ik er geweest ben.

Afbeelding





Ruben-
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 27 jun 2022, 10:12

Re: Ameland

Berichtdoor Ruben- » do 29 sep 2022, 17:13

Dat klopt, maar je kunt koffie zetten met een tweede hands Bravilor waarop in een heel grote pot de gehele dag koffie staat te pruttelen, of je hebt een driegroeps Lamarzocco Modbar, met diverse molens van Mahlkönig, Versalab, allen door Titus getweaked, diverse acaia weegschalen etc. Dat restaurant bestaat in Rotterdam en ik ga er eind oktober eten. Ben benieuwd naar de koffie. Sluitpost dus.


Afbeelding
FG Foodlabs toch? Wil er ook nog eens heen.
Laat maar weten hoe het was :-)
Haha, inderdaad. François Geurds heeft 2 restaurants, Foodlabs (*)en FG restaurant (**). Die laatste heeft die machines, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Henk Langkemper daar los gegaan,.ik denk met die Modbar. Maar even gespaard en gaan met die banaan. En dit is de laatste van dit type restaurants dat ik in Rotterdam nog niet heb bezocht. Doe nog verslag van de koffie als ik er geweest ben.

Afbeelding
Ze staan dus in de duurste van de twee... Verdomme, nog even sparen dus :lol:
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64

Branden: Aillio bullet r1.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ameland

Berichtdoor gilleko B. » do 29 sep 2022, 17:19

FG Foodlabs toch? Wil er ook nog eens heen.
Laat maar weten hoe het was :-)
Haha, inderdaad. François Geurds heeft 2 restaurants, Foodlabs (*)en FG restaurant (**). Die laatste heeft die machines, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Henk Langkemper daar los gegaan,.ik denk met die Modbar. Maar even gespaard en gaan met die banaan. En dit is de laatste van dit type restaurants dat ik in Rotterdam nog niet heb bezocht. Doe nog verslag van de koffie als ik er geweest ben.

Afbeelding
Ze staan dus in de duurste van de twee... Verdomme, nog even sparen dus Afbeelding
Nou ik zal het nog even checken, er is nog hoopAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ameland

Berichtdoor gilleko B. » za 29 okt 2022, 11:49

Ik ben geweest met een aantal mensen. Was best decadent, maar heb er iedere seconde van genoten. De koffie bij FG. Bijgaand een paar foto's. Zelfs de Mahlkönig EK43 van binnen getweaked met titanium onderdelen en al niet meer. Ruim palet aan ook kostbare exotische koffie's. Ben met François Geurds in gesprek geraakt en hij nam mee naar zijn koffiemekka, zie foto's, spreken voor zichzelf. Heb daar 5 espresso's gedronken uit de Synesso en hij heeft nog een pour-over gemaakt. Prachtige koffie's die nmm mooi in balans waren. Wel een beetje next level daar. Als je dit soort gear in je restaurant hebt en je kunt er nog mee omgaan ook, tsjonge. De gerechten idem dito. Ook dure ingrediënten variërend van Beluga kaviaar tot Wagyu A5, waarvan je het laatste op 3 manieren bereid geserveerd kreeg.
Koffiegear dat volgens mij wat aangeeft over deze man.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ameland

Berichtdoor fransg » za 29 okt 2022, 11:53

Fraai!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ameland

Berichtdoor bobbee » za 29 okt 2022, 12:00

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ameland

Berichtdoor gilleko B. » za 29 okt 2022, 13:12

Oh ja ook nog een gigantisch waterfilter apparaat.Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Ameland

Berichtdoor gilleko B. » za 29 okt 2022, 13:14

Trek je portemonnai maar open, maar na gisteren is het bij mij een portemennixAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten