Hebben jullie dat ook?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De kosten die de pan uitrijzen

Berichtdoor bobbee » ma 02 jan 2023, 13:55

In de horeca geniet ik niet snel meer van een kopje koffie, maar een ouderwetse filterkoffie bij mensen thuis vind ik doorgaans nog wel prima hoor. Als het echt erg droog/astringent of bitter is doe ik er gewoon een wolkje melk in, daarna kun je de koffie thuis weer extra waarderen. Sneseo en de meeste nespresso pas ik voor, dat is de magnetronmaaltijd van de koffie.
Kant en klare foe yong hai uit de magnetron. Een guilty pleasure van mij….
Welke supermarkt versie prefereer je? Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 15:51

In de horeca geniet ik niet snel meer van een kopje koffie, maar een ouderwetse filterkoffie bij mensen thuis vind ik doorgaans nog wel prima hoor. Als het echt erg droog/astringent of bitter is doe ik er gewoon een wolkje melk in, daarna kun je de koffie thuis weer extra waarderen. Sneseo en de meeste nespresso pas ik voor, dat is de magnetronmaaltijd van de koffie.
Kant en klare foe yong hai uit de magnetron. Een guilty pleasure van mij….
Welke supermarkt versie prefereer je? Afbeelding
Ik heb alleen ervaring met die van de jumbo maar die van de Lidl ziet er nog veel lekkerder uit!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor bobbee » ma 02 jan 2023, 16:01

Dat is perfect! Ik heb hier een lidl en jumbo om de hoek!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 16:19

Dat is perfect! Ik heb hier een lidl en jumbo om de hoek! Afbeelding
Bofkont (als je van foe yong hai houdt)!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor bobbee » ma 02 jan 2023, 16:31

Nu wel!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor fransg » ma 02 jan 2023, 16:35

Naarmate ik ouder word stel ik vanuit menselijke verwachting constant mijn grenzen in neerwaartse zin bij, alleen niet ten opzichte van mijzelf. Dat levert boeiende discussies op met mijzelf aan de hand waarvan ik dan wat probeer te doen. Soms uit zich dat in herkenning van mijn gemiddeldheid en beperkingen, soms levert dat mooie resultaten op wat het het allemaal weer de moeite waard maakt, bijvoorbeeld als ik de zweep over mijn malers en espressomachine geef.
De ware weg!

Soms sta ik verbaasd ervan hoe een naar ik toch aanneem hoogbegaafd mens als ik toch op tal van gebieden enorm tekort kan schieten. Gelukkig valt dat met het zetten van een kopje espresso erg mee al vind ik soms de tweede espresso van de dag veel lekkerder dan de eerste en valt de derde van de dag mij, tegen het einde van de middag, een beetje tegen ook al is het telkens exact hetzelfde bereid van eenzelfde geboonte. Dat zet dan weer aan tot allerlei best wel verheven gedachtengangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 17:40

Nu wel! Afbeelding
Je maakt een grapje!

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Ben70 » ma 02 jan 2023, 17:43

Ik dacht een maand geleden ik doe eens gek, kocht ik een 1st Flush - Nepal Thee, Organic Maofeng

50 gram 7,50 100 gram besteld ,en geen hond die er wat van proefde die dachten waarschijnlijk dat ze aan de pickwick zaten

en dan is dit nog een relatief goedkope thee, vandaar misschien :D :D :D :D
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 17:46

Naarmate ik ouder word stel ik vanuit menselijke verwachting constant mijn grenzen in neerwaartse zin bij, alleen niet ten opzichte van mijzelf. Dat levert boeiende discussies op met mijzelf aan de hand waarvan ik dan wat probeer te doen. Soms uit zich dat in herkenning van mijn gemiddeldheid en beperkingen, soms levert dat mooie resultaten op wat het het allemaal weer de moeite waard maakt, bijvoorbeeld als ik de zweep over mijn malers en espressomachine geef.
De ware weg!

Soms sta ik verbaasd ervan hoe een naar ik toch aanneem hoogbegaafd mens als ik toch op tal van gebieden enorm tekort kan schieten. Gelukkig valt dat met het zetten van een kopje espresso erg mee al vind ik soms de tweede espresso van de dag veel lekkerder dan de eerste en valt de derde van de dag mij, tegen het einde van de middag, een beetje tegen ook al is het telkens exact hetzelfde bereid van eenzelfde geboonte. Dat zet dan weer aan tot allerlei best wel verheven gedachtengangen.
Neem ons mee!

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 17:51

Ik dacht een maand geleden ik doe eens gek, kocht ik een 1st Flush - Nepal Thee, Organic Maofeng

50 gram 7,50 100 gram besteld ,en geen hond die er wat van proefde die dachten waarschijnlijk dat ze aan de pickwick zaten

en dan is dit nog een relatief goedkope thee, vandaar misschien :D :D :D :D
Ik was laatst in de gelegenheid een kop thee te maken van de ‘weerstandmix’ van Fleur de Café.
In het zakje zie je grote stukken sinaasappel en blaadjes van allerlei plantjes. Het ruikt heerlijk.
De thee, die smaakte toch vooral naar gember.

Ik weet verder niet wat ik hiermee zeggen wil. Je proeft niet wat je ruikt en zegt er tegen de gastheer of vrouw dus maar niet over? Zoiets.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron