Hebben jullie dat ook?

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Ben70 » zo 01 jan 2023, 15:37

Ik ben 71 jaar dus opgegroeid met de pruttel koffie, vader vond de koffie fijn met een schepje buisman en wat zout, wij als gezin vonden de koffie prima, ja roodmerk van Dauwe dat moest het zijn en als je dan eens de koffie bij een ander proefde die een ander merk koffie schonk dan vonden we het niet zo heerlijk( lees vies),nu zoveel jaren later drink ik alleen espresso ,en het gekke is het merk boon maakt niet zoveel meer uit als vroeger, natuurlijk heb ik mijn voorkeur ,maar echt vies vind ik geen enkele boon,wel minder lekker ,het is net of mijn smaak met de jaren meer is gaan accepteren ,hoe zit dat bij jullie? en iedereen nog de beste wensen
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor bobbee » zo 01 jan 2023, 21:06

Ik heb redelijk vaak dat ik de koffie niet lekker vind smaken en twijfel over alles wat ik doe. Branden, Temperatur, dosering, grammen etc.
Dan is de beste oplossing een zak koffiebonen te kopen ergens in de supermarkt en daar een koffie van maken en proeven en vooral proeven hoe smerig dat is en hoe goed de zelf gebrande koffie eigenijk is!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Ben70 » zo 01 jan 2023, 21:41

Ik heb redelijk vaak dat ik de koffie niet lekker vind smaken en twijfel over alles wat ik doe. Branden, Temperatur, dosering, grammen etc.
Dan is de beste oplossing een zak koffiebonen te kopen ergens in de supermarkt en daar een koffie van maken en proeven en vooral proeven hoe smerig dat is en hoe goed de zelf gebrande koffie eigenijk is!
Echt smerig vind ik niets ook niet de bonen uit een supermarkt, met eten vind ik ook niets smerig behoudens buitensporig heden, google maar eens een balut ei, dat vind je net zoals ik smerig en de locals van de philipijnen kun je er wakker voor maken, snap jij het nog?
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Dirk Jan » zo 01 jan 2023, 21:44

Ik merk dat ik mijn verwachtingen heb bijgesteld als ik ergens anders dan thuis koffie drink. Voorkomt teleurstellingen en geeft mij rust. Drink dan ook buiten de deur geen espresso meer, maar filterkoffie, daar zijn mijn marges van wat ik acceptabel vind groter. Alhoewel ik die halve liter bakken die je tegenwoordig bij de tankstations koopt waardeloos.
Echt lekkere espresso of koffie uit het Villeroy & Boch potje maak ik thuis zelf.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Ruben-
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 27 jun 2022, 10:12

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Ruben- » ma 02 jan 2023, 07:59

Ik merk dat ik mijn verwachtingen heb bijgesteld als ik ergens anders dan thuis koffie drink. Voorkomt teleurstellingen en geeft mij rust. Drink dan ook buiten de deur geen espresso meer, maar filterkoffie, daar zijn mijn marges van wat ik acceptabel vind groter. Alhoewel ik die halve liter bakken die je tegenwoordig bij de tankstations koopt waardeloos.
Echt lekkere espresso of koffie uit het Villeroy & Boch potje maak ik thuis zelf.
Herkenbaar, alleen doe ik het nog iets extremer. Ik drink enkel buiten de deur koffie als ik zeker weet dat het lekker is. Anders gewoon een kop thee.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 10:53

Ik heb verse gemalen bonen (filter maling) meegenomen naar mijn schoonouders. Heerlijke filterkoffie gedronken!!

En verder, bij twijfel lekker thee drinken.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Dirk Jan » ma 02 jan 2023, 12:13

Herkenbaar, alleen doe ik het nog iets extremer. Ik drink enkel buiten de deur koffie als ik zeker weet dat het lekker is. Anders gewoon een kop thee.
En verder, bij twijfel lekker thee drinken.
Bij echte twijfel drink ik zelfs geen thee, maar gewoon water. Moet je de gezichten zien als ik daarom vraag!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor gilleko B. » ma 02 jan 2023, 12:47

Naarmate ik ouder word stel ik vanuit menselijke verwachting constant mijn grenzen in neerwaartse zin bij, alleen niet ten opzichte van mijzelf. Dat levert boeiende discussies op met mijzelf aan de hand waarvan ik dan wat probeer te doen. Soms uit zich dat in herkenning van mijn gemiddeldheid en beperkingen, soms levert dat mooie resultaten op wat het het allemaal weer de moeite waard maakt, bijvoorbeeld als ik de zweep over mijn malers en espressomachine geef.





Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor Pti » ma 02 jan 2023, 12:57

In de horeca geniet ik niet snel meer van een kopje koffie, maar een ouderwetse filterkoffie bij mensen thuis vind ik doorgaans nog wel prima hoor. Als het echt erg droog/astringent of bitter is doe ik er gewoon een wolkje melk in, daarna kun je de koffie thuis weer extra waarderen. Sneseo en de meeste nespresso pas ik voor, dat is de magnetronmaaltijd van de koffie.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hebben jullie dat ook?

Berichtdoor omeCo » ma 02 jan 2023, 13:25

In de horeca geniet ik niet snel meer van een kopje koffie, maar een ouderwetse filterkoffie bij mensen thuis vind ik doorgaans nog wel prima hoor. Als het echt erg droog/astringent of bitter is doe ik er gewoon een wolkje melk in, daarna kun je de koffie thuis weer extra waarderen. Sneseo en de meeste nespresso pas ik voor, dat is de magnetronmaaltijd van de koffie.
Kant en klare foe yong hai uit de magnetron. Een guilty pleasure van mij….


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron