Starbucks Brr

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Starbucks Brr

Berichtdoor Ben70 » di 16 mei 2023, 10:04

De bonen van mijn vertrouwde branden waren op .die komen pas weer donderdag ,want die brand 1 x per week, dus ik dacht even naar de supermarkt, kocht ik een pond starbucks medium gebrand a 10euro , brand datum april , wat een smerige boon . de olie druipt er af, nooit meer starbucks . in het vervolg bestel ik 4 kilo tegelijk van Gebrand uit lieren dan zit ik niet meer zonder boontjes
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Rosanne » wo 17 mei 2023, 22:53

Hee ben! Jij woont ook in Apeldoorn toch?
Ik haal ook wel eens bonen bij blues in ugchelen. Dat is ook een kleine microbranderij met speciality coffee. Heb al een aantal soorten geprobeerd en tot nu toe allemaal lekker. Of bosbrand koffie. Die schonken ze altijd bij schenkers in het centrum van Apeldoorn. Allebei vind ik het echt prima alternatieven :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Ben70 » za 20 mei 2023, 21:28

Hee ben! Jij woont ook in Apeldoorn toch?
Ik haal ook wel eens bonen bij blues in ugchelen. Dat is ook een kleine microbranderij met speciality coffee. Heb al een aantal soorten geprobeerd en tot nu toe allemaal lekker. Of bosbrand koffie. Die schonken ze altijd bij schenkers in het centrum van Apeldoorn. Allebei vind ik het echt prima alternatieven :)
Klopt Apeldoorn,, er zitten een aantal branders van bonen in Apeldoorn, ik zal je tip eens proberen dank je
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Koffiedrap
Berichten: 29
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 22:13

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Koffiedrap » ma 02 okt 2023, 21:19

Dat spul schijnt pas lekker te smaken met een liter van die chemicaliën erbij zoals ze dat in die “hippe” starbucks zaakje doen.
Mij niet meer gezien daar, ooit 1x met mijn ex in zo’n zaak geweest, wat een walgelijk concept met slechte kwaliteit.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Ypuh » di 03 okt 2023, 09:11

Starbucks wordt in mijn studie regelmatig aangehaald als premium merk dat vooral een beleving verkoopt (en perceptie van een kwalitatief goed product). Zelf heb ik altijd een beetje moeite met €5 voor een kop koffie, maar bij een leuke speciaalzaak waar een degelijke maler en bekende brander aanwezig zijn heb ik er al minder moeite mee.

Starbucks is vanuit 'business perspective' wel een zeer interessante case. Naast hun gesjoemel met royalties, opent er bijvoorbeeld alleen in China al iedere 9 uur een nieuw Starbucks filiaal. Wie zijn er nou gek vraag ik me wel eens af; Starbucks, die miljoenen klanten van hun of ons select gezelschap Koffiepraters :roll: :lol:

Hetzelfde geldt voor McDonald's overigens; wat veel meer een vastgoedbedrijf is dan eetgelegenheid.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor bobbee » di 03 okt 2023, 11:03

Ja dat klopt. Zo gaat dat bij Starbucks.
Het grappige is dat zelfs wij, de "serieuze" koffie brouwer Starbucks kent.
Het is echt heel knap gedaan om zo "in the picture" te staan en bekend te zijn.
Dit doen bekende personen ook, ze zetten zichzelf neer als merk. Zelfde met kleding, het merknaampje creëert een gevoel terwijl het eigenijk gewoon een kledingstuk is.

Ik ga lekkere koffie zetten. Zelf natuurlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor ErikvW » di 03 okt 2023, 12:14

Uiteindelijk heeft Starbucks er voor gezorgd dat er voor een zeer breed publiek interesse was voor bijzondere koffie - met nadruk geen Specialty - en heeft het de bereidheid gekweekt dat daar een prijskaartje aan hangt. Ze zijn de vonk geweest waarop ons "heilig" vuur nu brandt.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor bobbee » di 03 okt 2023, 13:21

Ik ben er nog nooit geweest en heb er zelf nog nooit een koffie gekocht.
Mijn vuurtje is het niet geweest.
Wel de nespresso in 2007 ofzo. Van daaruit gaan experimenteren. En in 2011 of 2012 naar de filterdrager machine.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor Ypuh » di 03 okt 2023, 13:29

Ben ook hooguit een keer of 3-4 bij de Starbucks geweest. Er zit er eentje bij ons op de campus en het is wel een fijne plek om af te spreken (in die zin verkoopt Starbucks ook meer dan alleen zoete koffie).

Voor mij is de vonk ook overgeslagen bij Nespresso. De cups van de Starbucks vond ik een fijne afwisseling en aanzienlijk beter dan overige merken die bij de supermarkt. Vervolgens kwam corona en was het hek van de dam. Durf te stellen dat zonder lockdowns en thuiswerkadvies er nu geen volwaardige espressomachine gestaan had.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Starbucks Brr

Berichtdoor bobbee » di 03 okt 2023, 13:34

Dan is corona toch nog ergens goed voor geweest!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron