Koffiebonen kopen in Italië

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor Rosanne » do 20 jul 2023, 23:20

Hoi Allemaal!

Als jullie in Italië zijn, waar kopen jullie dan de koffiebonen? Hier rond het Gardameer kan je overal koffie drinken, maar de betreffende bonen kopen is een uitdaging. Winkels die de premium Italiaanse koffiebonen fysiek verkopen heb ik nog niet gevonden. Denk dan aan echte Italiaanse merken als Caffe Diemme, omkafe, New York, etc..

Hier in het dorp kan je bijvoorbeeld heerlijke koffie van Caffe Diemme drinken. Ik heb navraag gedaan bij de betreffende barista maar kan de bonen niet bij hen kopen.

In de supermarkt hier liggen alleen de Italiaanse massa merken.

Hoe doen jullie dat als jullie in Italië zijn? Want ik lees regelmatig dat jullie een zak bonen mee naar nl nemen. Hoe? 8-)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 559
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor Madencio » vr 21 jul 2023, 06:41

Bij het Gardameer is er branderij La Torre in Manerba del Garda. Het is ergens in een industrieterrein maar ze hebben een winkel waar ze een espressomachine hebben staan, dus de boontjes kun je dan ook proeven als je wilt. Een aanrader!
https://www.latorrefazione.it/

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

... / DF83

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor Frup » vr 21 jul 2023, 09:27

Dat vond ik ook een uitdaging inderdaad. In de supermarkten liggen vooral de bekende massa-merken. Maar soms ook wel andere bonen. Zo kocht ik daar Romcaffè. Het leek me dat de Italianen zélf vooral capsules en servings gebruiken. Of buitenshuis drinken, het kost er immers bijna geen drol.
Er zijn best wel caffè’s en wegrestaurants die ook de bonen verkopen.
Ik heb op de terugweg in Duitsland nog wat gescoord bij Espresso Perfetto. :D
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor gilleko B. » vr 21 jul 2023, 12:27

De meeste Italianen hebben denk ik een Moka en geen delicate espressomachines. De behoefte aan vers gebrande bonen zal in Italië ook een nichemarkt zijn.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor fransg » vr 21 jul 2023, 13:07

Ik ben nog nooit in Italië geweest, ook geen plannen maar ik ben benieuwd hoe men je aankijkt als je foto's laat zien van wat je allemaal thuis hebt aangeschaft voor een kopje koffie ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor Rosanne » vr 21 jul 2023, 13:10

Ik ben nog nooit in Italië geweest, ook geen plannen maar ik ben benieuwd hoe men je aankijkt als je foto's laat zien van wat je allemaal thuis hebt aangeschaft voor een kopje koffie ;-)
Je brengt me op een idee, misschien ga ik hier eens de proef op de som nemen :lol:
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor fransg » vr 21 jul 2023, 13:12

Leuk! Benieuwd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor Joste » vr 21 jul 2023, 17:52

De meeste Italianen hebben denk ik een Moka en geen delicate espressomachines. De behoefte aan vers gebrande bonen zal in Italië ook een nichemarkt zijn.

Afbeelding
Klopt, thuis drinken ze meest dat. Die vers gebrande bonen gaan veelal naar de horeca, waar je heerlijke espresso drinkt.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor gilleko B. » vr 21 jul 2023, 20:48

Ik ben nog nooit in Italië geweest, ook geen plannen maar ik ben benieuwd hoe men je aankijkt als je foto's laat zien van wat je allemaal thuis hebt aangeschaft voor een kopje koffie ;-)
Ik denk dat er geen persoon op welke plek dan ook op deze aardkloot zich niet zou verbazen over koffie c.a. in huize Goddijn, naast de ringantennes en zo.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffiebonen kopen in Italië

Berichtdoor gilleko B. » vr 21 jul 2023, 20:49

De meeste Italianen hebben denk ik een Moka en geen delicate espressomachines. De behoefte aan vers gebrande bonen zal in Italië ook een nichemarkt zijn.

Afbeelding
Klopt, thuis drinken ze meest dat. Die vers gebrande bonen gaan veelal naar de horeca, waar je heerlijke espresso drinkt.
Moet er gauw weer eens heen!

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron