Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » di 24 sep 2019, 09:48

Iemand toevallig ervaring met Inproc in Den Haag?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Wijmaar » wo 25 sep 2019, 15:44

Vandaag de El Salvador, El Guayabo van het hoofdkwartier (PTI) opengetrokken. Heerlijk zoet / kruidig met een aangename frisheid erin waardoor hij niet te heftig wordt. Doet het ook prima in de cappuccino.

Afbeelding



Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Powerreserve » do 26 sep 2019, 09:03

Net de Classic Colombia geopend:

Afbeelding

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201909 ... 1e8304.jpg[/IMG]

Dit is echt goed wakker worden zo Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 26 sep 2019, 09:10

Hoofdkwartier gaat hard!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » do 26 sep 2019, 09:43

15694837304486814963208132105755.jpg
Deze is ook zeer goed 👌
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » do 26 sep 2019, 09:52

Hoofdkwartier gaat hard! Afbeelding
Wordt gewaardeerd! Ik heb zojuist op veler verzoek weer een natural Ethiopië online gezet als koffie v/d maand oktober.
https://www.hoofdkwartier-koffiebrander ... ral-bombe/

Dat betekend ook gelijk dat het de laatste week is om de natural Red Bourbon uit El Salvador (zie: Wijmaar hierboven) te bestellen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 26 sep 2019, 10:03

Hoofdkwartier gaat hard! Afbeelding
Wordt gewaardeerd! Ik heb zojuist op veler verzoek weer een natural Ethiopië online gezet als koffie v/d maand oktober.
https://www.hoofdkwartier-koffiebrander ... ral-bombe/

Dat betekend ook gelijk dat het de laatste week is om de natural Red Bourbon uit El Salvador (zie: Wijmaar hierboven) te bestellen.
Afbeelding

Nu bestellen is woensdag volgende week versturen, toch?

Ik haal net de Braziliaanse boon uit de Behmor. Iets te donker maar misschien ook wel weer leuk voor se afwisseling. Nu nog een kleine 300 gr batch van dezelfde boon. Die ga ik er iets eerder uithalen.
Nu ik de batch van 400 gram naar 300 gram heb verlaagd lukt het mij om deze Braziliaanse boon te temmen, eerder al verkoolde boontjes weg moeten gooien. Met 400 gram schiet hij in 1x door van 1e naar 2e krak en verder.

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » do 26 sep 2019, 10:57

Hoofdkwartier gaat hard! Afbeelding
Wordt gewaardeerd! Ik heb zojuist op veler verzoek weer een natural Ethiopië online gezet als koffie v/d maand oktober.
https://www.hoofdkwartier-koffiebrander ... ral-bombe/

Dat betekend ook gelijk dat het de laatste week is om de natural Red Bourbon uit El Salvador (zie: Wijmaar hierboven) te bestellen.
Afbeelding

Nu bestellen is woensdag volgende week versturen, toch?
Nee hoor, we hebben meestal een buffertje dus mits voorradig is het streven om alle koffie binnen een werkdag te versturen.

Op maandag ronden we zover mogelijk alle bestellingen van het weekend af, en pas daarna sparen we ze weer op tot woensdag brand-dag ;) Dat gaat best goed zo, we willen graag iedereen de koffie zo vers mogelijk aanbieden, dus maximaal 4 tot 5 dagen na het branden.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » do 26 sep 2019, 11:38

Wordt wel veel reclame gemaakt voor sommige branders 🤔
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » do 26 sep 2019, 12:28

Nou sorry hoor maar volgens mij is dit letterlijk de allereerste keer dat ik op het forum zèlf een gebrande koffie van Het Hoofdkwartier aanprijs. Alle berichten hierboven zijn puur en alleen van consumenten die iets besteld hebben waar gewoon voor betaald is, geen gesponsorde reclameboodschappen of iets dergelijks.

Ik ben het helemaal eens dat we vaak genoemd worden de laatste dagen maar onze branderij is net 8 maanden online, men is aan het uitproberen en deelt de ervaring. Jaren lang gebeurde hier precies hetzelfde alleen was het onderwerp fascino, pagina's vol over Grande Alta e.d.

Voel je vrij om je eigen bijdrage te leveren aan de conversatie ik ben er absoluut niet op uit om een toon te zetten. Ik heb al vaker gezegd dat ik hier al een poosje rondhang voor de hobby dat die hobby is uitgegroeid tot een bedrijf heeft weinig met mijn participatie op t forum te maken. Als mensen vragen over Het Hoofdkwartier hebben geef ik natuurlijk wel antwoord, zit er een commercieel belang aan een post dan zal ik dat zoals t hoort gewoon bij advertorials of als advertentie plaatsen. Ik zie alle bovenstaande berichten dan ook als grote complimenten!


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron