Wat drink je nu?

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor HanR » ma 25 nov 2019, 20:40

Ik gok op blenden voor het branden.
Er zijn meer plekken waar ze dat doen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » ma 25 nov 2019, 20:48

Lekker genieten.

Wel ontzettend lief van je zoon dat hij de moeite voor je heeft genomen! Dan maakt die koffie niks meer uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor GuidovW » ma 25 nov 2019, 21:47

Lekker genieten. AfbeeldingAfbeelding

Wel ontzettend lief van je zoon dat hij de moeite voor je heeft genomen! Dan maakt die koffie niks meer uit.

Ja precies. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Wijmaar » di 26 nov 2019, 06:43

Echte Cubaanse koffie......
Zo werd hij daar verkocht en door m’n zoon meegenomen van vakentie. ;)

Waarschijnlijk 100% robusta, behoorlijk ongelijk gebrand en voor een deel bijna verkoold.... :roll:
Maar lijkt wel behoorlijk vers, dat dan weer wel. :?


foto 25-11-2019 16 05 28.jpg
Vriend van mij had het ook eens meegenomen. Die was nog een paar tandjes harder verkoold.

Begreep toen van hem dat ze daar de espresso altijd met suiker drinken, zie: https://www.foodandwine.com/recipes/cafe-cubano

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor GuidovW » di 26 nov 2019, 21:53

Echte Cubaanse koffie......
Zo werd hij daar verkocht en door m’n zoon meegenomen van vakentie. ;)

Waarschijnlijk 100% robusta, behoorlijk ongelijk gebrand en voor een deel bijna verkoold.... :roll:
Maar lijkt wel behoorlijk vers, dat dan weer wel. :?



foto 25-11-2019 16 05 28.jpg
Vriend van mij had het ook eens meegenomen. Die was nog een paar tandjes harder verkoold.

Begreep toen van hem dat ze daar de espresso altijd met suiker drinken, zie: https://www.foodandwine.com/recipes/cafe-cubano

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Tnx, leuk recept.
Als ik het echt niet kan harden, probeer ik het met de suiker. :idea: :mrgreen:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » di 26 nov 2019, 22:21

Tof om te zien dat hij hier ook terug komt.
Zag dit filmpje laatst op YouTube. Ben zelf alleen een beetje huiverig suiker in mijn filter te doen. Hoe denken jullie daarover?

https://youtu.be/QmzCcboPWfQ

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » wo 27 nov 2019, 07:53

Suiker in je broeikop, zou het niet durven. Het is maar de vraag of je het er goed uitkrijgt, en hoelang geeft het nasmaak als je een reguliere espresso wil maken. Ik ga het niet proberen. Recept staat me ook niet aan. Voor Prometheus geen probleem met LM linea mini, maar wellicht dat een nieuwe geen probleem vormt voor hem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » wo 27 nov 2019, 09:56

En voor 1e keer filter koffie Manhattan uit Rotterdam. Erg lekkere filterkoffie! Iets donkerder gebrand friedhats en nordic roast maar doet niks onder op smaak! Heerlijk.
20191119_132446~2.jpg
Na aantal dagen en verschillende zetmethoden kan ik zeggen dat ik erg blij ben met de koffie van Manhattan!
Ik heb de koffies gemaakt met de V60 - 01, de Aeropress, Chemex 3 cup en met comandante en kinu traveler.
Te alle tijden 15 gram gedoseerd met kleine aanpassingen van de maalgraad. Uit alle zetmethoden krijg ik heerlijke zoeten smaken met erg mooie smaakprofielen.
De Rwanda Kinini komt nu pas op smaak en heeft dus wat langer nodig. Die heeft tijdje niet lekker gesmaakt maar nu ook heel lekker.
Dikke uitschieter is Costa Rica Las Lajas! Man o man wat is die lekker! Ontzettend sappig, zoet en fruitig. Heel, heel lekker.

Nu naast friedhats een extra keus voor mij om koffie te bestellen. Zo goed vind ik ze dus.


‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor swimmer » wo 27 nov 2019, 11:04

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Ik heb daar twee jaar geleden een aantal keren besteld en vond de koffies allemaal zeer lekker!
Ben er niet meer gaan bestellen omdat toendertijd nog geen webshop bestond en ik altijd eerst via mail moest vragen welke koffies er waren waarna ik wederom per mail moest bestellen. Maar daar is nu verandering in gekomen neem ik aan
Dank je wel dat je ze weer op mijn netvlies hebt gebracht!
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » wo 27 nov 2019, 11:17

Las lajas is volgens mij een Cup of Excellence estate, ik ben de naam van de eigenaar even kwijt maar dat is best een drukke kerel die altijd alles in CAPS schrijft/post.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron