Wat drink je nu?

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 07 jul 2020, 17:01

Ik ben met de koffie van Blommers bezig. Heb alle 4 de filterkoffies uit hun assortiment. Sommige zijn mij nog wat te vers en heb van de kenya en Uganda al wel lekkere koffie gemaakt. Moet wel iets wennen omdat wat ik normaal drink stukje lichter gebrand is, even zoeken naar de juiste handelingen maar dat ligt aan mij.
Nu op visite en de Gabi A en Kinu traveler met filterburr mee, zo makkelijk als je van huis bent. Het is in ieder geval hele lekkere filterkoffie. Hij komt er super zoet uit, precies waar de Gabi goed in is. Denk een hele goede match met de Blommers koffie!

Afbeelding
De Rwanda heb ik ook liggen, ik heb hem op C4 - 26 kliks gedaan.
Ongeveer 13 gram - 200ML

Liep heeel snel door, denk wat groffer malen volgende keer (23/24 kliks) en smaakte ook apart. Niet perse zuur maar proefde wel bijna citroen erin op puntje van mijn tong :lol:
Niet vreemd, want op verpakking lees ik achteraf pomegranate, lemon, etc etc :mrgreen:

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 07 jul 2020, 17:11

Ik ben met Cuba van hoofdkwartier begonnen. IK vind hem geweldig in de espresso en als Americano. Lekkere milde smaak zonder veel bitters.
Voor op de filter ben ik nog een beetje zoekende naar de sweetspot kwa maling. IK ben de tel in kliks kwijt maar +2/3 kliks minder in handmolen maakt al gelijk een wereld van verschil in smaak beleving :lol:
zit nu aan die cuba van t hoofdkwartier (laat thuis). Koste me een aantal shotjes om de smaak en grindinstelling goed te krijgen maar
I like it a LOT. jammer dat het een maandkoffie is, erg lekker :D
Heb van de week visite gehad, ik ben er helaas bijna doorheen :roll:

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » di 07 jul 2020, 19:33

Ik ben met de koffie van Blommers bezig. Heb alle 4 de filterkoffies uit hun assortiment. Sommige zijn mij nog wat te vers en heb van de kenya en Uganda al wel lekkere koffie gemaakt. Moet wel iets wennen omdat wat ik normaal drink stukje lichter gebrand is, even zoeken naar de juiste handelingen maar dat ligt aan mij.
Nu op visite en de Gabi A en Kinu traveler met filterburr mee, zo makkelijk als je van huis bent. Het is in ieder geval hele lekkere filterkoffie. Hij komt er super zoet uit, precies waar de Gabi goed in is. Denk een hele goede match met de Blommers koffie!

Afbeelding
De Rwanda heb ik ook liggen, ik heb hem op C4 - 26 kliks gedaan.
Ongeveer 13 gram - 200ML

Liep heeel snel door, denk wat groffer malen volgende keer (23/24 kliks) en smaakte ook apart. Niet perse zuur maar proefde wel bijna citroen erin op puntje van mijn tong :lol:
Niet vreemd, want op verpakking lees ik achteraf pomegranate, lemon, etc etc :mrgreen:
Om mijzelf de quoten :lol: 23 kliks was iets beter, maar nog steeds geen home-run .. Dit zelfde had ik destijds ook bij de 3 Afrikaantjes van HK. Misschien zijn ze nog te vers (gebrand op 2-7) en even nog een week laten rusten.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Youssef » wo 08 jul 2020, 00:17

Vanavond proberen :) vind t altijd lekker 2 soorten bonen te hebben
vnd hem overigens okey niet bijzonder, met melk verliest hij veel kracht van de koffie. als espresso is hij gewoon okey
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 09:23

De Blommers koffiebonen voor filter bevallen uitstekend. Ik ben momenteel niet thuis en heb daarom de Gabi mee en die gebruik ik meerdere keren per dag incl de Kinu Traveler icm de speciale filterburr.
Alle koffies komen er perfect uit. Zoet, mooie body, gewoon heerlijk. Zojuist de Kenya op en weer heerlijk.
14 gram koffie gepakt voor deze boon op 250ml totaal.

Afbeelding Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » zo 12 jul 2020, 10:10

wadrinkjenu-01-IMG_4810-200712.jpg
wadrinkjenu-03.png
wadrinkjenu-02-IMG_4812-200712.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » zo 12 jul 2020, 10:19

Mooi werk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 12 jul 2020, 11:09

Zit er nu een printmasjientje op?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » zo 12 jul 2020, 11:44

Zit er nu een printmasjientje op?
nee, is het 'label' dat ik uitprint en bij de boontjes bewaar, zodat ik kan nalezen wat ik in feite aan het drinken ben
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 12 jul 2020, 12:38

Zit er nu een printmasjientje op?
nee, is het 'label' dat ik uitprint en bij de boontjes bewaar, zodat ik kan nalezen wat ik in feite aan het drinken ben
Razend interessant dit alles.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron