Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Dirk Jan » vr 11 dec 2020, 08:04

Klopt, en de chocolade proef ik denk ik wel, maar het is dan een heel dun laagje, zeker geen uitgesproken puur smaak. :). Maar dat kan denk ik ook niet als ik het goed begrijp, want het is een medium gebrande boon.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

HuibN
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor HuibN » vr 11 dec 2020, 11:23

LS.,
Ik heb al sinds een tijdje de Honduras Cascaritas van Dutch Barista. Wat mij betreft de allerbeste koffie van 2020, verslaat wat mij betreft nog de Adola van Blommers. Voldoet aan alle wensen; zacht, rond, zoet, geen bitter, vergevingsgezind, heerlijke warme geur, klein tikje fruit, mooie print erop....enne, de vrouw vind 'm top!
Cheers, TY
heb door ooit eens willen bestellen.. maar ik krijg nooit reactie op mijn berichten via mail of insta van ze ...
staat namelijk niet op hun site wanneer hun bonen gebrand worden bijvoorbeeld...
Er wordt niets verteld over hun brandproces en wanneer de koffie is gebrand. Voor mij de reden om er niet te bestellen. Zijn genoeg andere branderijen die trots over hun brandproces vertellen.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » vr 11 dec 2020, 12:40

LS.,
Ik heb al sinds een tijdje de Honduras Cascaritas van Dutch Barista. Wat mij betreft de allerbeste koffie van 2020, verslaat wat mij betreft nog de Adola van Blommers. Voldoet aan alle wensen; zacht, rond, zoet, geen bitter, vergevingsgezind, heerlijke warme geur, klein tikje fruit, mooie print erop....enne, de vrouw vind 'm top!
Cheers, TY
heb door ooit eens willen bestellen.. maar ik krijg nooit reactie op mijn berichten via mail of insta van ze ...
staat namelijk niet op hun site wanneer hun bonen gebrand worden bijvoorbeeld...
Er wordt niets verteld over hun brandproces en wanneer de koffie is gebrand. Voor mij de reden om er niet te bestellen. Zijn genoeg andere branderijen die trots over hun brandproces vertellen.
Ik heb 8-12 bij Dutch barista besteld. Bonen zijn op 9-12 gebrand en verzonden. Vandaag binnengekomen.

Een jaar geleden daar ook besteld. Was toen ook vers. Volgens mij een goede brander.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » vr 11 dec 2020, 20:17

Hoef je je daar inderdaad geen zorgen om te maken.

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu

Berichtdoor surging » za 12 dec 2020, 11:44

Ik had ze gemaild met die vraag maar helaas geen antwoord gekregen. Wel fijn om te horen dat ze heel vers branden, misschien volgende keer toch bestellen. Ze hebben wel een mooi aanbod. Heb nu bij wide awake de anemone bonen besteld. Gevraagd om verse roast en kreeg net 2pakjes binnen gebrand op 9 december.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » za 12 dec 2020, 12:09

Björn aarts van DBC! Och jongens, daar kun je gerust koffie bestellen hoor! Vertrouwd adres, voor espresso vond ik ze paar jaar geleden het beste voor espresso bonen maar die brand ik al een hele tijd zelf. Dat zegt niet zoveel want ik moet bekennen dat ik er eigenijk weer eens filterkoffie moet bestellen om weer eens te proeven.
De keren dat ik ze nodig had, heb ik gebeld en gemaild en kreeg altijd gehoor.

Hij heeft zijn proces inmiddels ook geüpdatet met vernuftige technologie!

https://youtu.be/rzQXbWZtrIM
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor we tigers » za 12 dec 2020, 17:06

Ik heb daar een aantal keer besteld en het was vers en uitstekend.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » za 12 dec 2020, 20:57

€ 32,00 per kilo. Zal eens proberen of die prijs kwaliteit en in de tweede plaats mijn smaak resp.eer aan doet en kietelt. Geen branddatum?





Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » za 12 dec 2020, 21:20

Dutch Barista Coffee Guatemala- Amatillo natural Pacamara

€26,40 inclusief verzendkosten voor 500 gr dus €43,00 per kilo. Ben benieuwd! Net besteld!! Wordt vervolgd!





Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » wo 16 dec 2020, 16:12

Gekocht bij Dutch Barista
El Roble
El Salvador - Apaneca llamatepec
Black honey process Bourbon

zoetheid: een verzadigde suikerzoetheid als in een rijpe peer, bruine suiker en rozijnen.

mondgevoel: romig, filmend en toch dorstlessend.

aciditeit: complex en gebalanceerd met tonen van framboos, sinaasappel en bruisende cola.

en verder: denk aan pruimen, rijpe zwarte bes, bruine rum, bramen en rozenwatersiroop.


De zoektocht naar bovenstaande is gestart Afbeelding. Voor nu, mag hij nog even iets langer rusten.

Afbeelding



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron