Wat drink je nu?

Nelus
Berichten: 677
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nelus » wo 27 apr 2022, 14:11

Zolang Henry nog lacht zal het wel goed gaan toch?

Vandaag een tijger in het kopje
Bijlagen
78782319-D0EB-41DA-8706-7AB1A7A01E11.jpeg
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor cremalover » wo 27 apr 2022, 14:33

Illy uit een blikkie.Niks mis mee.Ook niet heel bijzonder.Wel veel te duur

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fuel » wo 27 apr 2022, 19:04

Lekkere filter van MOK uit Brussel.

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 01 mei 2022, 11:15

Fris en fruitig met zacht zuur. Zoet met misschien heel licht nauwelijks aanwezig bittertje bittertje. Geen dunne body. Lekker en totaal anders dan mijn eigen gebrande boontjes, waar ik zoekende ben om een gelijksoortige frisheid eruit te krijgen. Hoe snel naar FC en/of hoe lang nog na FCAfbeelding. Mooie koffie en blendAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Pti
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » ma 02 mei 2022, 10:03

Fris en fruitig met zacht zuur. Zoet met misschien heel licht nauwelijks aanwezig bittertje bittertje. Geen dunne body. Lekker en totaal anders dan mijn eigen gebrande boontjes, waar ik zoekende ben om een gelijksoortige frisheid eruit te krijgen. Hoe snel naar FC en/of hoe lang nog na FCAfbeelding. Mooie koffie en blendAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Dit is een nieuwe partij uit PNG dan die die jij eerder gebrand hebt, maar wel met diezelfde koffie als achtergrondprofiel gebrand. Aziatische koffies brand ik altijd het liefst iets donkerder dan dat deze koffie uitviel, om precies te zijn drop ik ze het liefst wanneer er net een handje vol boontjes de tweede crack inschieten. Meestal 2,5 tot 3 minuten ná eerste crack, totale brandtijd 12-13 minuten en ruim 20C temperatuurtoename vanaf de crack.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » ma 02 mei 2022, 10:29


Fris en fruitig met zacht zuur. Zoet met misschien heel licht nauwelijks aanwezig bittertje bittertje. Geen dunne body. Lekker en totaal anders dan mijn eigen gebrande boontjes, waar ik zoekende ben om een gelijksoortige frisheid eruit te krijgen. Hoe snel naar FC en/of hoe lang nog na FCAfbeelding. Mooie koffie en blendAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Dit is een nieuwe partij uit PNG dan die die jij eerder gebrand hebt, maar wel met diezelfde koffie als achtergrondprofiel gebrand. Aziatische koffies brand ik altijd het liefst iets donkerder dan dat deze koffie uitviel, om precies te zijn drop ik ze het liefst wanneer er net een handje vol boontjes de tweede crack inschieten. Meestal 2,5 tot 3 minuten ná eerste crack, totale brandtijd 12-13 minuten en ruim 20C temperatuurtoename vanaf de crack.
Zo dus, zal het proberen op te volgen en na te doen op nogmaals het Koreaantje in mijn tuinAfbeelding. Maar zat ook nog een Kongolees in. Bijzonder. Maar ik zie net dat de PNG bij jullie is gearriveerd. Gelijk besteld

Afbeelding



Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Joste » di 03 mei 2022, 20:37

Heb ook maar eens een kilotje Panama Boquete bij Hoofdkwartier gekocht. Eerste shot viel me niet mee. Maar nu, twee dagen later, is het helemaal goed gekomen. Heerlijke zachte zoete espresso! Complimenti!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » di 03 mei 2022, 20:46

Heb ook maar eens een kilotje Panama Boquete bij Hoofdkwartier gekocht. Eerste shot viel me niet mee. Maar nu, twee dagen later, is het helemaal goed gekomen. Heerlijke zachte zoete espresso! Complimenti!Afbeelding
Hij is nu uitverkocht zie ik
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » wo 04 mei 2022, 20:06

[img]https://up.picr.de/43542273dp.jpg[/img]

Afbeelding

Mijn beste home roast tot nu toe denk ik wel. Light roast die ik eigenijk donkerder had willen branden voor espresso. Daar is hij nu te licht voor maar oei, wat is deze lekker! Van de week viel de geur al op en nu na het malen springt de geur van abrikoos de lucht in! Gezet in de Delter, gemalen met de comandante, heerlijk juicy en zoet! Nog nooit zoiets geproduceerd na al die jaren branden.

Zometeen de Quest weer aan voor wat extra espresso boontjes.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » wo 04 mei 2022, 20:13

Toch maar goed dat je de Quest gehouden hebt. Mooi egaal van kleur en allemaal heel zonder barstjes.





Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron