Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
Warheart
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 14:53

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Warheart » wo 25 jan 2023, 19:31

Zo. Hier ook eindelijk aan de Java Blawan van HK.

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit, precies dit!, is zoals een goeie stevige bak koffie voor in de winter hoort te smaken. Chapeau.
Bijlagen
20230125_183551.jpg
Als Espresso
20230124_193001.jpg
Als "Americano" met grote tussen haakjes , want met verhouding 55gr water en 18in,38 uit espresso, kunnen veel Americanos hier nog wat van leren.
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Dirk Jan » wo 25 jan 2023, 21:27

India Monsooned Malabar van Het Brandhuys. 20,5gram in 40gram uit in 35 seconden. Prachtige volle crema,heerlijke verfijnde smaak. Prima koffie voor het derde bakkie op de dag en het bakkie na het avondeten.
Bijlagen
Malabar.jpg
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 26 jan 2023, 09:09

Door de nieuwe interesse op het forum voor de Honne had ik eind vorig jaar contact opgenomen met de verkoper van de Honne die ik destijds had. Blijkt dat deze 3 jaar geleden zijn gestopt met de verkoop omdat er geen toekomst beeld was vanuit Hedonne. Dus ik kon geen antwoord krijgen op mijn vragen omtrent de Honne.
Wel vertelde de verkoper mij dat ze zijn begonnen met branden van koffie, hele verhalen over hoe en wat ze hebben gedaan. Ik kreeg dus ook wat koffie van hen opgestuurd! Gratis om te proberen. Heeft mij dus geen cent gekost.
Ik ben ze nu aan het testen. De roast datum was een beetje jammer, de meeste zakjes zijn gebrand op 3/12/2022. Maar goed, geef het een kans!
Geheel onverwacht ging de extractie wel goed en smaakt de meeste koffie lekker. Een swiss water decaf vond ik niet lekker en er was nog 1, Rwanda Mushonyi die wat moeite kost.

Heb een filmpje gemaakt gisteren zodat je kunt zien wat die oudere boon nog doet... Afbeelding

https://youtu.be/N4lalISc6jc

Afbeelding

Ik ga nu deze maken in de Aeropress. Deze is in januari gebrand! Was vorige keer zeer lekker.

Afbeelding

Ik ga wel vragen of dit normaal is voor hun om koffie te versturen die meer dan 5 weken geleden gebrand is. Want ik wil ze alleen aanraden als brander als dat ook in orde is natuurlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » do 26 jan 2023, 10:28

Door de nieuwe interesse op het forum voor de Honne had ik eind vorig jaar contact opgenomen met de verkoper van de Honne die ik destijds had. Blijkt dat deze 3 jaar geleden zijn gestopt met de verkoop omdat er geen toekomst beeld was vanuit Hedonne. Dus ik kon geen antwoord krijgen op mijn vragen omtrent de Honne.
Wel vertelde de verkoper mij dat ze zijn begonnen met branden van koffie, hele verhalen over hoe en wat ze hebben gedaan. Ik kreeg dus ook wat koffie van hen opgestuurd! Gratis om te proberen. Heeft mij dus geen cent gekost.
Ik ben ze nu aan het testen. De roast datum was een beetje jammer, de meeste zakjes zijn gebrand op 3/12/2022. Maar goed, geef het een kans!
Geheel onverwacht ging de extractie wel goed en smaakt de meeste koffie lekker. Een swiss water decaf vond ik niet lekker en er was nog 1, Rwanda Mushonyi die wat moeite kost.

Heb een filmpje gemaakt gisteren zodat je kunt zien wat die oudere boon nog doet... Afbeelding

https://youtu.be/N4lalISc6jc

Afbeelding

Ik ga nu deze maken in de Aeropress. Deze is in januari gebrand! Was vorige keer zeer lekker.

Afbeelding

Ik ga wel vragen of dit normaal is voor hun om koffie te versturen die meer dan 5 weken geleden gebrand is. Want ik wil ze alleen aanraden als brander als dat ook in orde is natuurlijk.
https://youtu.be/MhEfhhtezwc


Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » do 26 jan 2023, 11:06

Ben wel klaar met de Hedon hoor, is mijn maler niet en wordt het ook niet. Niche is perfect in ieder opzicht voor mij. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Frup » do 26 jan 2023, 11:47

Brasil Yellow Bourbon van Brandzaak. Het zal niet mijn favoriet worden, maar toch best wel lekker in cappucino.
Bij het afscheid van mijn werk, na jaren trouwe dienst, kreeg ik o.a. een zakje van alle single origins van Brandzaak.
Die gaan nu één voor één de maler in. Mjam.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » vr 27 jan 2023, 11:16

Doen het wel goed in de melk. Heb nu een Indiër door de maler gehaald van de brandzaak. Vanavond espresso trekken.




Nelus
Berichten: 675
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nelus » za 28 jan 2023, 16:15

Java van hoofdkwartier

BAM!
Bijlagen
D1444CDC-FF6D-4828-89B8-399108BAAB0C.jpeg
Faema Lambro - Mazzer Major E

Nelus
Berichten: 675
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Nelus » za 28 jan 2023, 20:31

Doen het wel goed in de melk. Heb nu een Indiër door de maler gehaald van de brandzaak. Vanavond espresso trekken.

Afbeelding
India of indonesie?
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » za 28 jan 2023, 20:40

Doen het wel goed in de melk. Heb nu een Indiër door de maler gehaald van de brandzaak. Vanavond espresso trekken.

Afbeelding
India of indonesie?
https://www.brandzaak.nl/india-bababudangiri


Afbeelding


Afbeelding


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron