Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Eckspresso » vr 15 jan 2021, 20:50

Zoëven twee dames vanuit Amstelveen ontvangen, dat wordt een trio met ene Angry en ene Black Betty. Die twee schijnen je in oraal opzicht tot eenzame hoogte te brengen. Ten behoeve van het naspel en voor een frisse nasmaak in de mond een eclair tot nagenieten. Ik hoop dat ik mijn bevindingen kan na vertellen.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Black Betty heb ik inmiddels weten te temmen in de french press. En het is het indd een oraal engeltje :) met de mokka express heeft ze nog een beetje de trekkjes van haar boze zusje. Maar moet de maling nog een beetje fine tune.


Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Tekork » za 16 jan 2021, 13:57

Afbeelding

Nieuwe voorraden Colombia natural verwerkt voor de volgende thuiswerk sessies. 19g - goed voor filter en espresso in de Niche.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » za 16 jan 2021, 14:13

Afbeelding

Nieuwe voorraden Colombia natural verwerkt voor de volgende thuiswerk sessies. 19g - goed voor filter en espresso in de Niche.
Mag ik vragen wat dat moois is wat er naast je bonen staat? Een molen denk ik?

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Tekork » za 16 jan 2021, 14:20

Leuke gimmick - een bean counter. Weegt precies de hoeveelheid boontjes af om te portioneren. Overbodig totdat je het hebt aangeschaft :-)
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor surging » di 19 jan 2021, 14:44

Costa rica volcan azul natural van Blommers was heerlijk, zowel puur als met melk een van de beste de laatste tijd.
De volgende bestelling van el salvador (los pirineos) anaerobic natural is nog niet goed te krijgen, heel wrang en plat van smaak.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » di 19 jan 2021, 18:33

Mijn laatste, och retelekkerAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » di 19 jan 2021, 20:25

Leuke gimmick - een bean counter. Weegt precies de hoeveelheid boontjes af om te portioneren. Overbodig totdat je het hebt aangeschaft :-)
Leuk! Acaia had/heeft ook zoiets, men zou wensen dat men het nodig had, zo leuk zijn die dingen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor swimmer » di 19 jan 2021, 22:18

Costa rica volcan azul natural van Blommers was heerlijk, zowel puur als met melk een van de beste de laatste tijd.
De volgende bestelling van el salvador (los pirineos) anaerobic natural is nog niet goed te krijgen, heel wrang en plat van smaak.
Oh wat raar? Vandaag de laatste boontjes van Los Pirineos opgemaakt en zij waren super lekker ... het hele pakje trouwens.
Nu gaat de Volcan Azul Open ... ;)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor surging » wo 20 jan 2021, 09:36

Costa rica volcan azul natural van Blommers was heerlijk, zowel puur als met melk een van de beste de laatste tijd.
De volgende bestelling van el salvador (los pirineos) anaerobic natural is nog niet goed te krijgen, heel wrang en plat van smaak.
Oh wat raar? Vandaag de laatste boontjes van Los Pirineos opgemaakt en zij waren super lekker ... het hele pakje trouwens.
Nu gaat de Volcan Azul Open ... ;)
Deed je iets speciaal met zetten? Ik probeerde eerst de langgerekte preinfusie zoals de volcan azul, later gewoon normaal 1:2 ratio in 26 seconden. Ga zo nog eens shotje maken.

Edit: 3de shotje was al lekkerder. Had weer normale routine gedaan van lage flow preinfusie tot 1:2 ratio in ~35 seconden totaal. De vulcan azul was wel nog veel zoeter. Heb ook gezien dat de machine nog op 94 graden stond, dus stukje verlaagd naar 92 in de hoop meer fruit vanop de verpakking terug te vinden.
Laatst gewijzigd door surging op wo 20 jan 2021, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » wo 20 jan 2021, 10:43

Hebben jullie bonen van dezelfde batch/branding?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron