Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » vr 03 jul 2020, 20:45

Deze vandaag opengemaakt
OH wat lekker
En hoe smaakt hij :)?
Zeer goed. Smaakt naar meer.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Fisherman » vr 03 jul 2020, 22:59

Deze vandaag opengemaakt
OH wat lekker
En hoe smaakt hij :)?
Zeer goed. Smaakt naar meer.
En de Kenya is ook heerlijk. Het hele filterpakket van Blommers is van begin tot eind een sensatie voor me geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor swimmer » za 04 jul 2020, 03:46


En de Kenya is ook heerlijk. Het hele filterpakket van Blommers is van begin tot eind een sensatie voor me geweest.
Fijn om te horen Afbeelding
Heb ik dus niet te veel beloofd Afbeelding

:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor bobbee » za 04 jul 2020, 09:39

Ik ben met de koffie van Blommers bezig. Heb alle 4 de filterkoffies uit hun assortiment. Sommige zijn mij nog wat te vers en heb van de kenya en Uganda al wel lekkere koffie gemaakt. Moet wel iets wennen omdat wat ik normaal drink stukje lichter gebrand is, even zoeken naar de juiste handelingen maar dat ligt aan mij.
Nu op visite en de Gabi A en Kinu traveler met filterburr mee, zo makkelijk als je van huis bent. Het is in ieder geval hele lekkere filterkoffie. Hij komt er super zoet uit, precies waar de Gabi goed in is. Denk een hele goede match met de Blommers koffie!

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » za 04 jul 2020, 10:10

Vandaag voor het eerst twee cà phê đá gemaakt. Wat is dit anders dan wat ik al kende. De smaak doet erg veel aan chocola denken met veel zoetheid. Ik had het niet verwacht, omdat de koffie alleen uit robusta bestaat. Nu nog even finetunen en ook kijken wat de juiste verhouding is met gecondenseerde melk.

Afbeelding

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » za 04 jul 2020, 10:14

Mooi! Ik heb eens zo'n setje gekregen van een vriend en zijn vrouw die in die contreien een poos hebben rondgetrokken. Grappig en lekker, maar wel erg veel calorieën, met het vet en de suiker dus ik heb het daarna niet meer gebruikt.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » za 04 jul 2020, 10:26

Ja super leuk. Ook eens zo'n RVS filter aanschaffen.
Het is inderdaad geen koffie voor een gezonde lijn Überhaupt ook niet iets wat ik dagelijks zou willen drinken. Maar ik vind het wel erg leuk om alle verschillende methoden van verschillende culturen uit te proberen. Van de week ook Turkse koffie op zand gezet. Ook een andere beleving. Met de gecondenseerde melk wel weer te zoet.

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » za 04 jul 2020, 11:18

Ik ben met Cuba van hoofdkwartier begonnen. IK vind hem geweldig in de espresso en als Americano. Lekkere milde smaak zonder veel bitters.
Voor op de filter ben ik nog een beetje zoekende naar de sweetspot kwa maling. IK ben de tel in kliks kwijt maar +2/3 kliks minder in handmolen maakt al gelijk een wereld van verschil in smaak beleving :lol:

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Youssef » za 04 jul 2020, 21:52

Ik ben met Cuba van hoofdkwartier begonnen. IK vind hem geweldig in de espresso en als Americano. Lekkere milde smaak zonder veel bitters.
Voor op de filter ben ik nog een beetje zoekende naar de sweetspot kwa maling. IK ben de tel in kliks kwijt maar +2/3 kliks minder in handmolen maakt al gelijk een wereld van verschil in smaak beleving :lol:
zit nu aan die cuba van t hoofdkwartier (laat thuis). Koste me een aantal shotjes om de smaak en grindinstelling goed te krijgen maar
I like it a LOT. jammer dat het een maandkoffie is, erg lekker :D
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Youssef » zo 05 jul 2020, 17:21

Vanavond proberen :) vind t altijd lekker 2 soorten bonen te hebben
Bijlagen
7639F725-77B1-4689-9EF2-E314C48C20C0.jpeg
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten