Wat drink je nu?

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor ronald22 » wo 12 aug 2020, 20:31

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Ik wil niet zaniken maar waartoe dient die door Tapatalk mensen telkens herhaalde mededeling over de software en de hardware waarmee wordt gecommuniceerd? ;-)

Dus nogmaals, ik zoek geen ruzie maar begrijp gewoon niet waarom dat omroepbericht er altijd weer onder moet ;-)
Volgens mij zit je in een verkeerd topic, 😉
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » wo 12 aug 2020, 21:17

Het is een handtekening die standaard aan staat in de instellingen. Je kan het uitzetten. Dus niet een bewuste keuze van de gebruiker.

huib61
Berichten: 32
Lid geworden op: do 02 mei 2013, 12:05

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor huib61 » do 13 aug 2020, 11:26

De ethiopie naturala hebben wel iets speciaals.
Heb van Het Hoofdkwartier de groene bonen gekocht van sidamo bensa. Ook deze is licht gebrand (tonino 115), maar enkele seconden na first crack was het zeker niet. Voor mij is het een echte filterkoffie. Ik heb ook van hen de Rwanda gekocht, deze wat donkerder gebrand (tonino 100) ontwikkelijk was ca 20%. Die is ook lekker voor filter maar espresso was die nog beter. Heerlijk fruitig. Ben niet zo goed in smaak herkenning maar proefde naar sinasappel.
Oh ja, Ethiopië valt hier eigenlijk altijd wel goed - in de vriezer zit op elk moment minstens een zakje voor als een andere boon tegenvalt. Juist daarom was ik zo verrast door deze specifieke koffie. Super helder en fris, en voor de verandering eens niet voornamelijk blauwe bes en bergamot.

Overigens op het oog een onwijs constante branding. Meestal zitten er wat lichte en donkere boontjes bij, maar deze zijn echt allemaal gelijk. Ook valt het op dat er praktisch geen velletjes tussen (en om) de koffie zitten, ook niet na het malen. Ik weet niet precies wat ze daar met de koffie doen, maar het werkt (voor mij).

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fuel » za 15 aug 2020, 14:26

Voor de liefhebbers > LA ESMERALDA GEISHA

https://thebarn.de/products/la-esmerald ... gifQ%3D%3D
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Youssef » za 15 aug 2020, 21:45

Voor de liefhebbers > LA ESMERALDA GEISHA

https://thebarn.de/products/la-esmerald ... gifQ%3D%3D
Ik heb eerder n espresso boon besteld bij ze, was met de beschrijving '' volgens onze baristas hun favo cappuccino boon''
Het was voor mij + vrienden een zware tegenvaller... perfect gezet... maar was gewoon OK.. had niks bijzonders..

Had er zelf meer van verwacht, als ik dan vergelijk met verschillende bonen van single estate bijv... vind ik SE VEEL beter.

Maar door die ervaring zal ik minder snel weer bij the barn bestellen, heeft iemand anders ervaringen met the barn?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » zo 16 aug 2020, 09:42

Het is een handtekening die standaard aan staat in de instellingen. Je kan het uitzetten. Dus niet een bewuste keuze van de gebruiker.
Maar blijft die 'handtekening' dan voor de afzender zelf onzichtbaar? Als ik na elke zin een wind laat kan ik wel zeggen "het is een gewoonte" maar ik ruik het toch zelf ook en zou er dan mee op kunnen houden.

Maar inderdaad het is off topic, excuses, al zou ik niet weten waar het dan wel aan de orde moet worden gesteld, want een aantal Tapatalk gebruikers doet het altijd en overal na elk berichtje...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Keyser » zo 16 aug 2020, 11:18


Maar blijft die 'handtekening' dan voor de afzender zelf onzichtbaar? Als ik na elke zin een wind laat kan ik wel zeggen "het is een gewoonte" maar ik ruik het toch zelf ook en zou er dan mee op kunnen houden.

Maar inderdaad het is off topic, excuses, al zou ik niet weten waar het dan wel aan de orde moet worden gesteld, want een aantal Tapatalk gebruikers doet het altijd en overal na elk berichtje...
Nee, die is zichtbaar. Alleen stoort niet iedereen zich daar aan of valt het niet iedereen op. Ik vond het zelf niet nodig en heb het daarom uit gezet. Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde en dat brengt de wereld ook een hoop goeds. Lijkt me lastig voor jou om overal windjes op het forum aan de treffen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fransg » zo 16 aug 2020, 11:57

Ik heb de neiging alles te lezen en me af te vragen wat men daar nu mee bedoelt terwijl veel 'zomaar' aan staat ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 aug 2020, 12:35

Ik heb de neiging alles te lezen en me af te vragen wat men daar nu mee bedoelt terwijl veel 'zomaar' aan staat ;-)
Ja niet alleen dat. Ook wat je accepteert om een update of een bepaalde app te kunnen gebruiken. Ik druk rücksichtslos voorrdurend op "JA", maar waar ik nu akkoord ben gegaan. Ik zou het niet weten, maar ja, om ellelange stukken te lezen en te doorgrond, daar heb ik dan ook geen zin an. Te moeilijkAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Kaan
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Kaan » ma 17 aug 2020, 11:45

Weer even terug gevallen op de ouwe bekende Ethiopie Yirgacheffe van Brandzaak. Die valt nooit tegen, heeft gewoon een goede default smaak zonder een bijzonder uitgesproken karakter . Niet te fruitig, niet te zoet of bitter. Alles gewoon keurig in het middelpunt.



Verzonden vanaf mijn eigen laptop - Windows 10 PRO


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron