smaak van restaurantkoffie thuis...

ronaldstolk76
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 03 okt 2018, 09:58

smaak van restaurantkoffie thuis...

Berichtdoor ronaldstolk76 » wo 03 okt 2018, 10:03

Hallo

Ik heb sinds kort een koffiemachine met bonen maal functie.

Ik heb al wel enkele merken/type bonen uitgeprobeerd, maar ben niet helemaal tevreden en enthousiast tot nu toe.

Nu valt me op dat je in restaurants vaak erg lekkere koffie krijgt, een beetje zoetig denk ik? Met een erg zachte smaak in mijn beleving.

Ik vraag me af: heeft iemand een idee wat dat voor koffie is / koffiebonen zijn? Merk en type? Zodat ik deze ook voor privé kan kopen.

Bedankt!

Ronald

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: smaak van restaurantkoffie thuis...

Berichtdoor fransg » wo 03 okt 2018, 11:04

Ik heb sinds kort een koffiemachine met bonen maal functie.
Welk merk en type, hoe oud, wanneer is de service / schoonmaak gedaan?
Ik heb al wel enkele merken/type bonen uitgeprobeerd
Welke precies, van welke leverancier, waar kwamen de bonen vandaan, wie heeft ze wanneer gebrand?
Nu valt me op dat je in restaurants vaak erg lekkere koffie krijgt
Is mij nog niet opgevallen ;-)
heeft iemand een idee wat dat voor koffie is / koffiebonen zijn?
Ik weet wel zeker dat de betreffende restauranthouders je dat zo kunnen vertellen.

Bij een restaurant in Arnhem / omgeving zou dat bijvoorbeeld goed Peeze koffie kunnen zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: smaak van restaurantkoffie thuis...

Berichtdoor Erik82 » wo 03 okt 2018, 13:08

Kwalitatief gezien is de koffie in de meeste restaurants waardeloos omdat het personeel geen flauw benul heeft hoe ze een espressomachine moeten bedienen. Je zult dus echt meer info moeten geven want gezien bovenstaand feit doe je zelf ook ergens iets totaal verkeerd als het thuis nog slechter is, of je hebt erg toevallig alleen restaurants gehad waar ze het wel snappen alleen is die kans ontzettend klein.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron