Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor pichichi » vr 09 nov 2018, 23:25

Probeer ook eens minder bekenden:
Brandzaak
BeanBrothers
Sprso
Koffiestation
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Wat zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor pichichi » vr 09 nov 2018, 23:26

Graag zou ik de titel van het topiek willen laten veranderen van WAT zijn de beste etc naar WIE zijn de beste branders van ons land.

Immers, als het WAT is, dan gaat het over welke apparaten lekker branden maar belangrijker is WIE het doet.

Giesen! :lol:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor FrancisPavoni » za 10 nov 2018, 00:08

De Kaffa van het net genoemde koffiestation is een aanrader.
Ook black & bloom uit Groningen brandt heel aardig.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13252
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor bobbee » za 10 nov 2018, 00:09


Friedhats. Lex Wenneker is net dit jaar 2e geworden op het world barista championship!

https://youtu.be/-dZ4sWeS4NY

Die titel zegt alleen niet per se iets/alles over zijn koffiebranden.. Daar is het World/Dutch Roasting Championship voor!

¯\_(ツ)_/¯
Nou, ze willen wat koffie naar hun vrienden in Yorkshire sturen. Iets uit Nederland, dus ik doelde op het verhaal erachter. Leuk om te vertellen als je iets kado doet!

Ik drink daarentegen erg graag de door hun gebrande filterkoffie want die is verdomde goed! Anders zou ik het ook niet aanraden natuurlijk...

¯\_(⊙_ʖ⊙)_/¯


En ter info:

https://www.instagram.com/p/Bp_iYlkhz27 ... 7ghv1w23s0

"Do you want to taste the best coffee in the world? We roasted some coffee for @emifukahori and she won the #worldbrewerscup2018 with it AfbeeldingAfbeelding we have a limited amount to serve at the @friedhatsfukucafe this weekend #superspecial"
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor Fisherman » za 10 nov 2018, 00:52

De Kaffa van het net genoemde koffiestation is een aanrader.
Ook black & bloom uit Groningen brandt heel aardig.
Black & Bloom heeft heel mooie bonen, hoewel ik over de filterbranding niet altijd tevreden ben.


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13252
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor bobbee » za 10 nov 2018, 05:14


De Kaffa van het net genoemde koffiestation is een aanrader.
Ook black & bloom uit Groningen brandt heel aardig.
Black & Bloom heeft heel mooie bonen, hoewel ik over de filterbranding niet altijd tevreden ben.
Laat 2 zakjes gehaald, idd was bij mij de filter branding ook niet zo geslaagd ondanks dat het een mooie kenya was.

Espresso ging wel prima.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor pichichi » za 10 nov 2018, 16:12

En ter info:

https://www.instagram.com/p/Bp_iYlkhz27 ... 7ghv1w23s0

"Do you want to taste the best coffee in the world? We roasted some coffee for @emifukahori and she won the #worldbrewerscup2018 with it AfbeeldingAfbeelding we have a limited amount to serve at the @friedhatsfukucafe this weekend #superspecial"

Ha! Dat wist ik niet, en dat (dat Emi de Fuku koffie gebruikte) zegt meer dan 2e op WBC, inzake de roasted koffie natuurlijk. Brewers vind ik dan imposanter jegens het product dan Barista waarbij ook latte- en vooral veel mondeling gefröbelt moet worden ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor R-Know » zo 11 nov 2018, 13:06

Ik heb met weinig branders ervaring maar een bestelling bij Dutch Barista wordt altijd met veel plezier ontvangen!
Zeer fatsoenlijk geprijst ook.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor ronald22 » zo 11 jul 2021, 16:52

Peter de Goede
Hetbrandhuys van David
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten