Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor we tigers » vr 09 nov 2018, 09:35

hallo allemaal,
Engelse vrienden van ons zijn koffieliefhebbers en zouden wat goede bonen willen proberen die in ons kikkerlandje zijn gebrand. Ik wil ze wat helpen met een lijstje, maar ik dacht kom laat ik de collectieve koffiekennis hier eens aanspreken. Wat zijn volgens jullie de beste koffiebranders van ons land? Welke bonen raden jullie mij aan naar deze koffieliefhebbers in Yorkshire te sturen?
Dank!
Michael
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Wat zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor bvds » vr 09 nov 2018, 09:50

Zonder twijfel ons culturele erfgoed Douwe Egberts ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor cremalover » vr 09 nov 2018, 10:01

Otimo van Peeze.Indien vers erg lekker.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor fransg » vr 09 nov 2018, 10:40

Graag zou ik de titel van het topiek willen laten veranderen van WAT zijn de beste etc naar WIE zijn de beste branders van ons land.

Immers, als het WAT is, dan gaat het over welke apparaten lekker branden maar belangrijker is WIE het doet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Wat zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor we tigers » vr 09 nov 2018, 11:37

Graag zou ik de titel van het topiek willen laten veranderen van WAT zijn de beste etc naar WIE zijn de beste branders van ons land.

Immers, als het WAT is, dan gaat het over welke apparaten lekker branden maar belangrijker is WIE het doet.
Je hebt helemaal gelijk.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor bobbee » vr 09 nov 2018, 11:55

Friedhats. Lex Wenneker is net dit jaar 2e geworden op het world barista championship!

https://youtu.be/-dZ4sWeS4NY
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor Erik82 » vr 09 nov 2018, 19:32

Zeker weten Friedhats en daarnaast voor mij ook nog Caffenation (België) als je van wat lichtere branding houdt. Daarnaast Dutch Barista, Blommers en Koffielab voor medium of iets donkerder.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor Barista74 » vr 09 nov 2018, 21:34

Probeer eens een van deze:
https://www.roast.nl/koffiebranderij
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor pichichi » vr 09 nov 2018, 23:18

Friedhats. Lex Wenneker is net dit jaar 2e geworden op het world barista championship!

https://youtu.be/-dZ4sWeS4NY

Die titel zegt alleen niet per se iets/alles over zijn koffiebranden.. Daar is het World/Dutch Roasting Championship voor!

¯\_(ツ)_/¯
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Wie zijn de beste koffiebranders van ons land?

Berichtdoor pichichi » vr 09 nov 2018, 23:20

Probeer eens een van deze:
https://www.roast.nl/koffiebranderij
Ja handig lijstje, maar wel met álles en iedereen erop. Met de feestdagen in het vooruitzicht wel aardig om een eenmalig pakketje te bestellen bij Roast. Nieuwste is net 'uit', volgende komt over 3 weken gok ik.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron