Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor Wijmaar » za 10 nov 2018, 14:01

Ik was eens wat op de website aan het snuffelen, en kreeg toen deze vol in m'n gezicht geduwd:

Afbeelding

Sta je dan met je goede gedrag, en je mooie apparatuur. Raadt caffenation je even aan om maar een nespresso apparaat te kopen :shock:

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor Erik82 » za 10 nov 2018, 14:26

Gelijk hebben ze als je de gemiddelde kwaliteit koffie bekijkt in dit land :mrgreen: . Toch ga ik ze binnenkort eens kopen om bij mijn moeder te testen. Ben wel heel benieuwd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor bobbee » za 10 nov 2018, 20:10

Ik was eens wat op de website aan het snuffelen, en kreeg toen deze vol in m'n gezicht geduwd:

Afbeelding

Sta je dan met je goede gedrag, en je mooie apparatuur. Raadt caffenation je even aan om maar een nespresso apparaat te kopen :shock:
Ja, dat is inderdaad wel wat tegenstrijdig natuurlijk. Ze zijn er wel al heel lang mee bezig om het goed te krijgen maar ja, wat moet je hier nou van verwachten...?
Gaan ze de koffie voor de cupjes ook op bestelling branden en vullen, branddatum op het cupje? Geen idee hoe ze de lat hoog gaan houden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor Pti » za 10 nov 2018, 21:15

Op het moment dat je single servings opslaat in gecontroleerd (micro)klimaat is branddatum veel minder belangrijk. Idem met invriezen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor bobbee » za 10 nov 2018, 22:12

Ik heb weleens nespresso gedronken bij mijn mams en ik dacht het wel te proeven als er oudere cupjes tussen zitten.
Ik ga ze wel een keer bestellen, ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig geworden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor mutsje » zo 11 nov 2018, 16:04

laat je even weten of er een branddatum op staat :P ik heb niks om ze in te doen anders had ik ook wel willen bestellen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor Tijs » zo 27 okt 2019, 08:09

Ik heb ze hier alle drie liggen.
Stuk voor stuk juweeltjes en niet te vergelijken met welke andere Nespresso cup. De smaak en zuurtjes worden heel goed bewaard in de cup.

Er staat geen branddatum op de doosjes maar dat is ook niet te doen. De bonen gaan naar Arnhem waar ze gemalen worden (meen door 16 schijven) om de juiste maling te krijgen.

De koffiecups zijn ook aanzienlijk korter houdbaar dan een aluminium capsule. Heb wel begrepen dat de houdbaarheidsdatum omhoog gaat van een half jaar naar een jaar, kwaliteit is dan nog steeds erg goed.

Ook komt er een vierde soort op de markt maar daar zullen we nog even op moeten wachten denk ik.

Capsules zijn duurder maar zeker hun geld waard.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor bobbee » zo 27 okt 2019, 08:41

Ik heb sinda afgelopen dinsdag de roast ed in huis. Gisteren heeft mijn moeder een nieuw nespresso apparaat gekregen maar daarvoor was het drama met de roast ed. Gisteren 1 roast ed gezet met het nieuwe nespresso apparaat en was een stuk beter. Smaak van verse koffie was goed maar als ik het vergelijk met mijn pavoni en verse bonen gemalen met de Niche is het echt een ongelijke strijd. Dat haalt de nespresso echt bij lange la niet!
Zal zo nog een keer proeven, ben benieuwd hoe het dan smaakt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor Tijs » zo 27 okt 2019, 09:34

Ik heb sinda afgelopen dinsdag de roast ed in huis. Gisteren heeft mijn moeder een nieuw nespresso apparaat gekregen maar daarvoor was het drama met de roast ed. Gisteren 1 roast ed gezet met het nieuwe nespresso apparaat en was een stuk beter. Smaak van verse koffie was goed maar als ik het vergelijk met mijn pavoni en verse bonen gemalen met de Niche is het echt een ongelijke strijd. Dat haalt de nespresso echt bij lange la niet!
Zal zo nog een keer proeven, ben benieuwd hoe het dan smaakt.
Je kunt het nooit vergelijken met een koffieboon. Maar naast de betere capsules als Nespresso, Belmio, L’or proef je hier toch wel het meeste de echte koffiesmaak in terug.

wim63
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 feb 2020, 15:30

Re: Caffenation heeft maar weinig vertrouwen in ons

Berichtdoor wim63 » zo 16 feb 2020, 10:42

Wat ik uit de reacties begrijp is dat het plastic cupjes zijn.
Ik heb meerdere nespresso apparaten gehad die het allemaal opgaven na een paar maanden.
Volgens de experts doordat ik geen aluminium cupjes gebruikte.
De reden dat ik nu een bonen automaat heb.
Als dit klopt en ze hoogwaardige koffie in plastic cupjes doen? ??
Wim


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron