Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Ik bestel per keer

Minder dan 1 kg
4
18%
1 kg van verschillende soorten koffie
4
18%
1 kg van dezelfde soort koffie
2
9%
2-3 kg van verschillende soorten koffie
6
27%
2-3 kg van dezelfde soort koffie
1
5%
Meer dan 3 kg
5
23%
 
Totaal aantal stemmen: 22
Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Pti » do 03 jan 2019, 17:02

Mede koffieliefhebbers,

De meeste van ons bestellen met enige regelmaat koffie op internet, of hebben zelfs een abonnement zodat dit allemaal vanzelf gaat.

Nu is mijn vraag, hoeveel koffie bestellen jullie per keer?

Ik gebruik zelf ongeveer een klein pondje per week en bestel -als ik online shop- al snel enkele ponden of zelfs kilo's en voorheen vroor ik ook wel een deel in. Maar ik kan me voorstellen dat als je verbruik wat kleiner is, stel je drinkt enkel een paar espressos in het weekend, dat het dan in het kader van verzending en versheid allemaal wat lastiger is.

Misschien je opties in de poll let me know!
Laatst gewijzigd door Pti op do 03 jan 2019, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Capulus » do 03 jan 2019, 17:06

Mede koffieliefhebbers,

De meeste van ons bestellen met enige regelmaat koffie op internet, of hebben zelfs een abonnement zodat dit allemaal vanzelf gaat.

Nu is mijn vraag, hoeveel koffie bestellen jullie per keer?

Ik gebruik zelf ongeveer een klein pondje per week en bestel -als ik online shop- al snel enkele ponden of zelfs kilo's en voorheen vroor ik ook wel een deel in. Maar ik kan me voorstellen dat als je verbruik wat kleiner is, stel je drinkt enkel een paar espressos in het weekend, dat het dan in het kader van verzending en versheid allemaal wat lastiger is.
Ik drink gemiddeld 1,25 kilo per maand. Meestal bestel ik 1 of anderhalve kilo (en wat filterbranding erbij). Bij anderhalf kilo vries ik soms een klein deel in, afhankelijk van de te verwachten consumptie.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Henrom » do 03 jan 2019, 18:09

Zelf brand ik kleine hoeveelheden die ik verpak in verpakkingen van 250 gram.
Ik heb geen webshop maar je kunt bij mij bestellen in veelvoud van 250gram. Prijzen op mijn website zijn zonder transportkosten


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Tekork » do 03 jan 2019, 18:24

Ik bestel meestal alles online, gemiddeld komt dat ongeveer per maand op:

Espresso
1x Abo 400g
1x Los 250-500g

Filter
1x Los 250g

Zelf brand ik nog +/- 200g
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor DeepnGroond » do 03 jan 2019, 19:09

Ongeveer 1,5 kg espresso bonen per maand ongeveer (neemt op een of andere manier wel toe...). Online bestellen en dan als het even kan ophalen, anders verzenden.

Erik82
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Erik82 » do 03 jan 2019, 19:11

Hier 2 keer een abo van 750gr (filter van Wendelboe en espresso van Coffee Collective). Daarnaast bestel ik altijd nog 750-1000gr bij om de maand door te komen. Wanneer ik de koffie ontvang gaat alles per singledose in Vitavacs en vries ik alles vanaf dag 9-14 in (afhankelijk van de koffie).

Het antwoord is dus lastig omdat het eigenlijk altijd een kilo of net iets meer is maar door de abo's is het dus minder dan een kilo. Zeker met invriezen kun je meer in één keer bestellen om zo te besparen op verzendkosten en ben je goedkoper uit.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor namor » do 03 jan 2019, 19:36

Bij mij gaat 3.25-4kg totaal per maand doorheen. Ik bestel niet meer op internet maar haal regelmatig koffie bij een paar betrouwbare branders en brand ook zelf.
Mijn ophaal en/of brand portie is altijd 1kg. Ik probeer altijd wat lichte bonnen voor espresso en iets donkere voor melkwerk tegelijkertijd hebben staan. Ik heb zelden meer dan 2 soorten bonnen.
Ik heb twee elektrische mallers (geen single dose) dus meer dan twee soorten vind ik gedoe met afstellen en switchen.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Henrom » do 03 jan 2019, 19:54

Zelf brand ik 10-12 kg in de maand. Zowel voor espresso als filter. Kopen online doe ik niet. Zelf consumeer ik 1.5-2 kg. Rest gaat naar familie, vriende, de buurt en enkele klanten buiten mijn kennissen kring. Gisteren heb ik 1.5 kg kenia AA gebrand morgen was ik van plan een Brasil daterra te branden voor espresso. Ik heb er geen bestelling voor maar raak het zeker kwijt

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor bobbee » do 03 jan 2019, 23:35

Ik zal het eens in de gaten houden.

Voor filter zit ik om en nabij de kg per maand. Espresso iets minder denk ik. Overigens koop ik gebrand voor filter en voor espresso brand ik zelf, dus koop daarvoor enkel groen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hoeveel koffie bestellen jullie per keer online?

Berichtdoor Dirk Jan » vr 04 jan 2019, 10:17

Momenteel bestel ik 4 kg per keer. Twee soorten espresso. De ene voor de volautomaat op kantoor en de andere voor in huis, de "echte" espresso dus. Daar doe ik ongeveer 3 maanden mee. Twee keer per week vul ik de bonenmaler bij, de voorraad bewaar ik in de kelder. De tijd tussen twee bestellingen is te lang, ik wil terug naar een kortere tijd. De eerste week nadat de koffie binnen is smaakt hij namelijk het beste. Maar ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron