Waar bestellen jullie online?

prosier
Berichten: 6
Lid geworden op: do 23 jan 2020, 06:55

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor prosier » do 30 apr 2020, 14:40

Ik heb vrij vaak een waterige puck. Wat ik ook doe, welke van de 4 baskets ik ook pak, en of ik nu 16 of 19 gr doseer...
Sowieso moet je bij BZ groep een groter bakje hebben dan E61, omdat de zeef een stuk lager ligt. Je raakt al snel de bovenkant van de droge puck met de schroef of zeef bij een BZ groep.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Youssef » di 05 mei 2020, 18:28

https://macondocoffee.co.uk/collections ... sudan-rume

heeft iemand ervaring met die website ? Ik zie er namelijk weinig/geen reviews over, maar ze verkopen wel mooie bonen
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
surging
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 09 mar 2020, 19:00
Locatie: Eindhoven

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor surging » do 16 jul 2020, 19:57

https://www.orcoffee.be geeft nog gratis shipping voor Belgen bij 2 zakjes, net hun nieuwe Rwanda besteld.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

huib61
Berichten: 32
Lid geworden op: do 02 mei 2013, 12:05

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor huib61 » ma 10 aug 2020, 23:48

De afgelopen tijd bij veel verschillende branders besteld, en tot nu erg tevreden over (op willekeurige volgorde):

Keen Coffee (Utrecht) - vooral de filterkoffies zijn erg goed. Espresso naar mijn zin wat te donker gebrand, maar dat is smaak.
Square Mile (London) - de espresso blend is OK, IMO te duur voor wat je krijgt. De filter bonen (Kenia, Ethiopie) echt super.
Bocca (Dronten) - Decaf best OK. Kenia AB in espresso erg lekker (in filter vond ik m tegenvallen). Rest van omniroasts ook goed. Lijkt redelijk leegverkocht te zijn nu.

Iets minder mijn smaak, maar viel bij gasten wel erg goed:

Lot61 (Amsterdam) - Twee blends geprobeerd, de nosegrind (licht, fruitig, prima) en zimzala (donker, bitter, "roasty", meh). Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar lichtere koffies met meer zuur dan bitter. Zodat je de typische rooster-smaak gaat proeven is voor mij de lol eraf - dan drink ik net zo graag Illy.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Youssef » di 01 sep 2020, 22:52

De afgelopen tijd bij veel verschillende branders besteld, en tot nu erg tevreden over (op willekeurige volgorde):

Keen Coffee (Utrecht) - vooral de filterkoffies zijn erg goed. Espresso naar mijn zin wat te donker gebrand, maar dat is smaak.
Square Mile (London) - de espresso blend is OK, IMO te duur voor wat je krijgt. De filter bonen (Kenia, Ethiopie) echt super.
Bocca (Dronten) - Decaf best OK. Kenia AB in espresso erg lekker (in filter vond ik m tegenvallen). Rest van omniroasts ook goed. Lijkt redelijk leegverkocht te zijn nu.

Iets minder mijn smaak, maar viel bij gasten wel erg goed:

Lot61 (Amsterdam) - Twee blends geprobeerd, de nosegrind (licht, fruitig, prima) en zimzala (donker, bitter, "roasty", meh). Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar lichtere koffies met meer zuur dan bitter. Zodat je de typische rooster-smaak gaat proeven is voor mij de lol eraf - dan drink ik net zo graag Illy.
vind lot61 echt zon hipster tent (sorry) heeft naam gemaakt.. maar vind de koffie echt niets bijzonder

bOcca beetje idem , gewoon ''ok"' koffie. maar ook niet bijzonder

nu net bij shokunin besteld, ben erg benieuwd

QUa NL branders staat single estate nog op#1 bij mij.
Keen vond ik ook prima koffie hebben.

white label, vind ik gewoon ''ok'' vind ze zelf iets te duur voor wat je krijgt. Maar gewoon een prima boon

Rum baba, nu 4 soorten bonen van probeert en erg tevreden. Goede smaak
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » di 01 sep 2020, 23:34

Friedhats en Blommers bevallen mij goed voor filterkoffie, jou waarschijnlijk ook.
Single estate vind ik ook erg goed trouwens maar ik vind het erg jammer dat ze hun zakjes van 250 gram naar 200 gram hebben veranderd!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor ronald22 » wo 02 sep 2020, 08:24

Bij David Joosen. Brandt zeer goed. Bonen zzijn altijd goed gebrand.

https://www.hetbrandhuys.nl/over-het-brandhuys
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » wo 02 sep 2020, 09:42

Bij David Joosen. Brandt zeer goed. Bonen zzijn altijd goed gebrand.

https://www.hetbrandhuys.nl/over-het-brandhuys
Wat is goed gebrand volgens jou? Licht of donkergebrand bijvoorbeeld?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

huib61
Berichten: 32
Lid geworden op: do 02 mei 2013, 12:05

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor huib61 » wo 02 sep 2020, 10:11

vind lot61 echt zon hipster tent (sorry) heeft naam gemaakt.. maar vind de koffie echt niets bijzonder

bOcca beetje idem , gewoon ''ok"' koffie. maar ook niet bijzonder

nu net bij shokunin besteld, ben erg benieuwd

QUa NL branders staat single estate nog op#1 bij mij.
Keen vond ik ook prima koffie hebben.

white label, vind ik gewoon ''ok'' vind ze zelf iets te duur voor wat je krijgt. Maar gewoon een prima boon

Rum baba, nu 4 soorten bonen van probeert en erg tevreden. Goede smaak
Heb je van Bocca de blends of de specials geprobeerd? De specials zijn IMO echt veel beter dan de blends, die zijn behoorlijk "comfort food". De specials zitten voor mij op hetzelfde niveau als Keen (kon ze blind niet goed van elkaar onderscheiden).

De koffie van Friedhats bevalt ook prima, lijkt qua smaakprofiel best op Blommers, Keen en de specials van Bocca. Erg lekker, maar niet (meer) wereldschokkend. De verpakking van Friedhats vind ik wel echt ruk. Ik snap de kracht op gebied van marketing, iedereen vraagt er naar (huh wat is dat nou?), maar het neemt veel ruimte in in de vriezer, er zit een bak lucht in de fles als 'ie eenmaal open is, en het is gewoon veel te veel plastic.

Met absolute stip op nummer 1 staat de Ethiopier van Leuchtfeuer https://www.leuchtfeuer.coffee/en/produkt/funkelfeuer/, die was tegelijk open met de Kenya van Friedhats, en werd hier in huis door iedereen (veel) beter gewaardeerd.

Als je de koffie van Blommers, Keen of Friedhats kan waarderen, probeer dan de koffie van Leuchtfeuer eens. Voor mij echt een kleine aardverschuiving in de waardering van koffie.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor swimmer » wo 02 sep 2020, 10:29

Met absolute stip op nummer 1 staat de Ethiopier van Leuchtfeuer https://www.leuchtfeuer.coffee/en/produkt/funkelfeuer/, die was tegelijk open met de Kenya van Friedhats, en werd hier in huis door iedereen (veel) beter gewaardeerd.

Als je de koffie van Blommers, Keen of Friedhats kan waarderen, probeer dan de koffie van Leuchtfeuer eens. Voor mij echt een kleine aardverschuiving in de waardering van koffie.

Daar lees ik bij de oosterburen ook alleen maar goede dingen over. Toch maar eens
bestellen bij hun :D
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: donge900, Google [Bot] en 15 gasten

cron