Waar bestellen jullie online?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » ma 19 aug 2019, 00:21

Beter groene bonen bij het hoofdkwartier bestellen. Is ook bekende van het forum, dus vertrouwd! Dan weet je zeker dat je verse oogst hebt en mooie bonen die ze zelf ook gebrand verkopen.
Ongebrand heeft heel oude groene bonen liggen die ze nog gewoon verkopen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor namor » ma 19 aug 2019, 10:08

Beter groene bonen bij het hoofdkwartier bestellen. Is ook bekende van het forum, dus vertrouwd! Dan weet je zeker dat je verse oogst hebt en mooie bonen die ze zelf ook gebrand verkopen.
Ongebrand heeft heel oude groene bonen liggen die ze nog gewoon verkopen.
Absoluut mee eens! Ik haal daar een paar jaar bonen, super kwaliteit/prijs en deskundige advies.

Ik adviseer ook om gebrande bonen bij hun te bestellen, iig als je niet specifiek en bewust wetende bepaalde soort of branding wilt hebben.
Als je lichte filter boon zoekt dan bij Tim Wendelboe anders bij Hoofdkwartier Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » ma 19 aug 2019, 11:34

Hoofdkwartier lijkt mij een goede keus!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Pti » ma 19 aug 2019, 12:34

Thanks guys! Ongebrand mag er wezen heeft een super divers aanbod maar gelooft alleen niet in seizoensgebonden oogsten en da's jammer want dat verschil is zeker te proeven.
Laatst gewijzigd door Pti op ma 19 aug 2019, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » ma 19 aug 2019, 13:59

Ik wil het best iets nuanceren hoor. Ik heb enkele keren bonen van hun gekocht en die vond ik niet zo goed, oud.
Wellicht heeft hij ook verse groen bonen en had ik beter kunnen zeggen dat het een prima leverancier is met grote voorraad soorten maar vraag van tevoren even wat het oogstjaar is omdat je anders misschien oude groene bonen krijgt.


(reactie hierboven was een reactie op die van cremalover die hij dus later weer verwijdert heeft. Helaas heb ik geen citaat van zijn bericht maar goed...dit is dus mijn reactie daarop)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Newbeanie » ma 19 aug 2019, 14:10

Sh... ik heb dus net bij gebrand.nl besteld. Ik had dat niet gezien van de oude bonen... Dat zie ik nu pas. :o
Hopelijk is de koffie lekker, de verzendkosten zijn al niet normaal bijna 9 euro. Dure koffie, ik dacht dat het goed zou zijn. Volgende keer probeer ik Hoofdkwartier. Maar heeft die ook unwashed?
Hoe zit het trouwens, nu vraag ik me af he, als het oude bonen zijn bij Gebrand, kan er dan al iets van schimmel in zitten?

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bvds » ma 19 aug 2019, 14:35

Maar heeft die ook unwashed?
Ik heb net een erg lekkere Ethiopie Guiji Natural van hun in de maler. Ja dus.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Newbeanie » ma 19 aug 2019, 14:50

Ah, en ik twijfelde zo!
Ik ga de volgende keer van hen proberen, bedankt!
Hopelijk is die van Gebrand ook lekker.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Pti » ma 19 aug 2019, 16:16

Die van gebrand zul je heus niet ziek van worden, het enige is dat de koffie een klein beetje uitdroogt na verkoop van tijd. In de praktijk merk je dat tijdens het branden dat de krakjes veel minder goed te horen zijn. Als je verse en oude oogst echt naast elkaar cupt merk je t verschil maar voor wie niet beter weet is het heen reden tot groot alarm ;)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » ma 19 aug 2019, 16:19

Gewoon op ontdekkingstocht gaan en laat de empirie zijn werk doen. De gebrande bonen van het Hoofdkwartier zijn erg lekker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron