Waar bestellen jullie online?

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Keyser » do 07 nov 2019, 11:22

Ik vind dat heel persoonlijk Pti, daar is toch geen norm op te trekken?

Niet iedereen kan hetzelfde veroorloven aan koffie per maand. Dan kunnen die paar euro het verschil wel maken.

Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan zijn koffie. Dus maak je al een kwaliteit sprong vergeleken met supermarktbonen.
Daarbij is het net als wijn: een dure wijn is niet per definitie lekker. Dure koffie ook niet. Smaak is te subjectief om iemand in een kwaliteit/prijs segment te plaatsen/adviseren.

Een gene café is 2e hands veelal €300. Best wel geld vind ik. Nieuw ergens in de €500. Moet je toch aardig wat bonen branden wil je dat eruit halen. En moet het je nog lukken ook.
Ik verdoem de dag overigens dat ik een gene café voor €180 op marktplaats liet gaan .

Sommige mensen sparen flink voor hun apparatuur. Sommigen kopen hun dure apparatuur voor een prikje. Dus wat er aan waarde staat zegt niets over wat zij maandelijks financieel kunnen of willen dragen.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Pti » do 07 nov 2019, 11:58

Nou, 30eur de kilo gaat meer naar iets van 50-60cent per espresso en dat is niet heel weinig.
Ik ben ook maar gaan thuis branden, en als je dan wat verkoopt drink je zelf voor niets ;-)
Voor een dubbele ja, mijn visite drinkt 99% cappuccino met een enkel shot. ;)
Ik vind dat heel persoonlijk Pti, daar is toch geen norm op te trekken?

Niet iedereen kan hetzelfde veroorloven aan koffie per maand. Dan kunnen die paar euro het verschil wel maken.

Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan zijn koffie. Dus maak je al een kwaliteit sprong vergeleken met supermarktbonen.
Daarbij is het net als wijn: een dure wijn is niet per definitie lekker. Dure koffie ook niet. Smaak is te subjectief om iemand in een kwaliteit/prijs segment te plaatsen/adviseren.

Een gene café is 2e hands veelal €300. Best wel geld vind ik. Nieuw ergens in de €500. Moet je toch aardig wat bonen branden wil je dat eruit halen. En moet het je nog lukken ook.
Ik verdoem de dag overigens dat ik een gene café voor €180 op marktplaats liet gaan Afbeelding.

Sommige mensen sparen flink voor hun apparatuur. Sommigen kopen hun dure apparatuur voor een prikje. Dus wat er aan waarde staat zegt niets over wat zij maandelijks financieel kunnen of willen dragen.
Ik bedoel het helemaal niet veroordelend, maar eerder een verkeerde prioriteit. Koffie is het hoofdingrediënt waarom zou je juist dáár besparen. Doe mij maar liever goedkope apparatuur met de best mogelijke koffie dan andersom, desnoods filterkoffie of aeropress.

WB de aanschaf van een (tweedehands) Gene, dat geld gooi je natuurlijk niet weg, je krijgt het terug als je hem weer zou verkopen...
Koop een mooie yellow bourbon of gewassen Colombia, van 6-8 €p/kg en gebrand zit je dan onder de €10 p/kg zonder constant terugkomende verzendkosten. Als de kosten per kopje het ""probleem"" zijn vind ik dat een veel beter alternatief dan een grijze budget boon waarvan je geen idee hebt wat er achter schuil gaat...

Dat gezegd hebben ik ben zo'n kwiebus die znhaalt bij een goede slager. We kiezen zo veel mogelijk voor biologische streekproducten en seizoensgebonden groenten. En ik koop ook liever een paar leren schoenen van €200 dan een paartje aftrappers...

Daarentegen woon ik in een oud huis, rij een wat oudere auto en motor en ga ik vrijwel nooit op verre (vlieg) vakantie. Ik eet/drink het allemaal veel liever op, kwestie van prioriteiten inderdaad...

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » do 07 nov 2019, 18:22

Heb deze bij de Brandzaak vandaan. Het is een op dit moment de meest toegankelijke koffie die ik tot nu toe heb gedronken. Chocolade kruidige tonen met een laag prettig zuur. Bijgaand eerste shot met een te snelle doorlooptijd maar met aanpassingen smaak steeds beterAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Werner vg
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 06 okt 2019, 18:31

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Werner vg » do 07 nov 2019, 20:09

Kan mn boontjes online bestellen maar ga ze steeds persoonlijk
ophalen met de fiets.
Enkel mtb-ritje van 30km maar kan er op adem komen bij een koffietje
in gezelschap van een zoetig of zout hapje.
Vanuit het koffiehoekje zicht op de Giesen brander.
Een van de weinige vrouwelijke branders in België.

20191107_195717.jpg
Espresso : Profitec 600 pid / Profitec pro T64
Filter : MoccaMaster Select / Commandante C40 MK4
Brander - Coffee bar : Cross Roast - Caffe Mundi Antwerpen

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Keyser » do 07 nov 2019, 20:18


Nou, 30eur de kilo gaat meer naar iets van 50-60cent per espresso en dat is niet heel weinig.
Ik ben ook maar gaan thuis branden, en als je dan wat verkoopt drink je zelf voor niets ;-)
Voor een dubbele ja, mijn visite drinkt 99% cappuccino met een enkel shot. ;)
Ik vind dat heel persoonlijk Pti, daar is toch geen norm op te trekken?

Niet iedereen kan hetzelfde veroorloven aan koffie per maand. Dan kunnen die paar euro het verschil wel maken.

Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan zijn koffie. Dus maak je al een kwaliteit sprong vergeleken met supermarktbonen.
Daarbij is het net als wijn: een dure wijn is niet per definitie lekker. Dure koffie ook niet. Smaak is te subjectief om iemand in een kwaliteit/prijs segment te plaatsen/adviseren.

Een gene café is 2e hands veelal €300. Best wel geld vind ik. Nieuw ergens in de €500. Moet je toch aardig wat bonen branden wil je dat eruit halen. En moet het je nog lukken ook.
Ik verdoem de dag overigens dat ik een gene café voor €180 op marktplaats liet gaan Afbeelding.

Sommige mensen sparen flink voor hun apparatuur. Sommigen kopen hun dure apparatuur voor een prikje. Dus wat er aan waarde staat zegt niets over wat zij maandelijks financieel kunnen of willen dragen.
Ik bedoel het helemaal niet veroordelend, maar eerder een verkeerde prioriteit. Koffie is het hoofdingrediënt waarom zou je juist dáár besparen. Doe mij maar liever goedkope apparatuur met de best mogelijke koffie dan andersom, desnoods filterkoffie of aeropress.

WB de aanschaf van een (tweedehands) Gene, dat geld gooi je natuurlijk niet weg, je krijgt het terug als je hem weer zou verkopen...
Koop een mooie yellow bourbon of gewassen Colombia, van 6-8 €p/kg en gebrand zit je dan onder de €10 p/kg zonder constant terugkomende verzendkosten. Als de kosten per kopje het ""probleem"" zijn vind ik dat een veel beter alternatief dan een grijze budget boon waarvan je geen idee hebt wat er achter schuil gaat...

Dat gezegd hebben ik ben zo'n kwiebus die znhaalt bij een goede slager. We kiezen zo veel mogelijk voor biologische streekproducten en seizoensgebonden groenten. En ik koop ook liever een paar leren schoenen van €200 dan een paartje aftrappers...

Daarentegen woon ik in een oud huis, rij een wat oudere auto en motor en ga ik vrijwel nooit op verre (vlieg) vakantie. Ik eet/drink het allemaal veel liever op, kwestie van prioriteiten inderdaad...
Excuus Pti, het kwam bij mij anders over. Ik begrijp je standpunt nu beter.
Je punt over "de grijze boon" deed mij nadenken. Ik vind het belangrijk dat dat een goed verhaal heeft Afbeelding

Nou, zo'n rare kwibus ben je niet hoor, en zo wel: volgens mij zijn we hier allemaal wel een beetje kwibussen met onze glimmende koffiemonstersAfbeelding

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » vr 08 nov 2019, 06:55

Ik vind dat altijd zo frappant, voor honderden al dan niet duizenden euro's aan apparatuur en dan een paar cent per espresso willen besparen?! 30€ p/kg is 30cent per espresso waar gaat dat over.

Als het lekker is is het lekker hoor en dat is t belangrijkste, maar koop van een Gene Café en ga lekker zelf rommelen, dan zit je rond de €10 p/kg (hoger/lager naar wens) en drink je ook goede verse koffie.
Volledig mee eens. Eenzelfde logica is 3 keer per week voortaan gaan eten in een Michelin sterren restaurant omdat de de aardappels bij AH 10% in prijs zijn gestegen.Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Pti » vr 08 nov 2019, 08:25

Mooie zaak zeg dat Callistino, erg clean.

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor mutsje » vr 08 nov 2019, 17:59

Binnenkort maar weer eens rondneuzen bij die rare koffiebranderij waar je een lollie moet kopen om vervolgens gratis een kg koffiebonen erbij te krijgen. :) en ieder waar naar zijn geld he.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Kaan » vr 08 nov 2019, 23:31

Ik vergelijk het kwa kosten altijd met de huidige koffie prijzen als je het buiten zou drinken..
JE betaalt tegenwoordig al gauw minimaal 3/4 euro voor een kopje koffie buiten de deur.
Nou heb ik behooooorlijk wat geld bespaard sinds ik thuis veel betere koffie kan zetten.
Waar ik voorheen 2 x per week zeker buiten wel eens wat nam is het nu hooguit 2 x in de maand..
Dan ga ik niet moeilijk doen om die 25 euro aan een kilo kwaliteit bonen.

Ik zou zelf overigens ook niet de visite 'de mindere" koffie geven terwijl ik veel beter heb liggen.
Feestjes uitgezonderd natuurlijk, ik ga niet voor 30 man cappuchino maken op mijn single boiler :lol:

Kaan
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Kaan » vr 08 nov 2019, 23:33

Ontopic:
De Yirgacheffe besteld bij Brandzaak.. Dat is normaliter een van mijn favorieten.
Ben benieuwd, morgen even uitproberen.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten