Waar bestellen jullie online?

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Newbeanie » ma 19 aug 2019, 17:34

Top, ga ik doen!
Wie niet beter weet :lol:
Hopelijk weet ik over een poos wel beter. En misschien is de koffie die ik kocht heerlijk. Het lijkt me sterk dat het slecht is, dat zal hij zich toch niet kunnen veroorloven denk ik.
Zo leuk dat ik dit forum vond. Hopelijk ga ik geen al te stomme vragen stellen :)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » ma 19 aug 2019, 18:36

Top, ga ik doen!
Wie niet beter weet Afbeelding
Hopelijk weet ik over een poos wel beter. En misschien is de koffie die ik kocht heerlijk. Het lijkt me sterk dat het slecht is, dat zal hij zich toch niet kunnen veroorloven denk ik.
Zo leuk dat ik dit forum vond. Hopelijk ga ik geen al te stomme vragen stellen :)
Domme vragen stellen doe je nooit. En zoals met vele zaken, hoe meer je erin duikt, hoe meer je beseft hoe weinig je weet. Ik probeer mijzelf door dit forum bijv. uit mijn routine te trekken en het maken van koffie een level verder te brengen. In verband hiermee ga ik binnenkort hier om hulp vragen aan de hand van Afbeeldingvragen. Voor de experts binnen dit forum wellicht open deuren, maar ik loop richting dat next level met mijn neus tegen een gesloten deur aan. Ik beschouw mijzelf als een newbie, zeker als je gaat rondneuzen en de posts tussen experts leest. Laat je dat niet weerhouden.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor bobbee » ma 19 aug 2019, 19:27

Het forum functioneert wat mij betreft juist door deze tips. Door gebruikers, voor gebruikers met dezelfde hobby. We delen informatie en zo geven we elkaar tips naar betere koffie dus kom maar op met alle vragen hoor.
Bij Ongebrand groene koffie bestellen is geen probleem. Je kunt ze prima branden en drinken. Misschien ook wel weer leuk om dalijk te vergelijken met groene bonen van een andere leverancier en je bevindingen te delen of je überhaupt iets ervan proeft of merkt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Newbeanie » ma 19 aug 2019, 22:08

Fijn om te horen dat ik domme vragen (als die er dus zijn) mag stellen :lol:
En je hebt gelijk, het is zo dat je leert door vragen stellen en observeren.
Ik zal jullie op de hoogte brengen van de koffie van Gebrand (ik kocht dus wel gebrande bonen). Ik zou hier best kunnen branden, buiten, maar sjouwen met dat ding is te veel van het goede. Bovendien kan ik in de winter niet echt naar dat brandplekje lopen omdat het daar dan superglad is. Dus branden: ik wacht er zelf nog even mee.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor Youssef » di 20 aug 2019, 10:54

Eerste bestelling bij het hoofdkwartier gedaan
mrogen waarschijnlijk mn machine dus komt mooi uit :D
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor ronald22 » di 20 aug 2019, 19:08

Eerste bestelling bij het hoofdkwartier gedaan
mrogen waarschijnlijk mn machine dus komt mooi uit :D
De Strega?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » di 20 aug 2019, 20:05

Sh... ik heb dus net bij gebrand.nl besteld. Ik had dat niet gezien van de oude bonen... Dat zie ik nu pas. :o
Hopelijk is de koffie lekker, de verzendkosten zijn al niet normaal bijna 9 euro. Dure koffie, ik dacht dat het goed zou zijn. Volgende keer probeer ik Hoofdkwartier. Maar heeft die ook unwashed?
Hoe zit het trouwens, nu vraag ik me af he, als het oude bonen zijn bij Gebrand, kan er dan al iets van schimmel in zitten?
De prijs van veel soorten van ongebrande bonen ligt daar tussen de €12,50 en €15,00 euro per kilo, dus die bezorgkosten vallen in dat opzicht weer mee. Althans, ik bestelde dan samen met een koffievrind 10 kg met extra korting. Of ouderdom hier een rol speelt weet ik niet. Ik heb nog een kilootje of 2 Barahona bonen liggen van Ongebrand die ik binnenkort nog eens zal branden. Eerst nog een kilootje gebrande Yellow Bourbon van het Hoofdkwartier ontvangen en daarmee gaan frutselen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » vr 23 aug 2019, 11:44

Nog een vraagke: een koffievrindke wil ik nog eens verrassen en die is lyrisch van de bluemountain koffie. Ik zelf heb deze nog nooit gedronken. Lijkt me leuk dit eens geproefd te hebben en een kleine zakske aan hem te geven. Heb op het Net gekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Prijs is mountain high, maar ja, het is nog niets vergeleken met een Petrus op dronk, of een Romanee Conti. Als jullie tips hebben ihkv waar bestel je je koffie dan hoor ik dat graag!
Gr Walter

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


HanR
Berichten: 1972
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor HanR » vr 23 aug 2019, 12:13

Misschien een beetje flauw:
https://www.bol.com/nl/p/thomas-stoomlo ... 012546177/

Maar nu serieus. Ik weet het niet.
Mijn enige ervaring is dat je voor €30 a 40,- per kilo uitzonderlijk lekkere bonen kunt kopen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Waar bestellen jullie online?

Berichtdoor gilleko B. » vr 23 aug 2019, 12:54

Misschien een beetje flauw:
https://www.bol.com/nl/p/thomas-stoomlo ... 012546177/

Maar nu serieus. Ik weet het niet.
Mijn enige ervaring is dat je voor €30 a 40,- per kilo uitzonderlijk lekkere bonen kunt kopen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Denk dat dat waar is, maar het gaat hier niet om goede koffie, maar een ervaring.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron