Wat vind jij een schappelijke prijs

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Marcje » di 08 jan 2019, 13:56


Helemaal met bobbee eens. Moet wel gezegd worden dat dat met 1 koffiedrinker in het huishouden is. Ander verhaal als er 3 of 4 mensen thuis koffie drinken, dan loopt het wel in de papieren. Ik bestel ongeveer 2kg per maand.

Dat is het ook ja. Wij doen ongeveer 4 kilo in de maand en mijn vrouw drinkt het met veul melk, dus dan is het zonde om daar dure bonen voor te gebruiken. Ik ga wel een keer experimenteren hoor (zeg maar wat Cremalover recent ook heeft gedaan met wat lichtere brandingen). Misschien leuk om er af en toe 'bij' te doen.
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor bobbee » di 08 jan 2019, 14:21

Je kunt zak melk koffiebonen kopen. En zakje special voor jezelf idd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Capulus » di 08 jan 2019, 14:40

Je kunt zak melk koffiebonen kopen. En zakje special voor jezelf idd. Afbeelding
Dit doe ik ook. Anders vind ik dat zonde;).(je hebt dan wel een maler nodig die weinig retentie heeft).
Na een paar keer goede bonen koop ik soms voor de afwisseling ook wel eens bonen die minder duur zijn (wel vers). Dan weet ik weer even waarvoor ik betaal.

Zoals eerder gezegd is 40 euro voor een kilo 'bakkie pleur' mijns inziens erg veel geld. Daarentegen 40 euro voor minimaal 50 bakjes (kilo) 'erg genieten' is nog steeds veel geld, maar heb ik er zeker voor over.

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Erik82 » di 08 jan 2019, 15:27

Voor in de melk zijn hele dure bonen inderdaad zonde. Dan zou je er echt een 2de maler naast moeten hebben of eentje die geschikt is voor singledosen. Ieder heeft zo zijn eigen budget en voorkeuren.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor cremalover » di 08 jan 2019, 15:52

Als je Espresso met niet teveel melk mengt komen de smaken net zo goed naar voren.Eerder beter dan bij pure espresso.Maar dat is natuurlijk persoonlijk.Ik zelf vind espresso puur redelijk smerig en drink het nooit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor bobbee » di 08 jan 2019, 17:50

Dat is naar mijn idee verkeerd gesteld...
Een slechte espresso is natuurlijk smerig, een goed gemaakte espresso waarvan alles klopt is vreselijk lekker. Dat een espresso per definitie slecht is klopt niet.
Wel erg lastig om keer op keer echt een goede espresso te brouwen, dat wel. Daarom ben ik zo gek van filterkoffie van goed gebrande goede koffiebonen, dat is veel makkelijker om achterelkaar goed te doen als je het eenmaal door hebt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Henrom » di 08 jan 2019, 18:17

Mede koffieliefhebbers, ik merk dat prijzen van single origins nog al eens kunnen oplopen zo had ik laatst een halve pond filter branding Kenia van blommers van bijna 20 euro.

Wat vinden jullie een schappelijke prijs voor singles en voor blends?

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
80 euro voor 1 kilo vind ik een hele stevige prijs voor een Kenia. Zelf koop ik Kenia AA in kleine hoeveelheden in groen in en betaal daarvoor ca 12-13 euro per kg. Is gelijk ook een van de duurdere die ik koop. Deze brand ik zowel licht als donker en verkoop voor een veel lagere prijs. Ik ben het dan ook volledig met de stelling oneens dat je voor een goede koffie de hoofdprijs moet betalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Pti » di 08 jan 2019, 18:20

Ik vind het vooral gek dat je voor een lichtere branding meer zou betalen, minder vochtverlies zorgt er toch juist voor dat de brander meer koffie overhoudt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor fransg » di 08 jan 2019, 18:58

Ik vind het vooral gek dat je voor een lichtere branding meer zou betalen, minder vochtverlies zorgt er toch juist voor dat de brander meer koffie overhoudt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En ook nog eens minder energie verstookt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Wat vind jij een schappelijke prijs

Berichtdoor Tekork » di 08 jan 2019, 19:07

De prijs is wat mij betreft schappelijk als iedereen in de keten mee profiteert. Ik ben bereid om meer te betalen als de verkoper/brander hier aan mee werkt. Helaas is dat vandaag de dag nog niet zo inzichtelijk en transparant voor ons als consument. Ik betaal nu €7,5 voor 200g “the producers receive a good price for a good product”, wie zal het zeggen?
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: donge900 en 15 gasten

cron