Duurzame koffie

Meike
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 10:24

Duurzame koffie

Berichtdoor Meike » do 07 mar 2019, 10:30

Als jullie koffie kopen, kijken jullie dan ook of de koffie duurzaam is? En zo ja, wat is dan duurzame koffie? Zoek je dat vooral op op internet, of ook in de winkel?

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Pti » do 07 mar 2019, 11:01

Hoi Meike, wat fijn dat je je even voorstelt en je erbij vertelt dat je het forum gebruikt voor je marketing onderzoek.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Fisherman » do 07 mar 2019, 11:41

Als jullie koffie kopen, kijken jullie dan ook of de koffie duurzaam is? En zo ja, wat is dan duurzame koffie? Zoek je dat vooral op op internet, of ook in de winkel?
Ketentransparantie en inzicht in de opbouw van (verdeling van) de betaalde prijs. Logootjes en Fair Trade zeggen me vrij weinig. Koop liefst je bonen rechtstreeks van de boer, dan kan je zelf beoordelen of dit een goede bron is of niet. Het branden laat je dan aan een gekwalificeerde partner over. Geef het verhaal over deze uiterst transparante keten dan als first-hand experience door aan de klant. Geen betere marketing dan de waarheid ;-). Succes met je marktonderzoek en wellicht faillissement in de toekomst. Er kan maar 1 zaak zijn die weg kan komen met rommel en dat is SL.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor bobbee » do 07 mar 2019, 11:48

We hebben op dit forum allemaal een decadente koffie setup staan. Dus om nu heel krampachtig alleen maar fair trade Coffee te gaan drinken vind ik een beetje hypocriet. Tuurlijk let ik erop en denk dat mijn koffie eraan voldoet maar ik ga mij er niet beter door voelen. Als ik dat zou willen dan zou ik dat op een andere manier proberen om de koffieboeren te helpen.

En nu jij, Meike. Stel jezelf eens voor en zorg dat we aan je lippen hangen zoals een echte marketeer!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Meike
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 10:24

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Meike » do 07 mar 2019, 12:23

We hebben op dit forum allemaal een decadente koffie setup staan. Dus om nu heel krampachtig alleen maar fair trade Coffee te gaan drinken vind ik een beetje hypocriet. Tuurlijk let ik erop en denk dat mijn koffie eraan voldoet maar ik ga mij er niet beter door voelen. Als ik dat zou willen dan zou ik dat op een andere manier proberen om de koffieboeren te helpen.

En nu jij, Meike. Stel jezelf eens voor en zorg dat we aan je lippen hangen zoals een echte marketeer! Afbeelding
Hoi, excuses dat ik me niet heb voorgesteld. Ik ben een derdejaars (en ja, marketing ;) ) student, en doe samen met een andere student onderzoek naar duurzame koffie. Maar dan niet met de bedoeling om zelf een merk op te zetten, maar om een site te maken waar men verschillende soorten bestaande duurzame koffie kan vinden. En we willen graag weten waar mensen op zoeken rondom koffie, zodat we de site zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten op de wensen van consumenten.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Pti » do 07 mar 2019, 12:24

Het is allemaal maar lastig te definiëren natuurlijk maar wil je duurzame koffie kijk dan eens naar robusta, veel "duurzamer" wordt het niet...

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Marcje » do 07 mar 2019, 19:18

Ik kijk naar (voor mij) de beste prijs/kwaliteit verhouding. Duurzaamheid neem ik niet mee in de afweging.
dus...

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor GuidovW » vr 08 mar 2019, 10:11

Hoi, excuses dat ik me niet heb voorgesteld. Ik ben een derdejaars (en ja, marketing ;) ) student, en doe samen met een andere student onderzoek naar duurzame koffie. Maar dan niet met de bedoeling om zelf een merk op te zetten, maar om een site te maken waar men verschillende soorten bestaande duurzame koffie kan vinden. En we willen graag weten waar mensen op zoeken rondom koffie, zodat we de site zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten op de wensen van consumenten.

Ah, goed te weten en welkom op het forum.

Heb je al een goede en sluitende definitie van duurzaam?
Dan natuurlijk m.b.t. koffie (teelt, harvesting (milieu/boeren), transport, handel, branden, verkoop, enz..)? :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Capulus » vr 08 mar 2019, 11:03

Ik kijk naar (voor mij) de beste prijs/kwaliteit verhouding. Duurzaamheid neem ik niet mee in de afweging.
Ik ook. Als ik weet dat het product 'duurzaam' wordt geproduceerd, dan geeft mij dat wel een goed gevoel. Echter is het voor mij niet altijd duidelijk wat nou echt duurzaam is en daarnaast ben ik te slap/gierig om er echt naar te handelen.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Duurzame koffie

Berichtdoor Erik82 » vr 08 mar 2019, 11:11

Echt goede koffie is vanzelf duurzaam. De betere branders hebben zelf connecties met de boeren, investeren in de boeren en geven goede prijzen. Al die supermarktrommel daarentegen heeft zo'n nietszeggend keurmerk wat weinig garanties geeft.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron