Even voorstellen nummertje zoveel

BlablaKoffie

Even voorstellen nummertje zoveel

Berichtdoor BlablaKoffie » vr 19 jun 2020, 09:50

Goedemorgen! Mijn naam is Sander en ik ben sinds vorige week in het bezit van een Quickmill 3004 in combinatie met een Eureka Mignon Specialita. Tot nu toe bevalt het erg goed. Over het algemeen drinken mijn vrouw en ik enkel cappuccino's. Het melk opschuimen was even experimenteren maar inmiddels lukt het ons aardig om een mooi schuimlaagje te krijgen.

De Eureka hebben we gekozen omdat het volgens ons een vrij populair apparaat is wat over het algemeen goed bevalt. De Quickmill hebben we gekozen omdat de opwarmtijd relatief kort is en we tegelijkertijd koffie kunnen zetten en melk kunnen opschuimen. Daarnaast zijn de ervaringen met een Quickmill meestal wel positief. Zoals bekend is het stoompijpje niet super krachtig waardoor het melk opschuimen soms wat lang duurt, iemand toevallig een tip of idee hoe we het stoompijpje een beetje "op kunnen voeren"?

Uiteindelijk gekozen om alles bij een Duitse webshop aan te schaffen, het is niet dat ik de Nederlandse ondernemer niks gun maar het prijsverschil was dusdanig groot dat we een dief van ons eigen portemonnee zouden zijn als we dat niet zouden doen. Daarnaast hebben we nog een andere tamper aangeschaft ter vervanging van de plastic tamper, bij de Nederlandse versie zit wel een professionele tamper. De zetgroep adapter kunnen we op termijn nog vervangen door een RVS zetgroep adapter of een van messing. Wellicht dat we later nog een OPV op het apparaat willen installeren maar voor nu is dat voor ons nog niet nodig, de koffie die we nu zitten vinden we namelijk lekker.

Qua bonen vinden we het leuk om diverse soorten bonen uit te proberen, laatst hebben we een pakket aangeschaft waarin diverse soorten zaten. Erg leuk en lekker, alleen het instellen van de maalgraad is soms wat lastig omdat elke boon toch anders is.

Leuk om hier te zijn! :)

Dirk Jan

Re: Even voorstellen nummertje zoveel

Berichtdoor Dirk Jan » vr 19 jun 2020, 19:12

Welkom en veel plezier hier. Zelf draai ik 20 jaar met een QuickMill, dus niets mis mee. Totdat je tegen wat beters aan loopt. Maar ja, wat is dat en wanneer sta je daarvoor open?
Machine keuken: QuickMill Aquaviva en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer. Kantoor: Jura Ena Micro 1

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » vr 19 jun 2020, 21:56

Ha Sander.
Welkom hier. :lol:
Gr, Guido

bobbee

Berichtdoor bobbee » vr 19 jun 2020, 22:17

Welkom hier!
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

swimmer
Contacteer:

Berichtdoor swimmer » za 20 jun 2020, 03:40

Welkom op het forum
:: Dallacorte mini E4 plus :: Ceado E37S :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Keyser

Berichtdoor Keyser » za 20 jun 2020, 08:16

Welkom!

Terug naar “Alles voor beginners”